Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '10

 
Kategori
Spor
 

Alkışlar Mondragon’a!...

Alkışlar Mondragon’a!...
 




Bir gün, eşimle gittiğimiz bir konferansta çok sıkıldım. Ayıp olur diye bunu belli etmedim; sadece, konuşmacıyı beğenmediğimi söyledim. Konuşma bitince, öyle bir iştahla alkışladım ki, bu, çevredekilerin dikkatini çekti.

Eşim, “Hani sıkılmış, beğenmemiştin?” dedi.

Doğru, sıkılmıştım, beğenmemiştim.

Ama “sıkıntım” bitmişti.

Alkışlamayıp da ne yapacaktım?

Alkışı yerinde kullanmayı, aşındırmamayı düşünürüm, ama beni sıkıntıdan kurtaranı da, bu bu yüzden, alkışlamaktan geri durmam. Öylesi durumlarda alkış, amaca uygundur.

*****

Başlıkta “alkış” sözcüğü yer bulunca, “alkış”la ilgili bir anıma gittim birden. Oradan “alkış”ı hak eden, Fenerbahçe’yi benim gibi sevenlerin de beğendiği Mondragon’a döneyim:

Mondragon’un, alkışı hak eden insani yönüne bir örnek, iki yıl kadar önce, FC Köln - Kalsruhe maçında Ümit Özat’ın sahanın ortasına yığıldı zaman, Daum’la birlikte ağlaması... Ümit’in kurtulması üzerine, hüzünle sevinci kısa aralıklarla yaşaması...

Bu, bunun görüntüsü, nasıl unutulur?

(Ümit Özat, Kalsruhe maçının 26. dakikasında birden yere yığıldı. Stattakiler ve maçı Kanal 24’te izleyenler donup kalmıştı. Bu korkunç anda doktor hızla saha girdi, tecrübeli oyuncuya ilk müdahaleyi yaptı. O sırada Daum ve Mondragon gözyaşlarını tutamazken, seyirciler de bu duygusal ana eşlik etti. Doktor, Ümit’in boğazına kaçan dilini makasla dışarı çıkardı, can çekişen oyuncumuza kalp mesajı yaptı. Sonra da kaptanı sedyeyle kenara çıkarttı. Ümit’in ölmemesi için herkes dua ediyordu. Futbolcular ve hakem de milli oyuncudan gelecek haberi almadan maça başlamayacaklarını söylediler. Doktorun Ümit Özat’ın ’Yaşıyor, durumu iyi’ olduğunu gösteren parmak işaretinden sonra herkes derin bir nefes aldı.)

*****
Mondragon, milliyet.com.tr’de yer alan şu haberle, alkışı bir kez daha hak ediyor:

“Galataaray’ın eski kalecisi Mondragon, 'babam' dediği rahmetli Özhan Canaydın'a vefasını göstermek ve onu anmak için maça siyah bant takarak çıkmak istiyor.

2001-2007 yılları arasında 6 sezon sarı-kırmızılı formayı giyen 39 yaşındaki Mondragon, Polonya Başbakanı Kaczynski'nin ölümünden sonra takım arkadaşı Lukas Podolski'nin siyah bantla sahaya çıkmasına izin verilmesinden sonra, Alman Futbol Federasyo'nun kapısını çaldı.”

****
Alkışlar Mondragon’a...

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..