Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '09

 
Kategori
Güncel
 

Bahtiyar Vahapzade - Türk göğünde bir çerağ söndü

Bahtiyar Vahapzade - Türk göğünde bir çerağ söndü
 

Değerli okurlar, geçtiğimiz Cuma günü; koskoca Türk Dünyası, kadim Türk kültürü ve edebiyatı, ziyasıyla her metrekaresinden ışıltısı hissedilen bir büyük yıldızını, bir koca çınarını kaybetti.


Evet, “<ı>Bahtiyar Vahapzade” ustamızdan bahsediyorum. Merhum Vahapzade, Azerbaycan Türkleri’ndendi ve Türkçe’nin yaşayan en büyük şairi olarak kabul ediliyordu. İsyan, özgürlük-azadlık ve vatan şairi olarak anılıyor, efsunlu sözleri, şarkılarla, türkülerle de içlerimize sızıyordu yıllardır.


Yazacak çok şeyim vardı Büyük Usta hakkında ama genelde yaptığım gibi Milliyet Blog sayfalarında, kendisiyle ilgili bir arama yaptırdım. Tekrara düşmemek babında. Ve bir tek adet “Bahtiyar Vahapzade” bloguna rastlayabildim. O da Değerli MB Yazarı Sayın Mehmet Birol Şahin Bey’in yazısıydı ve o yazının üzerine fazlaca ahkam kesmemin doğru olmayacağını düşündüm. Bir de o dolu dolu yazının sadece on bir kez okunmuş olmasına hayıflanarak tabi. Efendim, linki aşağıdadır ve okumanızda faydalar vardır.


Koca Çınar, seksen dört yaşında Rahmet-i Rahman’a kavuştu. Dokuz-on yıl önce kaleme aldığı bir mektubuna kimin sözleriyle başlıyordu biliyor musunuz? Kendisinin de büyük saygı duyduğu ve muhabbet beslediği, Türklük dünyasının son büyük kahraman liderinin, Gazi Paşa’nın sözleriyle. Mektubuna ve kendisine mihmandar ettiği o sözler şuydu:


“<ı>Dünyanın bize saygı göstermesini istiyorsak, ilk önce bu saygıyı, hissen, fiilen kendi benliğimize ve milliyetimize gösterelim. Bilelim ki, millî benliğini bulamayan milletler, başka milletlerin şikârıdır”. Gazi Mustafa Kemâl Atatürk.


Hadi bir yerlerden, genç kuşak sanatçılarımızdan Gülay’ın söylediği “<ı>ellerini çekip benden” adlı beste formundaki türküyü bulun ve dinleyin. Yapın bunu bir an evvel ve Gülay’ın o kadife buğuyla buğulanmış harikulade sesi ve yorumunun feyiz aldığı Bahtiyar Vahapzade sözlerinin, merhum büyük ustanın o engin ve aydınlık aşk dünyasının iklimini solumaya çalışın.


“<ı>Ellerini çekip benden
Yarim bugün gider oldu
Hem sever hem sevilirdik
Bu ayrılık neden oldu


Yar aşkıyla yana yana
Ayrı düştüm ellere ben
Ama senden ayrı gezen
Yürek değil beden oldu


Yandı yürek kebap oldu
Gül bahçemde hazan oldu
Ben ki senden ayrılmazdım
Bu ayrılık neden oldu.”


Bahtiyar Vahapzade


Ey Büyük Usta, Ey Koca Çınar...


Koskoca Türklük dünyasında, Sen’den ayrı gezen milyonlarca bedeninin yanıp kebab olan yüreği, yüreciği seninle atmaya ilelebet devam edecek. Bundan emin ol.


Mekanın cennet, kabrinin üzerinde esen rüzgarlar hep Hazar kokuşlu olsun.



@Gülay'ın muhteşem yorumu için: http://www.metacafe.com/watch/1310088//

@İki sene önce bugün " 'Kurtlar Vadisi'nin Yerine 'Kan Uykusu' ": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=26326

@ “Türkçe’nin ve Özgürlüğün Şairi: Bahtiyar Vahapzade”, Mehmet Birol Şahin http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=162789

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..