Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mayıs '14

 
Kategori
Söyleşi
 

Aldatılmış Masumiyet yazarı Nermin Kılıçman ile röportaj

Aldatılmış Masumiyet yazarı Nermin Kılıçman ile röportaj
 

Aldaılmış Masumiyet


Baki Evkaralı (Bakican) : Merhaba sevgili Nermin Hanım. Öncelikle seni okurlarımıza tanıtmak isterim, kısaca kendinden bahseder misin bize?

Nermin Kılıçman: 1970 Ankara doğumluyum. Öğrenim hayatımı orada tamamladıktan sonra bir süre İzmit’te, daha sonra da İstanbul’da yaşadım. İkisi üniversitede biri lisede okuyan üç çocuğum var. Vaktimin çoğunu yazarak, yazmıyorsam da okuyarak geçiririm. Kısacası kitaplar hayatımın tamamında yer alıyor.

Baki Evkaralı (Bakican) : Peki, kitabın yazım sürecinde neler yaşadın, yazarken neler hissettin?

Nermin Kılıçman: İlkini, Adı Her Neyse Bitti’yi yazarken ilk başlarda epey zorlandım. Nasıl bir dil kullanacağıma karar vermem zaman aldı. Defalarca başlangıç yaptım, beğenmedim ve değiştirdim. Fakat bir kalıba oturttuktan sonra gerisi kendiliğinden geldi. İkinciyi, Aldatılmış Masumiyet’i yazarken biraz daha tecrübeliydim.

   Yazarken neler hissettiğime gelince; tek kelimeyle cevaplayabilirim aslında bu soruyu: Özgürlük. Yazarken kendimi çok iyi ve özgür hissediyorum. Gecem gündüzüm birbirine karışır genelde yazdığım dönemlerde. Sabahlara kadar çalışırım. Yatağıma yattıktan sonra bile kafamda yazmaya devam ettiğim için, kalkıp aklımdakileri yazıp tekrar yattığım çok olmuştur.

Baki Evkaralı (Bakican) : Kitabın basım sürecinde çektiğin sıkıntılar oldu mu?

Nermin Kılıçman: Doğrusunu söylemek gerekirse kitabın basım aşamasında çekmiyorsunuz sıkıntıyı. Sonrasında çekiyorsunuz. Güvenilir bir yayınevi bulmanın ne kadar zor olduğunu, ilk yazmaya başladığım dönemde bilmiyordum tabii. Bir süre araştırma yaptım. Piyasanın büyükleri olarak kabul edilen birkaç yayınevi ile görüştüm. Tanınmamış bir yazarın bu yayınevleriyle çalışma şansının çok az, hatta hiç olmadığını anlayınca, başka yayınevleri araştırmaya başladım. Sonuç olarak kitabımı çıkardım. Ama bu defa da yayınevinin ilgisizliğiyle, basım aşamasına kadar verdiği sözlerin hiçbirini, kitap çıktıktan sonra tutmamasıyla uğraşmaya başladım. Sözleşmem bitince de kitabımın hiç satmadığını söyleyerek iade ettiler. Ben elimde yüzlerce kitapla kalakaldım. Bu defa ikinci kitabım için yayınevi arayışına girdim. Bir arkadaşımın tavsiyesiyle Uğur Tuna Yayınları ile çalışmaya başladım.

Baki Evkaralı (Bakican) : Yayınevinden ve reklam faaliyetlerinden memnun musun?

Nermin Kılıçman: Şu an çalıştığım yayınevinden şikayetçi değilim. Aldatılmış Masumiyet 4. Baskıya geçti. Uğur Tuna Yayınları’nın birçok marketler zinciriyle anlaşması var. Bu da kitabın büyük kitlelere ulaşmasını sağlıyor. Ne var ki imza günü düzenlemek, fuarlara katılmak konusunda yetersiz bulduğumu da söylemeden edemeyeceğim.

Baki Evkaralı (Bakican) : Sevgili Nermin Hanım nerelerde yazıyorsun? Sana ilham veren özel yerler var mı?

Nermin Kılıçman: Bana ilham veren özel bir yer yok. Odaklandığım zaman her yerde yazabilirim. Yeter ki kendimi verebileyim. Genellikle evimde ve yalnızken yazıyorum. Yazdığım zamanlarda bana yöneltilen hiçbir soruyu duymam, konuşulanları anlamam. Bu durumdan çocuklarım şikâyetçi ama…

Baki Evkaralı (Bakican) : Kitaplarından bahseder misin bize, derinlemesine felsefesi nedir? Ne anlatmak için çabaladın?

