Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '11

 
Kategori
Tarih
 

Atatürk'ün Söke'ye ilk gelişi ve kaymakam Şener Can'ın mektubu ( Belge: 3 )

Atatürk'ün Söke'ye ilk gelişi ve kaymakam Şener Can'ın mektubu ( Belge: 3 )
 

BELGE: ( 3 ) 

Yeni Söke Gazetesinde benim ve arkadaşım Yaşar Çağbayır’ın yazılarımızın Söke yerel basınında yer aldığı günlerde ve özellikle benim T.C.Başbakanlık Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanlığı ( Araştırma, Planlama ve Koordinasyon Dairesi ) ‘den bizzat adıma cevaben gelen 5 Ocak 1996 tarihli mektupları ve Hâkimiyet-i Milliye Gazeteleri, bunların tercümeleri, yine Genelkurmay Başkanlığı Hizmete Özel Genelkurmay ATASE Başkanlığı’ndan bana gelen 2 Ocak 1996 tarihli yazıları ve ekli Hâkimiyet-i Milliye gazetelerinin tercümeleri Yeni Söke Gazetesinde 16 Ocak 1996 tarihli ve 546 sayılı nüshada “ Çerçeve” başlığı altındaki köşemde “ Atatürk’ün Söke’ye İlk Geliş tarihi” (1.ve 2.sayfada ) yayınlanmıştı. 

Aradan birkaç gün sonra dönemin Kaymakamı Sayın Şener Can Bey, beni telefonla aradı ve makamına davet etti; davet ederken de “ kadir Bey, Atatürk’ün Söke’ye ilk gelişi konusunda Yeni Söke’ gazetesinde bazı yazılar okudum. Atatürk’ün Söke’ye ilk gelişi 9 Şubat 1924 olduğuna dair belgelerle açıklıyorsunuz. Bu önemli bir konudur. Size gelen bu belgeleri ben de görmek isterim. “ demesi üzerine ertesi gün bana gelen belgeleri kaymakam beye götürdüm. İnceledi ve okudu. “Tamam” dedikten sonra sözlerine şöylece devam etti: 

“ Size ve bu kurumlara güveniyorum, ancak bir ilçe kaymakamı olarak ben de bu konu da ilgili yüksek makamlara bir yazı yazacağım^dedi. Bu konuşmalar samimi ve sıcak bir hava içinde geçti dedi. Çayımı içtikten sonra yanından ayrıldım. Öyle sanıyorum ki Büyük Önder ATATÜRK’ÜN Söke’ye ziyaretleri bağlamında İlçe kaymakamlığınca hazırlanan anma ve kutlama programı ( 04 Şubat 1996 ) tarihine göre de hazırlanmış, ilgili kurum ve kurumlara da gönderilmişti. 

İlçemizin kaymakamı Sayın Şener CAN Bey, konunun önemini benimseyince zamanında Ankara’ya resmi yazılar yazmış olacak ki, aradan bir hafta geçmeden, Ankara’dan gelen resmi belge ve yazılara göre ilgili dairelere, resmi kurum ve kuruluşlara bir yazı gönderdiler. 

Adı geçen yazıyı aynen aşağıya alıyorum. 

T.C. 

Aydın Valiliği 

Söke Kaymakamlığı 

Yazı İşleri Müdürlüğü 

Sayı: BO54VLT4 096801 

Yazı işleri: 22.( işli.18) – 107 

KONU: Atatürk’ün Söke’ye gelişi SÖKE: 02.02. 1996 

İLGİ: ( a ) Genel Kurmay Başkanlığı'nın 25 Ocak 1996 tarih ve ATASE 3214–7–96 / sayılı yazısı,  

( b ) Başbakanlık Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanlığı Araştırma Planlama ve Koordinasyon Dairesi Başkanlığının 22 Ocak 1996 tarih Ve APK. PLa. Şb.522.52.12 sayılı yazısı, Büyük Önder Atatürk’ün Söke’yi ilk defa teşriflerin yıldönümü olarak her yıl yapılan anma ve kutlama törenleri bu yılda 04 Şubat 1996 tarihinde yapılmak üzere düzenlenen program kurum ve kuruluşlara gönderilmişti. 

Bu defa Genel Kurmay Başkanlığı'nın ilgi ( a ) ve Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanlığı'nın ilgi ( b ) yazılarında bu tarihin 09 Şubat 1924 olduğu bildirildiğinden kutlama törenlerinin aynı yer ve saate olmak üzere 09 Şubat 1996 tarihine alınmıştır. 

Bilgi ve gereğini rica ederim. 

İmza 

Şener CAN 

Kaymakam 

Dağıtım / Gereği : 

BİLGİ: Kamu kurum ve Kuruluşlara,  

Garnizon Komutanlığına - SÖKE 

Kaynak : 

1- Yeni Söke Gazetesi Arşivi Ocak 1996 

2- Sökeli Şairler ve Yazarlar - Güldeste / 

Cumhuriyetimizin 75. Yılı Anısına, Abdülkadir Güler - Ankara - 1998. 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..