Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '22

 
Kategori
Şiir
 

ANNE CAN

Ulu bir çınar olmak istedim
 
Köklerim daha derine indikçe, uzayacaktı dallarım
 
Gölge olacaktım yakınlarıma, kızıma, oğluma
 
Düşlerimin resmi miydi, gerçek miydi anlamadan
 
Budanmışım, ne dalım kalmış ne gölgem ne obam
 
                            Baba yurdu Erzincan’dan çıktım yola
 
                            Ankara’dan Anamur’a
 
Sevginin kenti Dikili’ye
 
El uzattım Şah-ı Merdan Ali’ye
 
Çocuklarımla torunlarımı sen koru diye…
 
Savaştan yeni çıkmış ordu değildim
 
Umudunu yitirmişlerin sokağından geçen biri de
 
Sarayların yalancı mutluluğuyla sarmalanan hiç olmadım
 
Ağlayanların ağlayışlarına ağlayabilendim…
 
-
 
Sevgi kalesinin burçlarında esen rüzgâr gibiydim,
 
Değdiğim yerlerin neşesini taşıyıp hüzün tozlarını kaldırıyordum.
 
Neden hep uzaklara taşıyordum, geç kalmak korkusuyla?
 
İçimdekilerin, kanayan yaraları olduğunu görmeden…
 
El uzattım Şah-ı Merdan Ali’ye
 
Çocuklarımla torunlarımı sen koru diye…
 
Güneş ışığından daha yakıcı inancımla
 
Heybemde umut aklımda can gönlümde sevgi
 
Dilimde türkü, koşturmaktaydım
 
Beklendiğime inandığım her yere…
 
Sanırım ya erkenciydim ya da geç
 
Ne zaman bana aitti ne ben zamana...
 
-
 
Olanları, onları anlayamıyordum ve anlatamıyordum
 
Anlamama anlaşmazlığa dönüşüyordu
 
Umut endişeye sevgi ıstıraba türkü kedere
 
Ağlamak geride bıraktıklarıma düşüyordu…
 
-
 
Kemerimi kement yaptım boynuma
 
Bakmayı bilseydiniz, bulabilecektiniz
 
Hep sığındığım gözlerimin içine
 
Siz kavgaya tutuşmadan önce…
 
-
 
Kardeşlik ağır gelmişti
 
Yağmurun değil kalleşliklerinin soğuğunda üşüyorlardı
 
O yağmurlar ki tanrının gözyaşıydı, insanın acısına ağlarken
 
Mutluluğu dört bir yana yağmur taşıyan karabulutlara mı saklamışlardı
 
Gök mavisinde pamuk beyazı bulutlara mı?
 
-
 
Toprak kokan ölümlerin peşine düştüm
 
Yitirdiklerimi ya ver ya beni de al!
 
El uzattım Şah-ı Merdan Ali’ye
 
Çocuklarımla torunlarımı sen koru diye…
 
Duyanım mı vardı?
 
Ne ses bana aitti ne ben sese
 
Toplam blog
: 47
: 288
Kayıt tarihi
: 15.12.10
 
 

Denize yakın adam... İzmir'de yaşıyorum. ..