Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '21

 
Kategori
Kitap
 

Babil Prensesi kitap

Asla Aşk Romanı Değil

Bu kitaba korku ile başlamıştım. Nerede görüp listeme attığımı hatırlamıyorum bile. Sepetime ekleyip aldım ve öyle ilgisizce sıranın gelmesini bekliyordum. Aşk romanı olma ihtimali biraz korkutsa da istemeye istemeye başladım. İyi ki başlamışım. Sadece bir aşk romanı değil. Karşımda yarı fantastik, yarı eleştirisel,  biraz da aşk içeren roman vardı. Sevdim.

Kitap bildiğimiz keloğlan masalı gibi başlıyor. Kralın kızı ile evlenmek isteyenlerin yarıştığı ve kazananın damat olacağı bir yarışma. Adaylar diğer diyarların kralları olsa da kazanan aralarına sonradan katılan Amazan adlı bir çobanın oğlu. Öyle sıradan bir çoban olmadığı gibi sıradan bir oğul da değil tabi ki. Hikaye kurgu olarak gerçekten çok hoş. Zaten işin içine bir takım fantastik olaylar ve karakterler girdiği zaman ilgimi çekmesi kaçınılmaz oluyor. Aynen de öyle oldu. Anka kuşundan tutun da tek boynuzlu atlara kadar her şey vardı. Ama daha çok hoşuma giden, yazarın eleştirileriydi. Özellikle papa ve dinin kullanılarak zenginleşen insanlara yaptığı atıflar inanılmaz iyiydi. Bu satırları okurken mola verip kitabın yazıldığı tarihe baktım ve heyecanım daha da arttı. Kitabın yazıldığı tarih ile bugünü görebilmiş olmak gerçekten müthiş bir yetenek. (Evet Voltariye’yi övdüm) O zamandan bu zamana kadar değişmeyen şeylerin olduğunu görmek ise ürkütücü ve umut kırıcıydı. Savaş, sapıklık, yolsuzluk, eşcinsellik, fuhuş gibi tüm kavramların altını irdelemiş. Hepsine ayrı ayrı ülkelerde yer vermiş. Kitabın sonunda da bir güzel giydirmiş. Gerçekten okumak çok keyifliydi. Bir idam mahkumunun son günü kitabının önsüzünde aldığım zevki bu kitabın da sonsözünde aldım :D

Yazarın okuduğum ilk kitabı. Dilini çok beğendim. Çok fazla betimlemenin olduğu kitaplardan çabuk sıkılıyorum. Ama öyle rahatsız edici bir durum yoktu. Kitap bitikten sonra yazarı araştırdım ve CANDİDE kitabının sürekli tavsiye edildiğini gördüm. Sanırım bu kitabı da okuyacağım. Son olarak Alfa yayınlarına ait ilk kitabı da okumuş oldum ve kitap tasarımından tutun da kağıt kalitesine kadar her şeyi çok beğendim. Bu yayınevine ait ve bu şekilde basılmış her kitabın uzun yıllar zarar görmeden kalacağı kanaatindeyim. ??

 
Toplam blog
: 21
: 57
Kayıt tarihi
: 29.01.21
 
 

Işığa muhtaç bir gölge ..