Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '09

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Arkadaşım Shakespeare!

Arkadaşım Shakespeare!
 

Tom Bentley


Efendim hani “iyilik yap denize at, balık bilmezse halik bilir” demişler ya. Bundan 22 yıl önce yaptığım Ege gezisinde, Fethiye'den dönüşüm sırasında, otobüste kanadalı Tom Bentley-Fısher ile tanıştığımı İstanbul-İzmir-Fethiye arası gezim 1987- 10 -11-12-13 bölümlerde yazmıştım! Tabi o günlerde internet ortamımız olmadığı ve diğer iletişim bağlantıları da biraz tuzlu olduğundan, ister istemez bizim de bağlantımız kopmuştu!

Bir süre önce buraya yazdığım hikâyelerden sonra, birden aklıma düşmüştü! Şimdi bu iletişim çağında, Bu sihirli kutunun kerameti ile acaba dedim, “Tom Bentley-Fısher’e” ulaşabilirmiyim.

Yazdık google’ye “Tom bentley-Fısher” diye. Karşıma kendisinin biyografisini anlatan web sayfası çıkıverdi!!!

"Tom Bentley olan 2002 yılında San Francisco'ya Kanada’dan taşınmış ödül kazanan yönetici, öğretmen ve tiyatro yazarıdır" vs vs!!!

Hemen mail adresine, (Özellikle Türkçe!) 1987 senesinde yaptığımız Fethiye İstanbul yolculuğunu ve İstanbul’da gezdiğimiz günün önem ve emniyetini anlatan bir yazı geçtim.

Tabi sayfayı inceledikçe Tom’un bana hediye ettiği aile resminde’ki küçük kızı Miranda’nın geçen senelerden sonra büyümüş halini ve şarkıcı olduğunu gördüm. “Hey You” Hey sen, siz diyordu şarkısında “kadife sesli güzel sanatçı”! :)) (Daha fazlasına bu linkten ulaşabilirsiniz) http://www.indienile.com/miranda/songs/index.php

Tom’dan cevap gelmeyince kızı Miranda’ya ve oğlu Gavin’e mesaj geçtim. Nihayetinde onlar babalarına benden söz etmişler. Tom’dan bir süre sonra yani tam 22 yıl sonra bir mail aldığımda...hissettiğim duyguları anlatmama imkan yok! Sanki çocukluğum da kırık pirket duvarlar içine sakladığım oyuncaklarımı bulmuş kadar sevinmiş ve o kadar duygulanmıştım:)) Yeminle söylüyorum... o an çok sevindim.

Şöyle diyordu:

Merhaba Talip

Bunca yıldan sonra (1987) Senin, kızım Miranda ve oğlum Gavin ile temasa geçmen çok ilginç olmuş. İkimizin olduğu fotoğrafları onlar bana iletti.

Ben, beş yıl boyunca San Francisco'da yaşamaktayım. Gelecek ay “İliad” uluslar arası bir tiyatro festivalini, festival boyunca yönetiyor olacağım için dört aylığına Barcelona’ya gidiyorum.

Sen, benim neler yaptığımı görmek için “tombentley” web sayfama girebilirsin. Senin beni aramana ve senin de iyi olduğuna, çok sevindiğimi söyleyebilirim.

Ben, senin, benim, Türkiye’ye gittiğim zaman bana ne kadar yardımcı olduğunu hatırlıyorum ve biz, birlikte ne kadar güzel eğlenmiştik.

All the best: Her şey gönlünce olsun!
Tom Bentley

Bende, kendisine iyi şanslar dileyerek MB ta yazdığım ilgili yazıların linklerini mail adresine gönderdim.

Kimbilir bu usta yönetmen tiyatrocu, Türkiye’ye bir daha geldiğinde, ondan rica ederiz... Aramızdaki keşfedilmemiş yeteneklerden bir kaçıyla MB tanıtımı için bir oyun sahneleyebiliriz!

Benim favorım, 2008 yılında Ölüdeniz’de MB üyeleri ile yaptığımız buluşmada, bize tiyatro oyunculukları ile inanılmaz eğlenceli dakikalar yaşatan, başta Bülen Göncü, İlyas Bayram, Homeros, Alev Meisel, Sema Şener ve Neşe Evrim arkadaşlarımızdır.

Tiyatroyu kimisi oynar, kimisi seyreder. Ben muhtemelen seyredip alkışlamayı tercih edenlardenim...
Her ne kadar benim arkadaşım Shakespeare! de olsa!:))

Not: bu yazıyı bu kategoriye yazma sebebim, daha önce bu konuyu yazdığımı bilen arkadaşlarıma hatırlatma maksadıyladır... önemle bildirilir!

M.Talip Girgin

 
Toplam blog
: 438
: 826
Kayıt tarihi
: 07.01.07
 
 

Milliyet Blog'a hangi vesile ile kayıt olduğumu doğrusu hatırlamıyorum!  Bende birçoğunuz gibi ya..