Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Eylül '10

 
Kategori
Sivil Toplum
 

ALLİANOİ, DEMOKRASİ VE BİZ

Bir bölümü teknolojik nedenlerle uzun süredir yazamadım. Şimdi tam bayram öncesi sizleri bayram ettirmek için yazılarıma yeniden başlıyorum. Allianoi için son artık başladı biliyorsunuz. Yakında verilen karar uygulanmaya da başlar ve bir daha geri dönülmemek üzere Aliianoi kuma gömülür. 29 Ağustos 2010 Tarihli Hürriyet gazetesinde Sn. Gila Benmayor ve daha önceleri birçok yayın ve yazar oranın tekilliğini ve sağlamlığını dile getirdiler.

Sayın okurlar Afrodisias' ı gördünüz mü bilmem. Orada yanılmıyorsam bu denli bütün ve sağlam olarak günümüze gelmiş iki hipodromdan biri var. Olağanüstü bir yer. Ve orası bilmediğim kaç yüzlerce yıldan sonra ayakta. Ama barajların ömrü var. Barajın ömrü bittiğinde Allianoi geri gelmeyecek. Bu ülkeyi sadece biz insanlar için sonuna kadar tüketilebilir bir kaynak olarak göremeyiz. Bu ülke bizim için kurdu, kuşu, ağacı, doğası ve tarihi, kültürel varlıkları ile gelecek kuşaklara, tüm insanlığa aktarmamız gereken bir miras. Bu gerçeği kabullenmemiz gerekiyor. Ne yapılır bu süreç nasıl durdurulur bilmiyorum. Yapabildiğim tek şey neredeyse her yazımda Allianoi demek oldu. Ve tam da burada bir başka sorunumuz başladı. Şarkıcı Tarkan' da karşı çıktı bu karara. Doğal olarak onun söyledikleri bir blog yazarından ve okurundan çok yankı buldu. Ama hangi yönde. Özetle siz karışmayın denildi. Ama sanırım daha önce derelere yapılan HES' ler içinde, duble yollar içinde gerekli araştırmaların yapıldığı bunu bilen uzmanların olduğu karışmamamız gerektiği söylendi. Cümleleri kelimeleri tam anımsamıyorum ama özünü doğru söylüyorum. Araştırılsa tüm demeçler bulunur. Sorunum tam olarak kelimeler ve kimin söylediği değil. Sorunum mantık. Eğer siyasiler herşeyi daha iyi biliyorlar ise o zaman neden halka gidilip seçim veya referandum yapılıyor ki. Yazık, inanın bana masraf.

Nasıl ve ne kadar mantıklı olur bilmiyorum ama siyasi partiler bir şekilde aralarında anlaşsınlar ve ülkeyi seçimsiz yönetsinler. Çünkü seçimde sonuçta halka sormak, halkı karıştırmak demektir. Biz karışmayacaksak (ki ben zaten boş oy atıyorum) siyasiler zaten biliyorlarsa herşeyi ve doğrusunu yapıyorlarsa bu gereksiz aşamalar da kaldırılsın aradan. İnanın bana şahsen hiç itirazım yok.

Sayın okurlar karışmamak yerine tam tersine karışmalıyız. Ama karışma ile baskıyı ayırd etmeyi öğrenmeliyiz, içselleştirmeliyiz. Noktasına katılmadığımız fikirleri saygıyla dinlemeyi öğrenmeliyiz. Kendi fikrimizi de dile getirmeliyiz. Dinleme ve anlamaya çalışmaya (katılmasak dahi) birçok yeni fikri doğrabilir, hiç değilse kavgayı önler.

 
Toplam blog
: 226
: 558
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

15 Nisan 1959 İstanbul doğumluyum. Marmara üniversitesi siyasal bilimler fakültesi mezunuyum. Ancak ..