Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '10

 
Kategori
Siyaset
 

Ankara siyasalda yumurtalı protesto

Ankara siyasalda yumurtalı protesto
 

Şemsiyesi yanında!


İçerden coşkun sesler geliyordu.. İçimden dedim Galatasaray’ın maçı var ve gol attı herhalde!. Genel de o zaman coşarlar İçeri gittim ve Burhan Kuzu’ya yumurta yağmuruna tutuluşunu gösteriyordu televizyon. Öylece kaldım.. Tekrar haberlere baktığım da Süheyl Batum’un da yumurta dan nasibini almasa da konuşmaması için bir grubun devamlı slogan attığını gördüm. Gözüm bir taraftan bizim çocuğu arıyor tabi siyasi yaklaşımlarını bildiğimden aynı okulda olması hesabıyla kesin buralardadır dedim ama göremedim sormadım da. Pankart açılmış yumurta şölenine hoş geldiniz diye..

Şimdi sorun sadece dünkü bugünkü protesto meselesi değil hatta geçen gün yaşanan hamile bayanın çocuğunu düşürmesine sebep olan polis saldırısından sonra bugün yaşanan protestolar her ne kadar ilişkilendirilse de öğrenci isyanları uzun yıllar oldu bu üike de 1980 öncesinde de formlar düzenlenir bildiriler okunurdu. Fakat bir farkla o zaman herkes toplu hareket ederdi bugünkü gibi bir kısmı bana dokunmayan bin yaşasın deyip sinmez arkadaşlarını yalnız bırakmazlardı.

Her dönem öğrenciler sıkıntılarla yaşamaktadırlar. Askere gitme çağın da eve ekmek getirme yaşlarındaki gençler mali buhran içindedirler. Büyük bir kısmı ailelerine yük oldukları psikolojisini hissederler yüksek tahsil yapmaları bile zül gelir onlara zaten bir çoğu da yan ve part time işlerle yaşamlarını devam ettirmeye çalışırlar.

Öğrencilerin en büyük sorunlarından birisi de barınma sorunudur 2-3 arkadaş ev tutarlar okumanın yanında ev işlerini de paylaşmaya çalışırlar, yurt bulan türlü şartlardan dolayı yurtta olduğuna pişman olur, zordur öğrenci olmak hele gurbet ellerde iseniz Allah yardımcınız olsun. Çoğunun burs müracaatları vardır okullarının son yılları gelmesine rağmen faydalanamayan, alanlarında sigara parasına yetmez ayda bir defa sinemaya gidemez bırakın sinemayı bırakın kitap bulup almayı bulunan kitabın fotokopisi için dünya para verirler 300-500 sayfa.

Öğrenci, okul bittiği anda sağlık yardımından yaş itibari düşen biçare diplomalı işsizlik kapıda sizi bekler onca meşakkatten sonra yeni mücadeleye adım atar gençliğini yaşayamadan. Bunlar bugünün olayı değildir. Adeta genler aracılığı ile geçer gibi öğrenci şartlarının iyileştirmeleri bir türlü gerçekleştirilemediğinden bundan sonra da daha uzun yıllar böyle devam edeceğe benzer.

Bu protestolara münferit olaylar diyemiyorum maalesef bugün yumurta atıyorlar diye rektörü istifaya davet eden Burhan Kuzu’nun birde dönüp kendi güdümlerinde olan emniyet teşkilatına bakmasını öneririm. Bu ne ilk ne de son olacak aslında bana göre kıvılcım bile değil onca olayların yaşandığı bir sürece şahitlik etmiş biri olarak böyle düşünüyorum. Her yer kıvılcım içinde zaten önemli olan bu kıvılcımlar ne zaman bir patlamaya sebep olacak. Şekil olarak yumurta protestosu belki tasvip edilmeyecek bir tarz gibi görülebilir. Peki o zaman öğrencilere sıkılan biber gazlarına, atılan tekmelere coplara ne demeli! Dertlerini sorunlarının çözümünü istemek adına bir avuç gencin protesto girişimleri nedeniyle nasıl emniyet güçleri tarafından linç derecesinde saldırıya uğradıkları görüntülerde belgeli ve sabit. O yumurtaları atacağınıza yeseydiniz kafanız çalışırdı diyor sıkılmadan kendisine nasip oldu yemek akıllanmış mıdır acaba? Karşısındaki yumurtaları yeseydiniz akıllanırdınız dediği gençler Siyasallı dikkat buyurun!

Pes yani Burhan Kuzu senin gibi bin tanesini cebinden çıkaracak gençler var orda. Yök başkanı da sayende teşhisi koyuverdi rektörü suçladı artık bir yerlere gönderirsiniz tabi gücünüz yeterse.

Çözülür mü öğrencilerin sorunları çözülmez neden çözülmez? Hükümet başımıza bir kürt açılımıdır, bir kürt sorunudur yarattı ya önce onları çözsün bakalım. Bizim genç öğrencilerin sorunları yine Allah’a emanet.
 
Toplam blog
: 181
: 1067
Kayıt tarihi
: 07.03.08
 
 

1957 Eskişehir doğumlu, Esk.A.Ü İşletme, İşbankası emeklisi, İstanbul Büyükçekmece de yaşayan, ST..