Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '07

 
Kategori
Eğlence - Hobi
 

Allah' ı meşgul etme

Her puslu geceden sonra neler yaşanır, hep biliriz.

Paramız o kadar nazlı ve narindir ki en ufak bir aksilik yaşandığında alt üst olur.

Aşağılık duygusuna kapılır. Koy verir kendini. Hava yağmurlu, borsa düşer, İran-ABD çatışır Dolar fırlar.

Kısaca çok nazlıdır bizim ekonomik hayatımız. Çok da kırılgan. Gerçi bizim için her durum aynı , biz kaybederiz, kazananlar hep kazanır.

Onların umurunda mı? Borsanın düşmesi, dövizin fırlaması.

Alır parasını birinden , ötekine yatırır.

Zararı telafi eder. Olan bize olur arada.

Şimdi size bir fıkra anlatmak istiyorum.

Ama önce bir noktayı açıklama gereksinimi duydum.

Sakın anlatacağım fıkradan dolayı beni bazı dinleri küçümsemekle , küçük düşürmeye çalışmakla suçlamayın.

Tam aksine, hangi dinden , hangi mezhepten olursa olsun tüm insanlara insan olmaları bağlamında yakınlık duyarım(anlatacağım konu ile ilgili Yahudi vatandaşlarımdan beni okuyanlar varsa aydınlatıcı bilgilerini bana ilettikleri vakit bu satırlarda yer verebilirim).

İki Yahudi Havrada dua ediyorlarmış.Biri dua sırasında daha üzüntülü, daha içten ve dövünürcesine tavırlar sergiliyor.

Arkadaki sormuş,

-Sende mi borçlusun, çok mu para kaybettin , neden bu kadar dertlisin?

-Evet demiş öteki,

-Ne kadar borcun?

-Tam iki bin YTL böbürlenme ve üzüntü ile karışık.

-Evet demiş tamamı tamamına iki bin YTL,

-Kızmış arkadaki , elini cebine atıp al demiş iki bin YTL’ni de çekil Allahı meşgul etme, benim zararım tam beş yüz bin YTL.

Umarım içinde bulunduğumuz günlerin manasına uygun düşer bu fıkra.

Karar sizin.

Siz anlayın artık kiminin parası kiminin duası.

 
Toplam blog
: 405
: 914
Kayıt tarihi
: 19.04.07
 
 

Okumayı ve kendimce yazmayı severim. Samimi eleştirilere açık biriyimdir. ..