Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Anadolu Kağnısı / Neyi paylaşamıyoruz?

Anadolu Kağnısı / Neyi paylaşamıyoruz?
 

****Biz paylaşıyoruz!****


Dün, yazacak konular olmasına rağmen canım yazmak istemedi. Herkeste oluyor bu aralar, havadandır ya da ülke gündemi yoğun, dedim, çünkü okuduğum birkaç yazı; "Bugün canım çok sıkılıyor, bunaldım, içim sıkılıyor!" ya da buna benzer karamsar cümlelerle başlıyordu. Nasıl olsa yarın 'Anadolu Kağnısı'nı sefere çıkartırım, başlayınca da peşpeşe dökülür sözcükler, dedim.

Birçok arkadaşım gibi ben de güne kahvaltı eşliğinde Milliyet Blog'daki yazıları okuyarak başlıyorum. En son yazıdan başlayarak geriye doğru, bir önceki akşam bıraktığım yere kadar izliyorum, bu nedenle neredeyse tüm yazıları azıcık da olsa okuyorum. Bugün de öyle oldu. Önce Mutlumavi'nin yazısını okudum, yorum yazmadan önce bir anlayayım ne olmuş, dedim. Arkadaşım Halide'nin yazısına kadar gittim. Bir veda yazısıydı. Nasıl olur bu?

Hiç kimseye kırıcı davranmayan, saygılı, şen-şakrak, kendi halinde, içinde ne varsa onu dışarıya yansıtan bir yazar arkadaşımız. Onunla yüzyüze tanışmadım, ama ona karşı hissettiklerim şimdiye kadar hep olumlu oldu. Üstelik burada güzel arkadaşlıklar kurduğunu düşünüyorum.

Sabah sabah bu konu üzdü beni, MB. yolculuğumuz onunla birlikte başlamıştı. Umarım kısa bir ara verir ve geri döner, çünkü yazmak onun için vazgeçilmez tutku, biliyorum.

*****
Milliyet Blog'da, yazarlar arasındaki ilişkilerde (olumlu ya da olumsuz) taraf tutmayı sevmem, karşılıklı atışmalarda bulunmamaya özen gösteririm, ancak benim adımın geçtiği durumlarda dilimin döndüğünce müdahil olurum. Burada neyi paylaşamıyor insanlar, anlamak zor! " Yok efendim özgür olalım, yok kendimiz olalım, şeffaf olalım. Şeffaf olanlara, kendi olanlara yapılanları görüyoruz işte!

Milliyet Blog'da yazabiliyorsak eğer, belirli kıstaslara zaten sahibiz, demektir. Beceremeyen birkaç yazıdan sonra kendiliğnden çekiliyor. Yazanlara niye karışılır, anlamış değilim. Sonuçta YAZMAK bir yetenek işi. Ne bekliyoruz ki, herkes Yaşar Kemal ya da Adalet Ağaoğlu gibi yazsa, peki burada ne işi var? Gider kendi kitabını yazar, gazetede köşesinde yazar. Nitekim kitap çıkartan, şiir yazan arkadaşlarımız bile, tam olarak biz olduk, diyebiliyorlar mı? Öyleyse bu hazımsızlık niye? Bırakın, okuyanlar yorumları ile değerlendirsin!

*****
Bir de blog zabıtaları var; "Büyük harfle niye yazmadın, niye bitişik yazdın ya da ayrık yazdın," gibi sürekli uyaran. Bu kişilerin, yazan kişiyi olumlu yönlendirme gibi bir kaygısı varsa eğer, (Vardır ki yorumluyorlar) blog yazarına mesaj yaz butonu var. Oraya yazar ve okuduktan sonra silebilirsin, diye not bırakırlar. Böylece hiç kimse rencide olmaz!

Burada birbirimizden birşeyler öğreneceğimiz kesin, ama kırıcı olmadan. Kimse kimseden üstün değil, aynı imkan hepimize sağlanıyor. İnsanlar küstürülüp buradan uzaklaştırılınca kimin eline ne geçecek, ne kazanacaksınız ki, siz Divan-ı Şahane yazsanız ne olacak, okuyucu bulamadıktan sonra?...

*****
Yine dün, diğer bir blog sitesinde yazan arkadaşım, (bana buraya arasıra yorum yazar) aldığı yorumlar nedeniyle artık yazamayacağını, duygusal olarak yıprandığını yazmış ve sayfasını kapatmış. Ruh sağlığı bozuk insanlar maalesef her yerde var. Sanal dünya onlar için sonsuz nimetler sunuyor. Hiç tanımadığı birini rahatsız etmeyi kendinde hak olarak görüyor. Ona moral vermeye çalışırken bir de buradaki arkadaşımın veda yazısı üstüne tuz-biber oldu.

Kağnının yarısı doldu bile, ülkemin, insanların, gençliğin gidişatı hiç içaçıcı değil. Gazetelerde on haberden sekizi cinayet ve cinnet haberleri, diğer ikisi de trafik kazası ve türban. Televizyon programları yine öyle, hele öğleden sonraki kadın programları; kadınlar, kocalar kaçan kaçana. Olan zavallı çocuklara oluyor. Ağlayan çocuk yüzleri görmekten bıktık, bir de sunucuların mutlu son diye yutturdukları kısım yok mu? Neyse...

*****
Topluluklar, toplumun aynasıdır, sözüne inat, Milliyet Blog Yazarlar Topluluğu'nun farkını farketmek istiyorum ve böyle olmasını umuyorum!

Sağlıcakla kalın!

Resim alıntıdır:
http://www.kaliteliresimler.com/img77.htm

 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..