Nermin Kılıçman: İlk kitabım Adı Her Neyse Bitti gerçek bir hayat hikâyesi. İsmi konmamış duygulardan, bir insanın âşık olduğu zaman gözünün ne kadar körleşebileceğinden, aslında hiçbir şeyi çok fazla zorlamamak gerektiğinden bahsediyor. İkinci kitabım Aldatılmış Masumiyet’te ise internet aşkları anlatılıyor. İnternette tanıştıkları evli erkeklere âşık olan kadınların yaşadıkları… Toplum tarafından kabul görmeyen, kendilerinin bile onaylamadıkları bu aşktan neden vazgeçemedikleri, aşklarını yaşarken ne kadar çok acı çektikleri… Böyle aşkların sonunun olmadığı, yol yakınken dönülmesi gerektiği mesajını vermeye çalıştım.

Baki Evkaralı (Bakican) : Yeni projelerin, çalışmaların var mı? Bize biraz bunlardan bahseder misin?

Nermin Kılıçman  : Şu anda Kitap Kardeşliği grubuyla ortaklaşa yürüttüğümüz bir sosyal sorumluluk projemiz var. Gelirinin tamamının Otistik Çocuklar Derneği’ne bağışlanacağı bir kitap projesi. Birçok yazar ve şairin hikâyeler, denemeler ve şiirlerle destek olduğu bu projeye Bedirhan Gökçe Beyefendi de bir şiiriyle destek verdi. Buradan ona da teşekkürlerimizi iletiyorum. Bu projenin ses getirmesi ve otizm hastalarına bir nebze olsun faydamız olması, hepimizin ortak isteği. Benimse ASYA ismindeki üçüncü kitabım kısa bir süre önce bitti ve okuyucuyla buluşacağı günü bekliyor. Üzerinde çalışmaya başladığım “Annemin Hikâyesi” ve “Erkekler Başka Sever” isimli iki yeni çalışmam daha var.

Baki Evkaralı (Bakican) : Anlaşılmadığını düşündüğün anların oluyor mu? Ruh halin yazılarına nasıl yansır?

Nermin Kılıçman: Çoğu zaman desem yeridir. İnsanın kendini anlatması, doğru anlaşılması çok zor olabiliyor bazen. Ruh halimin yazılarıma yansımamasına özen gösteriyorum. Kimi zaman çok öfkeli olabiliyorum ya da çok üzgün, hırçın, kırıcı… Bu gibi durumlarda yazmaya ara vermeyi tercih ediyorum. Kitaplarımdaki karakterlerin ruh haline yakın bir hissiyat içindeysem, bu fırsatı hiç kaçırmam. Aslında benim ruh halimden çok, kitaplarımdaki karakterlerin ruh hali bana yansıyor diyebilirim.

Baki Evkaralı (Bakican) : Aşağıdaki kelimeler sana ne ifade ediyor?

Nermin Kılıçman:

Aşk : Hayatın olmazsa olmazı.

Sevgi : İçimizde olmadığı ve başkalarına göstermediğimiz zaman, dünyanın yaşanılacak bir yer olmaktan çıkacağını düşünüyorum. Sevmekten ve sevgisini göstermekten korkmamalı insan bence.

Huzur : Yazmak.

Yazmak : Huzur, özgürlük, mutluluk, yaşadığını hissetmek…

Okur : Her biri benim için çok özel olan insanlar.

Özlem : Ulaşamadığız birine, bir yere ya da bir şeye duyulan his. Bu aralar en çok, uzakta olan iki oğluma hissettiğim şey.

Sevda : Yazmak benim en büyük sevdam.

Mutluluk : Bir atasözü der ki “Mutluluğu başkalarının gözünde arayan, mutsuzluğa mahkumdur. “ Kendi içimizde aramamız ve ufak şeylerde de bulabileceğimizi bilmemiz gereken bir şey bence mutluluk.

Kimsesizlik : Konuşacak, dertleşecek birine ihtiyaç duyduğunda, arayacak kimsenin olmaması bazen kimsesizlik. Bazen kardeşinin, arkadaşının, dostunun olmaması… Ama en çok da annenin ya da babanın olmaması…

Baki Evkaralı (Bakican) : Yazar adaylarına söylemek istediklerin, tavsiyelerin nelerdir? Nelere dikkat etsinler kalemle bütünleşirken?

Nermin Kılıçman: Yazmak isteyene söyleyebileceğim tek şey var. Bıkmadan, usanmadan, yılmadan yazsınlar, yazsınlar. Önlerine bir dolu zorluk çıkacak. Bu zorlukların onları yıldırmasına, yollarından döndürmesine izin vermesinler. Duygularının çok yoğun olduğu zamanları seçsinler kalem ve kâğıtla buluşmak için. Ve en önemlisi de çok istesinler.

Baki Evkaralı (Bakican) : Bize vakit ayırdığın için teşekkür ediyorum sevgili Nermin Hanım. Hayatında hep başarılı olmanı diliyorum.

Nermin Kılıçman: Bana kendimi ifade etme şansı verdiğiniz için ben size teşekkür ediyorum Bakican Bey. Başarılarınızın devamını diliyorum.

 

 

 
Toplam blog
: 121
: 758
Kayıt tarihi
: 13.03.14
 
 

1979 yılında Denizli'de doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Serinhisar ilçesinde tamamladıktan son..