Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '10

 
Kategori
Siyaset
 

Asıl şaşırtıcı olan 120 güne şaşırmak

Asıl şaşırtıcı olan 120 güne şaşırmak
 

Referandum ile ilgili yasanın kabul edildiği günlerde bu yasanın 1 yıl içinde uygulanmasının olanaksız olduğunu yazmıştım “Anayasanın 67. maddesi ve pirinç-bulgur dersi” (1) başlıklı yazımda:

“Şimdi AKP bir yasa değişikliği ile referandum süresini 120 günden 60 güne indirdi. Onlara kalsa daha da indireceklerdi de, YSK yetişmez dediği için 60 gün oldu. Bu değişiklik mecliste kabul edildi ve onayı bekliyor. Onaylanırsa 1 yıl süreyle olası referandumlarda kullanılması anayasaya göre olanaksızdır.

Anayasanın maddesinde ‘seçim’ yazıyor ama ‘halkoylaması’ denilmiyor gibi sözcük oyunlarıyla durumu kurtarmaya çalışacaktır AKP… Yüksek yargının bu sözcük oyunlarına kanmayacağına inanıyorum.”

Kanmadılar ve referandum 120 gün sonraya konuldu (2). Bunun üzerine AKP’li bir yönetici açıklama yapmış (3): Haberde “YSK'nın açıkladığı referandum kararı ile ilgili olarak, ‘Çok zorlama ile alınmış, siyasi bir karar' yorumunda bulundu.” denilmiş.

Medya bu haberi verirken, hem yandaş hem de diğerleri 120 gün olmasına şaşırmış ifadeler kullandılar, asıl şaşırtıcı olan 120 güne şaşırmaktır. Yandaş medyayı anlıyorum ama diğer medya AKP’nin dediklerini doğru mu sanıyor?

Şu anda yapılacak bir referandumun 120 gün sonra olması 1+1=2 kadar net bir şekilde anayasada yazılıdır (4):

Anayasa Madde 67’den:

(Ek: 3.10.2001-4709/24 md.) Seçim kanunlarında yapılan değişiklikler, yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir yıl içinde yapılacak seçimlerde uygulanmaz.

Anayasa Madde 79’dan:

(Değişik: 31.5.2007-5678/2md ) Anayasa değişikliklerine ilişkin kanunların halkoyuna sunulması, Cumhurbaşkanının halk tarafından seçilmesi işlemlerinin genel yönetim ve denetimi de milletvekili seçimlerinde uygulanan hükümlere göre olur.

79. maddedeki değişikliğin tarihine de dikkatinizi çekmek isterim: 2007… 3 yıl önce kendileri yazmış referandum seçimdir diye, şimdi inkar ediyorlar.

Herşey bu kadar açıkken, hala 60 gün diyenler varsa, sorunu tamamen kendilerinde aramalıdırlar.

Sonsöz 1: Herşeyin kötüye gittiği ülkemizde iyi bir şeyler olması azıcık moral veriyor.

Sonsöz 2: Referandum 12 Eylül’de de olmayabilir. Daha ileride bir tarihte olabilir, hatta hiç olmayabilir. Oylanan metin bugünküyle aynı olmayabilir.

(1) Anayasanın 67. maddesi ve pirinç-bulgur dersi (4 Mart 2010): http://blog.milliyet.com.tr/Anayasanin_67__maddesi_ve_pirinc_bulgur_dersi/Blog/?BlogNo=232143
(2) YSK kararını açıkladı işte Referandum tarihi (Milliyet, 13-5-2010): http://www.milliyet.com.tr/ysk-kararini-acikladi-iste-referandum-tarihi/siyaset/sondakika/13.05.2010/1237519/default.htm
(3) AK Parti'den ilk tepki (Milliyet, 13-5-2010): http://www.milliyet.com.tr/ak-parti-den-ilk-tepki/siyaset/sondakika/13.05.2010/1237560/default.htm
(4) Anayasa: http://www.tbmm.gov.tr/anayasa.htm

Ankara, 13 Mayıs 2010

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..