Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Portakal Çiçeği ve FISILTI

http://blog.milliyet.com.tr/elvince

21 Mayıs '07

 
Kategori
Blog
 

Ayna ayna soyle bana en guzel kim??

Ayna ayna soyle bana en guzel kim??
 

Ayna, ayna soyle bana en guzel kim?

Umit CULDUZ beyefendinin yazmis oldugu '' iste blog guzelleri '' baslikli yaziyi okuduktan beri aynamla konusmaya basladim...

-Ayna, ayna soyle bana en guzel kim?

Aynamin bana;

-Sensin be canim, bana sormaya gerek yok!!!

Demesini bekliyorum bir kac gundur; ama nafile aynam dut yemis bulbul misali susuyor, sustugu yetmezmis gibi yuzumdeki yasanmisligin izleri olan her seyi daha bir netlestiriyor... Karar verdim yarindan tezi yok baska bir ayna alacagim. Evdeki yillardir tanir beni, az goz goze gelmedik, az aglamadim yaninda. Simardi elbet, korkarim bir gun

-Ey kadin!! neydin ne oldun, diyecek cesareti bile bulacak kendinde...

Aynami tehdit etmeyi dusunurken sag gogsumdeki tuhaf ( '' buyumusluk'', '' patlama arzusu'', ''yanma'') belirtiler aklima takiliverdi ki bunlar bir kac gundur devam ediyordu.

Hay Allah diye dusundum, isim dusmustu gene cadaloz aynama. Bende en cadi ve suratsiz halimle dikiliverdim karsisina goz goze gelmemeye dikkat ediyorum bu kez.

Evet ilk izlenim sakinim, simdilik bir tuhaflik yok.

-Oh!

O da ne? bir kitle var, hem de cok sert ve aciyor bastirinca " acirsa kotu degil '' der annem ''.

O bir anne, anneler asla yalan soylemez. Inansam miki? Arasam sorsam mi?
Desem mi? - Anne korkuyorum bir kitle geliyor sag gogsumde elime, aynamda bu gunlerde hep bana kotu davraniyor. Desem mi?

Telefon ediyorum; ama anneme degil, aklima gelen ilk hastahaneyi ariyorum, hic bilmedigim bir doktor ismi soyluyor karsidaki ki ses - Evet diyorum, o olabilir saat kac gibi geleyim?

Yorgun gibiyim, oglumla gitmeyi tercih ediyorum hastahaneyene. Ne cok konusuyorum belki de hic susmadim yol boyunca. Konustum oylece... O kadar cok seyim var ki soylenmemis, hayatin gelgitleri icinde konustugumu sandigim anlarda aslinda konusmadigimi biliyorum. Hadi Serap soyle diye dusundum, tam sirasi oglunu ne cok sevdigini soyle, en son ne zaman optun onu ve seni seviyorum dedin? Durmadan tekrarlayamam ben, bana gore degil '' SENI SEVIYORUM '' demek. Diye tersledim gene ic sesimi. Bu ses beni bu gun dinlemiyor oda cok konusuyor susmuyor.

Koridordayim yanimda oglum ve arkadasi var benden daha heycanli onlar boynuma sarilip duruyorlar. Aglasam mi yaaa...

Doktorumun muayenesi bitti. Olagan disi bir sey yokmus. Evde elime dolan kitle burda saklambac oynamaya karar vermis gibi ortalarda yok' nereye kacti ki...? Aynamla bir olup oyun oynuyorlar bana, evde kaldi aynamin icinde saklaniyor sanirim. Zaten aynam canimi sikiyordu bu yaptigi tuz biber oldu ustune. Gorur o; bir eve varayim yerine aldigim aynayi takinca hala oyle bakacak mi suratima...

Mamografi odasinin onundeyim, yanimdakilerden bahcede beklemesini istedim.Tek basina ve akli karismis haldeyim, canisini istiyor canim. Sesini duymak istiyorum. Canisi benim blog arkadasim, uslu kusum benim o... Yuzunu gormedigim, boyu posu nasil bilemedigim, ama bloga koydugu resminden sacini begendigim uslu kusum. Yazilariyla sevdim. Kardesine yazdigi bir blog yazisiyla tanidim onu. Incinmis gibiydi ozlemler icinde ve sanki ben gibi sevilmek istiyordu kendi sevmisligi kadar en az. Yorumsuz birakama guzel yazilarini elim kanda olsa okur, iki tasin arasinda olsa yaparim oya gibi narince isledigi yazilarini. Acele ile cikardim telefonumu; aradim.

-Alo

-Alo Serappp

-Benim sema, nasilsin?

Bil bakalim nerdeyim? Mamografi odasinin onundeyim korkuyorum Sema, yoktur birseyim degil mi?

Uslu kusumu aramak istedim, kilometreler aramiza giremezdi, sesiyle acilmaliydi icim. Kameriyesinden gelen gulusleri cekti canim. Limonlu bir bardak caya sohbetimizi katik yapmayi, blogda kim va kim yok cekistirmeyi istedi canim. Sesindeki telas hosuma gidiyor bayiliyorum bana Serap'cim demesine. Sikintiyla actigim tefonu kapadigimda gulumsuyordu yuzum. Iyi geldin bana "uslu kusum" yagmur zamani.

