Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '10

 
Kategori
Dostluk
 

Aradığınız kişiye...

Aradığınız kişiye...
 

Televizyonda kanalları dolaşıyorum. Karşıma birden ' Gözleri intihar mavi ' adam çıkıyor, Yusuf Hayaloğlu. Sanki hiç ölmemiş gibi, sanki yeni şiirler yazıverecek gibi, öylesine bir duygu seyrederken hissettiğim. ' Ah ulan Rıza ' yı okuyor içimi burkarak.

Peki, beni bu köhne dünyada
Senin anladığın kadar kim anlayacak?


Diyor, dostunun kendisi için nasıl biricik olduğunu haykırarak.

Ara sıra gıcıklaşırdın ama inan ki,
Benim en kıral arkadaşımdın!..


Bu dizeleri söylerken de kendimize soru sormamızı sağlıyor; sahi bizim ' En kıral arkadaşımız ' kim?

Ve şiirin finalinde bir dosttan ayrılmanın insanı nasıl çaresiz bir yalnızlık içinde bıraktığını vurguluyor;

Ah ulan Rıza... ben şimdi,
Bu koca deryada tek başıma ne halt ederim?


Bu kadar insanın içine işleyen şiirler yazdıran bir dostu olabilir mi insanın? Varsa değeri bilinebilir mi, Rıza gibi, ölmeden...

Ve ben;

Söylediğim hiçbir sözde art niyet aramayacak, bu sözleri asla yanlış anlamayacak bir dost arıyorum. Sanki bir ses duydum, şöyle diyordu cevap olarak;

Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor, lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

Gözlerine baktığımda huzur bulacağım, bunu yapabilmem için bakışlarını benden kaçırmayacak bir dost arıyorum. Gene aynı sesi duydum;

Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor, lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

Ruhumun bütün gizemini; hüznünü, sevincini, hatasını, sevabını anlattığımda sonsuza dek sır olarak saklayacağından emin olacağım bir dost arıyorum. Aynı lanet ses;

Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor, lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

Beni görmediğinde, sesimi duymadığında burnunun direği sızlayacak; görüp konuştuğunda da yüzünde güller açacak, kuşlar gibi neşeyle cıvıldayacak bir dost arıyorum. Şu ses neden hiç susmuyor?

Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor, lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

Ben talep etmeden yardımıma koşacak, üzgünsem omzunu uzatacak, yalnızsam yanıma koşacak, açsam bir dilim ekmeğinin yarısını bana saklayacak bir dost arıyorum. Lütfen biri şu sesi duymama engel olsun!

Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor, lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

Bütün bunları okuyup da, sen başkaları için böyle bir dost oldun mu diye soranlara; ben hep böyle oldum, elimden geldiğinden fazlası için bile zorladım kendimi, ama yanlış insanlar için diyeceğim. Bu sözümü de yanlış anlamayacak bir dost arıyorum. Bu ses elbette birgün susacak;

Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor, lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.
Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor, lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.
Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor, lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.



 
Toplam blog
: 261
: 2212
Kayıt tarihi
: 23.07.07
 
 

1954 Antalya doğumlu ve Antalyalı'yım. Ülkemin ve özellikle bu şehrin sevdalısıyım. Sanatın pek çok ..