Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '08

 
Kategori
İnançlar
 

Alevi kardeşlerimiz

Askere gidinceye kadar alevi sozcugu ile tanismamistim. Bir gece kogusta bir arkadasin bir kac kelime sarf etmesi ile cikan gerginlik hafizamin bir yerine bu kelimeyi yerlestirdi. O gece kimseye birsey sormadim ortami daha fazla germemek icin. Aylar sonra Eskiisehir`li arkadasa onun Alevi kokenli olmasi uzerine beni bu konuda bilgilendirmesini rica ettim. O da dilinin dondugu kadari ile Alevilerle ilgili bilgi verdi. 1992 yilinda isyerime is icin Tunceli`li genc muracaat etti. Ise aldim isine oyle bagli idi ki anlatamam isyeri acilmadan yarim saat once gelir kapinin onunde beklerdi. Ne kadar neden erken geliyorsun zamaninda gelsene dememe ragmen ben erken geleyim de ne olur ne olmaz diyordu. Sonradan utana sikila Alevi oldugunu soyledi, okadar durusttu ki anlatamam. Yillar sonra Erzurum`lu bir genc ise basladi, onun da Alevi oldugunu ogrendim, yalan soylemez, isini geregi gibi yapardi, Mus`lu bir genc basladi ise o da Alevi imis bu arkadaslarla isyerimi kapatincaya kadar calistik. Onlara cok guveniyordum, kimsenin hakkinda ileri geri konusmazlar, kimsenin cebindeki paraya tenezzul etmezler. Ibadetlerini geregi gibi yaparlar, namuslu, durust insanlardi.

Iclerinden biri Alevi dedesinin (cemaatin saygi duydugu kisi) torunu imis ne soylerse gerceklesirdi. Birgun onlari evlerinden alarak is yapacagimiz fabrikaya dogru yola ciktik. Alevi dedenin torunu saat birden once varamayiz dedi. Bu tahmin abuk sabuk bir tahmindi. Cunku yolumuz birbucuk saat idi. Henuz sabahin saat sekizi idi. Yollar kapali idi hangi yolu denedi isem basarili olamadim. Fabrikaya ulastigimizda saat biri geciyordu. Bana sana soylemistim diye soyleyebilirdi buna gerek bile duymadi. Ama ben ona o gunden sonra daha fazla saygi gostermeye basladim. Benim buraya gelecegimi ilk once bana o sahis soylemisti. Halbuki ogunlerde oyle bir planim yoktu. Butun bunlari Alevi kardeslerimize yapilan haksizliklar uzerine, sizlerin de biraz olsun onlar hakkinda bilgi sahibi olmaniz icin yaziyorum.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...