Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '10

 
Kategori
Şiir
 

Aşk İçin Prelüdler - Behçet Aysan

Aşk İçin Prelüdler - Behçet Aysan
 

Alıntıdır


"Şiirler vardır hüzün verir, şiirler vardır neş'e,

Şiirler vardır aşkı anlatır, şiirler vardır yası."

Ve öyle şiirler vardır ki, sanki alev alev yangın olur yüreğinizde...

Yangın yeri hala tüter duman duman, yıllar geçse de yerinde... Alır götürür sizi baştan başa ülkenin tüm topraklarına; sevdasıyla, türküsüyle, töresiyle, ölümüyle, yasasıyla her şeyi gözünüzün önünde canlandırır , uzun metrajlı bir film izler gibi duygulandırır ...


AŞK İÇİN PRELÜDLER

1.

İstasyon önünde bir top ağaç

ağacın gölgesinde ben

ve uzanıp giden sapsarı bir tül

bozkır

ve bir türkü

"daha senden gayrı aşık mı yoktur,
nedir bu telaşın vay deli gönül..."

ve bir tren

ne bir düdük çalar, ne el eder

kar yüklü yağmur yüklü

kalbim gibi  keder yüklü
bir tren 
durmaksızın geçer

o, böyle bir akşam böyle bir trene
bineceğini düşler,

ben,
böyle bir akşam böyle bir trenden
ineceğimi,
avunuruz.


2.

sevdalar vardır derin kuyularda
eski sarnıçlarda yaşar
gün görmüş acılar bilmiştir,

direnir

kim bilir kaç işgal geçirmiştir

yurdum gibi

3.

sen yanıma gelince
yıldızlar koşuşur karanlığa

güvercinler ayaklanır

rüzgar rüzgarla konuşur

büyülü bir gülüş olur zaman,

savrulur yanık ekinlerin tınazına.

4.

sen yanıma gelince
bahar 
dallarını kuşanır

zümrütten bir zümrüdüanka

kanat vurur içime,

solar kanla işlenmiş narçiçeği kanaviçe

sen yanıma gelince

ve nakkaşlar yüreğimin nakkaşları

yorulup

uzun bir uykuya dalar
sen yanıma gelince.

5.

sen yanıma gelince

gelin gibi bir gelincik

süslenir sulardan aynalarda

yel değirmenleri öğütür ne varsa

kederi ve belki

bir milyon istiridye avcısı
inciler çıkarır

sütbeyaz bir sevdanın

diplerinden.

6.

ayrılıklar bildim acılar
yaşadım, 
okudum

Tahir ile zühre'yi
Kerem ile Aslı'yı

ve Ferhat ile Şirin'i
ağlamadım da

senin öykünü duyunca dayanamadım

kendini zeytin ağacına asan

on iki yaşındaki kuma.

7.

süngüler aşkı yasaklayamaz

uzansam tutabilirim ellerini
süngüler 
düşleri yasaklayamaz

bir dahaki duruşmada

giy gelinliğini

düşlerde olsun

ilk gecemiz.

Behçet AYSAN


Ne Nazım'ın şiirleri, ne yüzyılın besteleri ne de yanık türküler...

Hiçbiri, evet hiçbiri beni bu dizeleri okuduğumda duyduğum hüzünden alamıyor.

Toprağın bol olsun az tanınan şair, ışıklar içinde uyu!...

Sivas'ta yanan canlar adına...

 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..