Milliyet gazetesini okuyordum bir aksam ustu rastlanti sonucu tikladim blogu.

Okudugum ilk yazi MB de sevgili Muzaffer Cellek beyindir. Koca bir dunya sigdirmisti satirlarina, hayran kaldim.

Solohan'la yagmurlu bir sabah tanistim. Onun yanibasinda cafede kahkalarla guluyordum anlattiklarina.

Pirmete ayrilmis olmasina ragmen, hala saklidir icimde guzel yazilarindan aldigim hazlar. Ona yorum yapmayi ozledim.

Omer Sebehattin Cetin beyin yazisini okudum bir ikindi vakti, ben burada yazmamaliyim diye dusundum.

Fulya gunes yuzlu arkadasim,

Seda (hossada) gul yuzlu kizim. Yazilarini okurken her ikisinin de takinmis olduklari olgun havayi sevdim. Kimi zaman neseli hallerini kimi zaman huzunlerini icime cektim.

Nese Evrim hanimefendi coskuyla kapliyor okudukca dimagimi, cikolata tadi var yazilarinda.

Sevgi agaci Ilker, hayvanlari cok sevdigimi anladim yazilarini okurken.

Alptekin Yildiz yoktu bir ara, sayfasini yeniden yeniden okudum. Ayni tadi aldim ilk gunden bu yana.

Celal Celik butimarim... Her satirinda ayri renklerin oldugu gokkusagi tadinda ki blogdasim...

Ali Gulcu mavi gozlu cin bakisli, blogumuzun leylegi en cok havada goreni. Iyiki varsin.

ilk kez Blog kazani kaynadi Umit Culduz beyfendinin sayesinde. Hani secmis ya ilk yuzu blog yazarlarinin arasindan. Kizdim bir ara beni yok saymis diye; ama gucenmedim asla... Asik olsa blogdan birine kim olurdu bu kadin acaba, dusunmeden edemedim. Bugun yas gunu... Uzun saglikli; ama askla dolu bir omur dilerim, Alman yengemizle beraber.

Ayna, yuregi kadar guzel yuzuyle renklerdigi guzel sayfasinda isiklar icinde yazar kim okusa elbet sever.

Harun Deniz

Hasim'ce

Hasan Arslan guclu kalemlerine ragmen hos gorup yazilarimi beni blog yazilarinda anarak onurlandirdilar.

Tugba gulen gozlerinden cikan isikla aydinlatti sayfasinda ki yazilarini her daim zevkle okumusumdur, Cumhuriyet mitinglerinde Baris ile el eledir. Osmaniyeli olusundan dolayi onu kendime hemseri ilan ettim.

Metin Ozkaya yazilariyla uretken ve cesaretli gelmistir bana. Opusmeyi ustalikla tarif ettigi yazisini okumalisiniz mutlaka, az sonra ben yeniden okuyacagim.

Deniz hanim aglatmistir beni cok kez yazilariyla ve ilk kez ona mesaj yazdim yilladir tanidigim bir dost gibi. Ona bahsettim gogsumdeki kitleden. Eski bir dost gibi yanitladi beni.

Cemal Huseyin Caglar yazilarima yaptigi yorumlarla yureklendirmistir beni hep, onun gibi usta bir kalem okumus yazilarimi.

Ali Nail, ilk arkadasim blogdan, ilk onun yazisini gonderdim bir arkadasima... Okusun diye... Ve arkadasim yazmaya karar verdi MB da Ali Nail beyi okuduktan sonra.

Mustafa Mumcu gercek bir elestirmen gibi dikkatli ve hep yakiniyor sevmediginden onu milletinin; ama ben onun hem yazilarini hem icten yorumlarini sevdim.

Yusuf Aysan ona tesekkur ederim, yurekli blog arkadasim... Umarim hatira MB ormani asirlarca yasar.

Yahya Incik yazilarinda ki incelik anlatilmaz ki okumaniz gerekli, bana yaptigi yorumlari ozledim.

Meral Yagcioglu melek ruhlu can insan.. Alisi var minicik bir muhabbet kusu. Yanyana gelip sohbet etmek isterdim.

Vakayivinus blogumuzun tacsiz tarih karalicesi onurlandirmistir beni yorumlariyla.

Leyla Onder okurken aa bunlari ben mi yazmisim dedirten kadin, bir tv dizisinde gozukecegi 5 sn yi kacirmamak icin 2 saat ayni koltukta oturmus evde kim varsa gostermeye calismistim MB Leyla'mi. Nerelerdesin? Bana unutmadinsa bir sozun vardi...

Sari papatya bu kadar guzel yazilar yazabilecegini ben zaten biliyordum. Eee kimin sari kiziymis ??

Ayrintilarda gezinmek ispatlamistir ayrintilarda sakli oldugunu guzelligin' inceligin. Yazilarinda ve yaptigi yorumlarda ki doluluga, tam isabetlere hayranim. Beni gonderdigi maillerle cocuk gibi mutlu eder. Gonderdigi cicek bahcesi maili icin cokkkk tesekkur ederim.

