Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '08

 
Kategori
Psikoloji
 

Altın yaldızlı defterim

Altın yaldızlı defterim
 


Soru sormaktan yorulduğunuz oldu mu?, soru sormaktan korktuğunuz?..
Öyleyim bugünlerde...
Soru sormak, göze almak demektir ya...Ondan bu yorgunluk, bu endişe...
Oysa 'sormadan yaşamamalı insan'. Altın yaldızlı defterimde bir numara, vazgeçilmez kuraldır bu...
O defter ki yıllarca altalta dizilmiş kurallar zincirinin ta kendisi...
Kapağını açmaya halim yok bu ara: Soru soramıyorum hiç bir durum hakkında...

Kendime soruyorum kaç gündür,
'Niye?...Altın defterimin kapağına bile dokunmuyorsun? Kendine sorular sormuyorsun?.'

Bu 'niyeler' sert sorular gerçekten, bir süre yanıtsız kalması gerekiyor. Yanıtlamıyorum.

'Yumuşak bir soru , insanı hırpalamadan sorgulayan bir sözcük yok mu?' diye aranıyorum,

Var tabii, buluyorum: 'Nasıl?..'

Daha yumuşak bir soru bu 'nasıl?'. Onu yanıtlarken niyeyi çıkarmak kalıyor bana, açıktan çünküyle başlamayacağım kan ter içinde sürecek sorguma...

Soruyorum...
'Nasıl oldu da altın yaldızlı defterimin kapağına bile dokunmaz oldum?'

...Derin bir sessizlik, gürültülü bir sessizlik...

Şaşamıyorum dumuruma ama bu tuhaf yazımdan bir sonuç çıkarıyorum:

Aslında o kapağı hiçbirzaman kapatmıyorum, soru soracak kadar cesurum.
Sorulardan değil, yanıtlarından bu korkum...
O yanıtlar ki altın kuralları silbaştan yazacak belki...Aslen bundan yorgunum...
 
Toplam blog
: 146
: 1061
Kayıt tarihi
: 05.12.06
 
 

Hep yazmak istedim. İnsan düşüncelerini yazıya dökünce kendi başınadır çünkü, kaygısız, katıksız ..