Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '11

 
Kategori
Müzik
 

Bana hiç yakışmıyor

Rakım Elkutlu’yu bilirsiniz. İzmir Hisar Camiinin eski imamlarından, klasik Türk müziğinin büyük üstadlarından, mevlevi. Doğumu 1869 ölümü 1948. Babası da aynı caminin önceki imamı, hocası. Nota bilmezmiş, uzun yıllar İzmir Musiki Cemiyeti başkanlığını yapmış.

Rakım Elkutlu’nun birçoğunu dinlemeye doyamayacağım, birbirinden güzel 450 kadar bestesi var.

Bunlardan bazıları şunlar;
• Bayati Şarkı: Ne bahar kaldı ne gül ne de bülbül sesi var
• Ferahfeza Şarkı: Nazında senin özlediğim eski cefâ yok
• Hicazkar Şarkı: Visal–ı yâr ile mest ol hayâle dalma gönül
• Hüseyni Beste: Müheyyâ oldu meclis sâkıya peymaneler dönsün
• Şarkı: Aşkın bana bir gizli elem oldu güzel yar
• Nihavend Şarkı: Hayâl içinde akıp geçti bir ömr–i derbederim, bakıp bakıp da maziye şimdi ah ederim.
• Nihavend Şarkı: Mümkün mi unutmak güzelim, neydi o akşam
• Sûz–i Dil Şarkı: Baharda bu yıl bir melâl var, hüzün gibi..
• Uşşak Şarkı: Bana hiç yakışmıyor böyle intizâr şimdi

Bütün bu şarkılar içinde bir tanesi var ki, çok anlamlı.

Bana hiç yakışmıyor böyle intizar (beklemek) şimdi. Matemzede gönlümde hayat bir mezar şimdi. Ne ses var ne kahkaha her şey ahu-zâr şimdi. Nerde kaldı o ahu nerde lalezar şimdi. O benim mehtabımdı, o benim güneşimdi, o benim her şeyimdi, o benim mehveşimdi, o benim tesellimdi, o benim son eşimdi. Nerde kaldı o ahu nerde lalezar şimdi.

Çok seneler önce, belki yirmi sene kadar önce bir radyo programında dinlemiştim. Rakım Erkutlu’nun oğluyla bir söyleşi yapılıyordu, ve oğlu anlatıyordu : Rakım Erkutlu ölmüş, cenazesi İzmir Hisar Camiinden kalkacak, öğle namazını müteakiben. Tabutu musalla taşına koymuşlar, öğle ezanının okunmasına çok az bir zaman kalmış, herkes bekliyor. İşte tam o esnada İzmir radyosundan Rakım Erkutlu’nun şarkısı çalınıyor,

“Bana hiç yakışmıyor böyle intizar (beklemek) şimdi. Matemzede gönlümde hayat bir mezar şimdi. Ne ses var ne kahkaha her şey ahu-zâr şimdi. Nerde kaldı o ahu nerde lalezar şimdi.”

Bu ne büyük ve ilahi bir tesadüf değil mi, Rakım Hoca sanki bu şarkıyı kendi cenazesi musalla taşında beklerken çalınsın diye bestelemiş, “Bana hiç yakışmıyor böyle intizar (beklemek) şimdi. Matemzede gönlümde hayat bir mezar şimdi. Ne ses var ne kahkaha her şey ahu-zâr şimdi.

Hepimiz için böyle bir an gelecek, “böyle beklemeyi” kendimize hiç yakıştıramayacağımız, ne bir ses ne bir kahkahanın olduğu, ahuların lalezarların geride kaldığı.....

Er ya da geç.......... 

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..