Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '07

 
Kategori
Eğitim
 

Babanız Padişah olsaydı...

Babanız Padişah olsaydı...
 

Babamız padişah olsaydı yine de eğitim ve öğretim alıp; dizlerimizi kırarak rahle başında diz çökerek ders çalışır mıydık acaba? Padişah çocukları (erkek) gelecekte ya padişah olacak ya da Yedikule zindanlarında kendi yayının kirişi ile öldürülecekti. Bu gerçeğe rağmen akademik bilgi edinmenin yanı sıra dini eğitim, askerlik eğitimi, çeşitli sanat dallarında eğitim almanın yanı sıra mutlaka bir meslek edinmişlerdir.

Okullarda eğitim gören öğrencilere şu soruyu soralım: “Niçin okuyorsunuz?” Karşılığında büyük bir olasılık iyi bir meslek sahibi olarak para kazanmak için cevabını alacağız. Böyle bir şeye hiçbir zaman ihtiyacı olmayan ve ihtiyaç duymayacak insanların öğrenim görme ihtiyacı yok mudur? Eğitim ve öğretimi sadece meslek edinme ve para kazanmak olarak sınırladığımız zaman; paraya pula ve meslek edinmeye ihtiyacı olmayanların eğitim öğretim görmeleri gerekmez mi?

Fatih Sultan Mehmet, anadili olan Türkçenin dışında; Batı ve Doğu kültür dilleri olan Arapça, Farsça, Latince, Yunanca ve Sırpça dillerine de hâkimdi. Bu dillerde yazılmış olan kitapları okuyordu. İstese mutlaka o kitaplar kendisine tercüme edilebilirdi; ama o, başkasının bakışıyla görmek yerine kendi gözüyle görmeyi tercih etmiştir.

Bilgi edinmede ve öğrenmede meslek edinme ve para kazanmanın ötesinde belki onlar kadar haz verecek başka amaçları da olabilir. Yaşamanın bir anlamı da bilmek farkında olmak değil midir? Başka türlüsü bitkisel hayat olmaz mı? Yaşamınızı diğer insanlarınkinden farklı kılan bir bakıma hayaller, düşünceler ve sahip olunan bilgi ve yetenekler değimlidir? Bunlar da alınan eğitim ve öğretime bağlı olarak gelişme göstermez mi?

Aldığımız eğitim ve bilgi sayesinde bir taraftan dışımızdaki dünyayı keşfe çıkıp anlamaya çalışırken; diğer taraftan da kendi iç dünyamıza keşifler yaparak kendimizi daha iyi tanımaya çalışırız.

Bildiğimiz kadar yaşar, yaşadığımız kadar biliriz.

 
Toplam blog
: 53
: 2753
Kayıt tarihi
: 14.01.07
 
 

Eğitimciyim. Evli ve Hüseyin Kürşat ve Mehmet Çağrı adında iki oğlum var. Bilgisayar ve psikoloji..