Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '08

 
Kategori
Eğitim
 

Altı dersten sınıf geçmek - (eğitimi katletmek)

Altı dersten sınıf geçmek - (eğitimi katletmek)
 

90 lı yılların bir sınıfı, ama günümüzde daha gelişmiş ve çağdaş sınıflarımız olmalı, değişmeli ve d


Birkaç gündür gazete vetelevizyonlarda; 6 DERSTEN ZAYIFI OLAN ÖĞRENCİLERİN SINIF GEÇEBİLECEKLERİ haberleri yer alıyor. Doğrusunu isterseniz çok şaşırdım ve adeta şoke oldum böylebir habere..

Neye kime hizmet edecek böyle bir durum? Zaten, ülkemizdeeğitim kalitesi çok düşük, zaten yapılan sınavlarda sıfır çeken öğrenci sayısıçok fazla. Tüm bunlar yetmiyormuş gibi sayın MEB yetkilileri 6 dersten zayıfıolanların da bir üst sınıfa borçlu olarak devam edeceklerini söylemeleri ve bukonu ile ilgili hazırlıklar yapılması, kalitesi düşük olan eğitimimizi iyicezayıflatacak ve yazık olacak çocuklara, yazık olacak emeklere…

Beyler aklınız yok mu sizin hiç. Lise de kaç ana ders var?Matematik, edebiyat, fizik, kimya biyoloji, tarih ve coğrafya. Peki bunların altı tanesinden borçlu geçenöğrenci neyi bilerek bir üs sınıfa devam etmiş olacak. Görmüyor musunuz Allahaşkına, kör müsünüz? Aklınızı peynir ekmekle mi yediniz? Ne olacak borçlugeçerek, birikecek birikecek lise son sınıfta bir yığın ders olacak veöğrencinin lise bitirmesini bekleyeceksiniz, öyle mi? Yapmayın, aklınızıkullanın lütfen. Çocukların katili olmayın. Sonra ne olacak biliyor musunuz?Bir af çıkaracaksınız, okulları ve öğretmenleri zorlayacaksınız ve bir yığınders borcu olan öğrenciyi hiçbir şey öğrenmeden liseden mezun edeceksiniz. Yanicahil yetiştireceksiniz. Ayıptır, günahtır… inanın başka sözcükler bulamıyorum.Ne demem gerektiği de bilemiyorum.

Hangi gerekçe ile yapılırsa yapılsın bunun açıklamasıolamaz. Uzun yıllar eğitimin içinde bulunan bir öğretmen olarak şunu açıklıklabelirteyim ki; SİZLER CİNAYET İŞLİYORSUNUZ. BİR AN EVVEL BUNDAN VAZGEÇİN. Yazıkbu körpe dimağlara, yazık bu çocuklara, yazık bu nesle. Hiç mi düşünmezsiniz buülkenin geleceğini. Kime yaranacaksınız. Kime hizmet edeceksiniz? Eğer çokistiyorsanız, kayıt yaptıran her öğrenciye okula gelmeden 4 yılın sonundadiplomasını adresine postalayınız olsun bitsin. Milyarlarca liralık öğretmenmaaşından kurtulursunuz. Bence bunu yapın daha iyi!!???

TÜM DÜNYA ÜLKELERİ EĞİTİMDE NİTELİĞİ DÜŞÜNÜRKEN, SİZLERNİCELİK DÜŞÜNÜYORSUNUZ. Neymiş efendim nüfusumuzun şu kadar yüzdesi lisemezunu, şu kadar yüzdesi yüksek okul mezunu. Zaten ilköğretimdeki sistem, ortaöğrenime nitelikli öğrenci yetiştirmeye elverişli değil. Ortaöğrenimi de buhale getiriseniz her şey mahvolur. Şu an bir yeterli, niteliğe sahip öğrenciyetiştirilemiyor. Bir de böyle yaparsanız, eğitimi tamamen katledersiniz. Çokiyi düşünün, çok çok iyi düşünün! Aklın yolu bir!

 
Toplam blog
: 22
: 3684
Kayıt tarihi
: 23.04.07
 
 

Emekli öğretmenim. Kütahya ili Tavşanlı ilçesinde yaşıyorum. Hayatı ve insanları seviyorum. İnsanlar..