Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
 

Her yıl Eylül ayında, Açık Öğretim Fakültesi okuyan öğrenciler isyan bayrakları çekiyorlar. Hem hayata atılıp hem de okuyan üniversiteli öğrenciler tek ders sınavının yapılmamasına öfkeli.


Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi’nde okuyan öğrenciler gerek internet siteleri gerekse, imza kampanyalarıyla hak arama savaşına devam ediyor ama kimin umurunda?


Öğrencilerin çalışırken, üniversite okuyarak meslek sahibi olmasını sağlamak amacıyla kurulan bir üniversite, nasıl olur da tek ders için bir sınav yönetmeliği çıkartmaz anlam veremedim doğrusu. Bu yönetmelik çıkarsa öğrencilerimiz sene kaybı yaşamadan hayata atılabilecekler. Öğrencilerden alınan harç paraları yüzünden bu kadar gence sene kaybı yaşatılıyorsa, öğrenciler senelik harç miktarını yatırmaya razıyken bunca sorun üniversitenin misyonuna büyük ölçüde ters düşüyor.


Örgün eğitimde ders gören öğrencilerimize mezun olma durumundaysa 3 dersten sınav hakkı tanındığı doğrultusundaki bilgilerime dayanarak bu işte kocaman bir haksızlık görüyorum. Örgün eğitimde derslere girildiği halde 3 dersten sınav hakkı tanınıyorsa, aynı müsamaha açıköğretim öğrencilerine de gösterilmelidir. Aynısı olmasa bile en azından tek ders sınavı için bir yönetmelik çıkartıp öğrencilerimizin mağduriyetine çözüm bulmaları gerekmektedir. Bu son derece adaletsiz sistem bozukluğuna bir an önce çare bulunur inşallah.


Bir internet sitesinden edindiğim bilgiye göre tek dersten ikmale kalan öğrenciler, Anadolu Üniversitesi Rektörlüğü’ne aşağıda yazılı dilekçeyi iletebilirler.


ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ REKTÖRLÜĞÜNE
ESKİŞEHİR

Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Ön lisans Sosyal Bilimler bölümü ………………………………………. nolu son sınıf öğrencisiyim. Yıl sonu yapılan bütünleme sınavında İktisada Giriş dersinden 47 not ortalaması ile sınıfımı geçemedim. Bu nedenle öğrencilik haklarından yararlanamamaktayım.

2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunun dayanak olarak gösterilen 44. maddesi gereğince düzenlenen Açık Öğretim Fakültesi Öğretim ve Sınav yönetmeliğini okudum. Yönetmelik içeriğinde 44. maddenin 1. fırkasında belirtilen “ Yüksek öğretim kurumlarında, önlisans ve lisans düzeyinde öğrenim yapan öğrencilere bu öğrenimlerini tamamlamak için tanınan azami süreler iki yıllık ön lisans için dört, dört yıllık lisans için yedi yıldır. Öğrenciler normal eğitim-öğretim süresi beş yıl olan programları sekiz yılda, altı yıl olan programları ise dokuz yılda tamamlamak zorundadırlar Ancak, bu süreler sonunda; kayıtlı olduğu öğretim kurumundan mezun olabilmek için son sınıf öğrencilerine, başarısız oldukları bütün dersler için biri bütünleme olmak üzere iki ek sınav hakkı verilir.” Ek sınav düzenleme hükmü ile ilgili herhangi bir düzenleme yer almamaktadır.

Oysa tüm örgün eğitim veren fakülteler öğrencilerine tek ders sınav hakkı tanımakta ve bu haktan yararlanan öğrenciler bir üst sınıfa geçerek eğitim ve öğrenim hayatına devam etmektedirler.

Zira tek derse girebilmek için önümüzdeki yıl Haziran ayına kadar beklemek zorunluluğundayım. Bu süre zarfında herhangi bir hak mahrumiyetine maruz kaldığım taktirde bu husus mağduriyetime neden olacaktır.

Yine 44. maddesinin 1. fırkasının içeriğinde “Sınırsız hak kullanma durumunda olan öğrenciler, öğrenci katkı payını ödemeye devam ederler, ancak, sınav hakkı dışındaki diğer öğrencilik haklarından yararlanamazlar. Açık öğretim öğrencileri, öğrencilik haklarından yararlanmamak kaydı ile bu sürelerle kısıtlı değildirler” belirtilmektedir.

Bu bağlamda gelecek yıl Haziran ayındaki sınava girebilmek için ödememiz gereken öğrenci harçlarının da “ Tek ders sınavına” giren adaylardan peşin alınabileceği gibi öğrenciler bir yıl daha beklemek zorunda bırakılmadan mağduriyetlerinin önlenmesi sağlanacaktır.

Bu hususlarda göz önünde bulundurulması ve Bütünleme sınavlarında sınıfımı geçememem ve son sınıf öğrencisi olmam nedeniyle Üniversitenizce düzenlenecek olan ek sınav hakkından yararlanmak istiyorum.

Gereğini Bilgilerinize saygılarımla arz ederim.


Bu dilekçeyi, tek ders sınavıyla mezun olabilecek öğrenciler Üniversite Rektörlüğü’ne gönderirse belki bir umut doğabilir. Çoğunluk imza verdiği takdirde üniversite ek bir sınav düzenlemesi yapabilir. Ne diyeyim artık bilmiyorum ki. Gençlerimiz isyanda, gençlerimiz işsiz, gençlerimiz atama bekliyor… Böylece gençlik elden gidecek sanırım. Tek dersten sene uzatan öğrencilere Allah sabır ve kolaylık versin.

 
Toplam blog
: 21
: 3839
Kayıt tarihi
: 29.07.09
 
 

Duygusal kişiliğimin ardında güçlü bir yapım var. Her zaman duygularım galibiyet vermez genellikl..