Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ekim '08

 
Kategori
Özel Günler
 

Annemin dediğine göre bügun doğmuşum!

Annemin dediğine göre bügun doğmuşum!
 

Nüfustaki kayıtlara göre eylül ayının on birinde doğmuşum. Hani Amerika'daki kulelerin yerle bir olduğu gün. 9/11.

Doğduğum yıllarda doğum tarihinin günü gününe yazıldığı çok nadirmiş, tabi bu konuda titiz olanlara lafım yok ama rahmetlik babam ben doğduktan bir yıl sonra amcama bu kızı nüfusa kaydettir demiş. Amcam atmış kafadan. 14 Ekimde doğan ben eylül ayının onbirinde doğmuş olarak kaydedilmişim.

Sorunlar keşke bununla kalsaymış. İlk torun olan bana babaannem kendi adını vermek istemiş ama rahmetlik annem komşusu olan çok sevdiği birinin ismini vermiş bana. NURSEN . İlkokula gidene kadar herkes o isimle çağrdı beni. Ama okulda herkes kolayına gelen şekliyle çağırdı. NURSEL , NURSEVEN ...Ne ilgisi varsa. Artık düzeltmekten bıkmıştım.

Ortaokula yazılırken daha büyük bir süpriz beni bekliyordu. Annem NURSEN diye kaydettirmek isterken görevli "Hanım burada "s" harfinin altında nokta var. Bu çocuğun adı NURŞEN " demiş. Annemin tüm itirazlarına rağmen adım NURŞEN oldu. Aslında nokta değildi. Yan sayfaya yazılan yazının mürekkep lekesi idi. Ama nasıl da denk gelmişti hayret.

Daha sonra ailemce ve sonradan tanıyan kişilerce farklı isimle çağrılmaya alıştım.

Yurt dışına eğitim için gittiğimde klavyelerde "s" harfinin altında nokta olmadığı için tekrar adım kayıtlarda NURSEN oldu ama söylenişi İngilizceki NURSE kelimesi gibi oldu. soyadım zaten söylemesı zor olan uzun bir şeydi. NÖRSÜN aşağı NÖRSÜN yukarı ..

NÖÖRSÜN bu zavallı NURSEN !!!

En büyük süpriz buraya geldikten sonra ortaya çıktı. Nüfus cüzdanımda doğum yerim öyle bir yazı ile yazılmıştı ki okuyabilene aşkolsun. Hep kendi beyanlarımıza ilgililere NİĞDE diye yazdırana kadar göbeğimiz çatlardı. Yurttan ayrılmadan önce zaman yokluğu nedeniyle buraya geldikten büyükelçiliğe başvurdum. Kart şeklinde olan elime geçtiğinde doğum yerimin KAYSERİ olduğunu okudum. O şaşkınlıkla büyükelçiliği aradım. Bize nüfus kütüğünden gelen bilgiler doğrultusunda hazırladık doğrusu o dendi. Otuzlu yaşlarda KAYSERİLİ oldum . ALLAHTAN annem o şehir doğumlu idi. Bambaşka bir şehir de olabilirdi.

Pasaportun arkasında nüfus cüzdanı örneği vardır. Gerekli düzetme yapılması için elçiliğe yolladım pasaportumu . Geri geldiğinde NİĞDE yazısının üstünde bir çizgi vardı. Üstüne KAYSERİ yazılmıştı. Düzeltmeye dair ne paraf ne başka bir belirgin damga vardı. O şekilde düzeltmeyi herkes yapabilirdi. BAŞTAN SAVMA iş yapmada bizden başka ulus yoktur sanırım.

Şimdi yeni pasaportum var. Orada adım NURŞEN buradaki evlilik soyadım ve doğum yerim KAYSERİ ...Doğru dürüst bilgilerle donanımlı değil ama en azından daha düzenli.

Şimdilerde 52 yaşında 53 e ayak basan biriyim. En azından çocuklarım doğdukları gün kayıt edildikleri için mutluyum.

Eşim hem eylül ayında hem ekim ayında doğum günü hediyesi alır . BİRİNDE ÇİÇEK BİRİNDE BİR DİLİM PASTA .
Şanslı mıyım dersiniz ?
 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..