Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '07

 
Kategori
Müzik
 

Ankara'nın imajı ve yozlaştırılan türküler

Ankara'nın imajı ve yozlaştırılan türküler
 

Neden insanlarımız beğensin beğenmesin her şarkıyı alkışlıyor merak ediyorum doğrusu. Ayrıca her şarkı söyleyenin de alkışlanması bir o kadar tuhaf geliyor bana.

Beğeni eşiğinin bu kadar düşük olması kalitenin düşüklüğünü de beraberinde getiriyor.

Çocuklarımıza nasıl bir kültür bırakacağız? Gençlere iyi model olunamıyor maalesef!

22 yıldır profesyonel olarak Ankara'da program yapıyorum. Üniversiteyi okumak niyetiyle geldiğim bu şehirden bir daha kopamadım. Nedeni; tek kelime ile eğitim seviyesinin yüksek, görgü kültürünün daha iyice bir kent olması..

Bu kadar bağlandığım bir kente de nasıl sahip çıkılır diyorum kendi kendime. Müzisyen kimliğimle bazı konularda nasıl mücadele vermem gerektiğini düşünüyorum bazen.. Son günlerde hoş olmayan bir tablo ile karşılaştığımı söylemek isterim. Bu tabloda bana katılır mısınız bilemiyorum ama, basitleşme ve yozlaşmadan izler var.

Bu güzel Başkentimizin imajını kötülüyen bazılarına tepki göstermek istiyorum. Söyledikleri müstehcen türkülerle isimlerinin önüne Ankara'lı kelimesini ekleyen kişilerin kesinlikle ve kesinlikle Ankara'yı temsil etmediklerine inanıyorum. O türkülerin sözlerini buraya yazmayı kendime saygısızlık olarak nitelendiririm. Yaşamım boyunca bu tür müzikleri ne ağzıma alırım ne de kulaklarımdan içeri girmesine izin veririm. Tepkimi böyle gösteriyorum.

Bu kadar kötü sözlerle şarkı yapanlar toplumu nasıl yozlaştırdıklarının farkında mı acaba?

Bence tüm Ankaralıların bu güzel kentimizin imajının zedelenmesine izin vermemeleri lazım. Benim tanıdığım Ankaralılar kalitesizliğe alkış tutmuyorlar. İyi müzik ile kötü müziği çok iyi ayırt edebiliyorlar. Ankara sanatçıların sınav verdiği bir şehirdir. Sesinize ve eğitiminize göre sınavı verirsiniz. Kostüm ve saç baş ile aldatamazsınız Ankaralı'yı. Ağır bir havası vardır kendine has.

Böylesine bir ciddiyeti olan bu kente kimse kötü şarkı sözleri ile saygısızlık yapmasın. Lütfen gürültü kirliliği yaratmayalım.

Müzikteki yozlaşmayla mücadele etmez isek bunun bedelinin maalesef acı olacağını söylemek isterim.

Bir toplumun gidişatını, o toplumun bireylerinin kimleri alkışladığına bakarak görebilirsiniz.

Temiz ve aydınlık bir toplum için müzikte kalitenin çıtasını yükseltelim.

 
Toplam blog
: 21
: 1615
Kayıt tarihi
: 15.08.06
 
 

Yaşamın ne kadar değerli olduğunun bilincinde, hatalarına gülebilen, İnsanlara değer veren, hayvanla..