Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Şubat '12

 
Kategori
Aile
 

Annem gittiğinde

Annem gittiğinde
 

Fotoğraf:Aytaç CİVAN


 
Büyük usta Bekir Coşkun;
''Kadınlar gittiklerinde arkalarında daha büyük boşluklar bırakırlar.Onlar bir gün çekip gittiklerinde, peşlerinde "yetim-öksüz" kalan çok olur:Mutfaktaki dolap, perdeler, kavanozun içindeki eski düğmeler, özenle saklanmış küçülmüş giysiler, dolap diplerindeki kurdeleler...''  diye anlatmıştı bir yazısında...
 
Annem gitti.. Yok artık... Eşyalarını toparladım geçen gün... İlk elime geçen içinde düğmelerini sakladığı bir cam kavanoz oldu.. Rengarenk, çeşit çeşit, irili ufaklı düğmeler... 84 yıllık yaşamın izleriydi sanki... Eskiyen bir elbiseden, ya da gömlekten özenle çıkarılmış... Saklanmış.. Tekrar kullanılır düşüncesiyle... Bizden önceki nesil ve bizim kuşak öyle öğrenmiştik çünkü..
 
Atılmaya kıyılmamış giysiler...
Temiz, düzenli kadındı benim annem... Yıllar önce aldığı giysileri bile hiç giyilmemiş gibi tertemizdi. Bazılarını vermeye kıyamadım.. Kendime sakladım.. Kırmızı ceketi, yeşil ekoseli, lacivert puanlı tayyörleri... Çocukluğumun anılarını gizliyordu sanki... Pembe bir   gece elbisesi... Pullu, saten süslemeli... Elde dikilmiş besbelli .. El emeği göz nuru...
 
Dolap diplerindeki kurdeleler... Renk renk... Uzunlu kısalı  beyaz danteller. Her biri özenle rulo yapılmış.. Bir toplu iğneyle tutturulmuş açılmasın diye... Küçük kumaş parçaları.. Oğlum Yiğit'in beşik tülünün ucundaki dantel.. Upuzuun.. O da rulo yapılıp saklanmış... Ayça'nın bebeklik patikleri... İrili ufaklı yünler.. Tığlar... Küçük nakış makası... Dikiş yüksükleri... Dantel yumakları...
 
Hepsini özenle topladım... Derledim... Yünlerden; bebek giysileri, koltuk şalı, küçük battaniyeler örülecek... Danteller çarşaf kenarlarında ya da küçük örtülerde can bulacak... Düğmelerin çoktan dolaptaki yerini aldı... Bir kemer, bir yastık veya yeni dikilmiş bir giyside yerini bulacak... Uzun bir bekleyişten sonra tekrar yaşama dönmüş olacak...
 
İçin rahat olsun anneciğim;
Sakladıklarını, atmaya kıyamadıklarını, emanetlerini öksüz bırakmadım... Hepsi emin ellerde...
Tıpkı babam gibi...
 
Aytaç Oktar CİVAN
İzmir 29 Şubat 2012
 
Toplam blog
: 19
: 309
Kayıt tarihi
: 19.04.11
 
 

5 Haziran 1957 Buca-İZMİR doğumlu. Emekli Türkçe Öğretmeni Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Böl..