Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '09

 
Kategori
Ankara
 

Ankara’nın geri kalmış saati

Ankara’nın geri kalmış saati
 

Fotoğraf: Ayadın Tiryaki, 10 Haziran 2009 Saat 17:51, Bahçelievler, Ankara.


Sizin saatiniz ne kadar doğrudur? Kimileri saatinin birkaç dakika ileri olmasını bir geç kalmama güvencesi olarak kullanırlar. Ben ayarı bozuk saatleri hiç sevmem, saatim her zaman tam ayarlıdır. Saatim diyorum ama saat dediğim telefon ve bilgisayar şimdi… 10 yıl önce cep telefonu kullanmaya başladığım gün saati çıkardım kolumdan ve bir daha hiç takmadım. Üzerimde iki saat taşımanın anlamsız olduğunu düşündüm. Telefonun, bilgisayarın, fotoğraf makinalarının, video kameranın, duvar saatinin ayarlarını sık sık kontrol ederim. Saat doğru olmalıdır.

Her sabah ve akşamları gördüğüm bir saat var, Gökkuşağı'nın Batı tarafında… Aynı saatten bir de Doğu tarafında vardır ama onu daha seyrek görürüm.

Gökkuşağı’nı herkes tanıyor. Bahçelievler’de, Milli Kütüphane’nin yanında, Eskişehir yolu üzerinde bir şaheser… Büyükşehir Belediye Başkanı’nın son döneminde Ankara’da yarattığı harikalardan biri… Hani büyük ilgi odağı olacak diye yapılan ama hiç çalışmadan yıllardır boş olarak bekleyen Gökkuşağı… Boş olarak bekliyor ama içinde güvenlik görevlileri orayı hiç boş bırakmıyor.

İşte o Gökkuşağı’nın saatleri uzun zamandır canımı sıkıyor. Neden mi? Saat geri kaldığı için canımı sıkıyor. Çok yoğun bir trafiğin olduğu, hergün onbinlerce aracın geçtiği bir yolda 10 dakika geri kalmış kocaman bir saatin bulunması Ankara’yı yönetenlerin ayıbı değil de nedir?

Dün akşam bir fotoğraf çektim. Fotoğrafı çektiğim saat 17:51, o sırada Gökkuşağı’nın Batı yönündeki bu saat 17:42’yi gösteriyor. Yani saat 9 dakika geri kalmış durumda. Gökkuşağı’nın Doğu yönündeki saat Batı’dakine göre daha iyi durumda. O saat yalnızca 7 dakika geri kalmış.

Hem de bu saatler aylardır geri kalmış olmasına karşın düzeltilmiyor. Geri kalan ve duran saatlerle ilgili “en azından günde iki kez doğruyu gösterir” diye anlatılan örnekler vardır. İşte bu saatler için anlatmak çok güzel uyar. Aynı yerde iki saat ikisi de geri kalmış, biri çok geri kalmış, diğeri daha az geri kalmış.

Gökkuşağı’nın saatleri aynen Gökkuşağı gibi, bir işe yaramıyor, hatta insanları yanıltıp zarar veriyor.

Gökkuşağı’nın saatleri aynen Ankara’yı yönetenlere benziyor, geri kalıyor ve insanların geç kalmasına neden oluyor.

Ankara, 11 Haziran 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..