Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Bahçelerde Kereviz, Biz Kereviz Yemeyiz

Bahçelerde Kereviz, Biz Kereviz Yemeyiz
 

 

Geçen gün, bir arkadaşımla telefonda konuşuyoruz, uzun, önemli memleket meseleleri ve gündemin ardından ( konuşmalar bedava diye abartıyoruz bazen :))) konu akşama ne pişiriyorsun gibi daha kritik ve önemli bir konuya geldi.

Ben ; “Etli lahana kapuska, gel akşama beraber yiyelim ” deyince, arkadaşım “neredeyse 20 yıldır kapuska yemediğini” söyledi. Etli, kıymalı, bol soğanlı ve de acılı bir lahana kapuskanın o güzelim lezzetini 20 yıldır tatmamış. Ne büyük kayıp.

Neymiş efendim; “Yatılı okulda okuduğu dönemde lahanadan tiksinmiş”

Evde pişenle, yatılı okulda pişen bir olur mu ama?

O, kereviz de yemezmiş, kötü kokuyor diye.

Üzüldüm onun adına, böyle güzel lezzetleri kaçırıyor.

Ben pek yemek tarifi vermiyorum. Ama bugün vereceğim. Mutfakla çok uğraşmayı seven birisi de değilim açıkçası. Pratik, sağlıklı, çabuk hazırlanan yemekler tercihim. Ve tabi en önemlisi de zeytinyağlı yemekler olması.

Hem benim, hem de yeme şansını (!) elde edenlerin beğendiği bir yemek bu. Biraz önce pişirdim.

Baktım çok güzel ve lezzetli görünüyor, “Aferin Tijen” dedim. Bunu okuyucularınla (!) paylaşmalısın. (Yanlış anlaşılmasın lütfen, ünlem işareti sizlere değil, kendimle dalga geçtiğim için konulmuştur)

Evet efendim, bu kadar uzun girişten sonra benim harika kerevizimin tarifine geldi sıra.

Yemeğimizin adı “ Portakallı Kereviz”

Malzemeler:

1 Kilo kereviz

2 adet havuç

2 adet portakal ( 1 bardak portakal suyu)

1 adet iri soğan

Yarım çay bardağı zeytinyağı

Tuz.

Kerevizlerin yumruları soyulur ve bir parmak kalınlığında halka halka doğranır.

Ortaları oyacakla, havuçların gireceği büyüklükte oyulur.(Tabi içinden çıkan parçalar atılmaz, onlar da yemeğin içine girecek) Bu oyuk kısma, havuçlar yerleştirilerek, fazlalıkları kesilir.

Kerevizin taze yaprak ve kök kısımları da, temizlenip doğranır.

Soğan incecik ve halka halka, zeytinyağında kavrulmak üzere doğranır ve içine de diğer havuç küp şeklinde doğranarak ilave edilir.

Tencereye koyduğumuz soğan ve havuçlar hafif pembeleşince, üzerine önce kerevizin taze yaprak ve kök kısımları daha sonra da ortasına havuç koyduğumuz kerevizler yerleştirilir.

Sonra da üzerine 1 bardak portakal suyu ve tuz ilave edilip, kısık ateşte lokum gibi pişmeleri sağlanır.

Çok hafif sulu olması için bir çay bardağı daha su ilave edilebilir, ben öyle yapıyorum.

Valla ben bu tarife bayılıyorum. İster soğuk, ister sıcak yensin.

Biraz önce pişirdim. Gözüme güzel göründü, bir de resmini çektim. Ve akşam yemeğine yetişsin diye hemen sizlerin göz zevkinize sunuyorum. Afiyet olsun.

Tijen Taşlı- İzmir

 
Toplam blog
: 156
: 2800
Kayıt tarihi
: 03.04.07
 
 

SÖZ UÇAR, YAZI KALIR. 9 Eylül Ünv. İşletme mezunu, 9 Eylül Ünv.Sosyal Bil. Ens.Sağlık Kurumla..