Baris Larva irisi, nerelerde bu gunlerde acaba? Katildigi cumhuriyet mitingleriyle kanitlamistir cumlemize Ataturk'un izinde oldugunu. Cok sansli onu taniyan cocuklar.

Uc nokta... siir dolu dunyasinda mutlu edecektir sevdigi kadini. Eminim siirleri yuregiyle okuyordur, yuregiyle duyabileceklere. Feslegen kokusu gelir bana taa oralardan.

Zulal Aycam
Kekik
Yesim Ozdemir
Sevgili doktorlarim, yurekleri kadar guzel yuzleriyle aydinlatiklari sayfalarinda her daim hos yazilar vardir, oyle keyif aliyorum ki onlari okurken.

Oynamiyorum, sirin blog arkadasim olgun ruhunu buyuk bir ustalikla yansitiyor yazilarina.

Beyhan Bickin Kozanoglu Danimarkadan yazan guzeller guzeli. Cok iyi yazilar yazmakta. Acil sifa ve guzel bir is dilerim...

Ilyas Bayram tesekkur ederim sayfalarinda her daim biz okuyucularina armagan edecegi siir ve harika sarkilar oldugu icin. Kocaman bir yurege sahip, icine butun blogdaslar sigabiliriz.

Akdenizli, elit ruhunu yansittigi yazilarinda bir baskalik vardir, Kendimce manalar koyarim her cumlesine , kendimce sarkiya donustururm yazilarini icimde. Blogdan gitmedigi icin cokk sevindim.

Yesilsogan, yeni tanistim yazilariyla. O Goktanrisiyla konusmayi sever icten ve ozgur kelimleriyle, bense onlari dinlemeyi...

Gulden Isik Hanimefendi yorumlariyla beni tesvik etmistir yazmaya. Yazilarinda hep olgun ve duyguludur. Hemserimdir ayrica... Daha ne olsun ki.

Matilla yorumlari ve yazilarindaki oturmusluk, ictenlik ve birikim her daim dikkatimi cekmistir. Tebrik Ederim...

Tarik Azra yazilarinda hep sezilir yogun bir manevi zenginlik, gucenmisti azicik blogdaslarina; oysa bilmeliydi onun yazilarini nasil sevdigimi yaptigim yorumlardan.

Ahmet Aydin yorumlari ve yazilariyla dikkatimi ceker. MB blog da uzun soluklu kalacagini eminim..

Kapira tek yazisiyla iste on iki dedirten ender blog yazarlarindan biridir. Altin cocuk diyorum ben ona.

Talip Bolukbasi Elit konuslariyla okunma orani en yuksek MB yazari olmasi sebebiyle tebrikler.

Canmehmet tipki adi gibi cani gonulden emek sarfettigi butun yazilarini okuyorum, bana yapmis oldugu yorumlar icin tesekkur ederim.

Beenmaya, Zeynep Gulay Kibaroglu, Gulistan, Hulyalar, Feyza ozdemir, Muhlis Turan, K.Y., aygoz/asya, madamex, Yolun Diger Yarisi, engin agin, Sema guzel, Sema Curuk, Talip Bolukbasi, Yekruseha, Sevim ozkan, Bas Git Efendi Ile Gitme Kal Hatun, Freundin, Mademex, Homeros, Yucel Evren, a&life, Yolun Diger Yarisi, Cevza cigdem, Analizatoz, Baver Ergun, Umir Ipekceker, SemaSeli, Sibel Gurel, Emel Bahadir, Erhantigli, oozdilek, akasya, mavi-deli, Yesim Ozdemir, Dus, Ali Tunckal, Semseddin Kocak, Sevil Yuksel.

Hepinize yazilarimi okuyup yorum yapacak kadar deger verdiginiz icin tesekkur ederim.

Ne zaman icim sikilsa, yuregim dara dusse sizin yazilariniza siginiyor, satirlarinizdan yaptigim limanda duslere daliyorum. Mumdan bir gemiye koyup; duslerimi, ihanetlerimi, yalnizliklarimi, korkularimi, yalanlarimi, gerceklerimi, maneviyatimi, ozgurlugun hazzini, aski...

Atesten denizler ustunde kalkan yaparak yazilarinizi mumdan gemime, yol aliyorum kendi dingin dunyama....

Ayna , ayna soyle bana en guzel kim?

SIZSINIZ ELBET BUTUN MILLIYET BLOG AILESI

NOT:BILGISAYARIM GECICI SURE ISLEM DISI OLDUGU ICIN, ELIME GECEN ILK BILGISAYARLA SIZE YAZI GONDERMEK ISTEDIM. GORDUGUNUZ GIBI BU BILGISAYARIN KLAVYESI TURKCE DEGIL. KELIMELERDEKI AKSAKLIKLARDAN DOLAYI OZUR DILERIM...

 
Toplam blog
: 76
: 2902
Kayıt tarihi
: 06.11.06
 
 

"Yasamak sakaya gelmez,büyük bir ciddiyetle yasayacaksinbir sincap gibi mesela,yani yasamin disinda ..