Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '13

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Bana neden böyle davranıyorlar mı diyorsunuz?

Bana neden böyle davranıyorlar mı diyorsunuz?
 

                                                                                                                                                      27.08.2013

İnsanların tutarlı, tutarsız davranışlarından, yerli-yersiz eleştirilerinden rahatsız olduğumuz anlarda başlarız serzenişte bulunmaya “neden insanlar benimle uğraşıyor?”, “neden hep ben eleştirilere maruz kalıyorum?”, “hep haksızlığa uğruyorum”, “insanlar benim hakkımı yiyorlar” bu ve buna benzer soruları “kendinize” sorduğunuz zaman bilin ki “sizin de bunda katkınız var.

Nasıl mı? İş yerinizdeki ilişkileriniz informelse, kafanıza göre takılıyor vb davranışlarla lakayıt davranışlarda bulunuyorsanız, kişilerde sizinle ilişkilerinde, emin olun bu rahatlığı kullanacak ve size geri yansıtacaklardır.

Eşinizle, sevgilinizle, çocuklarınızla, arkadaşlarınızla ilişkilerinizde ‘hayır’ demeyi yerinde ve zamanında söyleyemiyorsanız, kendinize dönüp sorun: Bu davranışın ardındaki niyetim nedir? Peki, bunun ötesinde ne var? Neden sevdiklerime her durumda ve şartta ‘evet’ diyorum.

Çünkü…

Onlar tarafından takdir edilmek mi istiyorum?

Sevilmek mi istiyorum?

Her şeyi ben bilirim, ben her şeyi her koşulda yaparım, mükemmelim imajını mı çizmeye çalışıyorum?

Onları mutlu etmek, beni mutlu mu ediyor?

Onlardan esirgediğim, geçmişte ya da bu günde telafi etmeye çalıştığım ‘zamanlar’ için onları ödüllendirmek mi istiyorum?

Daha bu soru ve cevapları çoğaltabilirsiniz.

Birileri sizi incitiyor? Birileri size bağırıyor. Birileri sizi önemsemiyor. Başka birileri sizi sürekli kullanıyor.

Neden bütün bunlar ‘sizin’ başınıza geliyor.

Eğer düşünce sisteminizde bu yapılar varsa; yani “insanlar beni kullanıyor”, “insanlar benden sürekli çıkarları için ilişkiye giriyor” diyorsanız zaten düşündüğünüz tohumlar evren tarafından ekilip ileriki günlerde biçilerek size geri dönüyor.

Diğer bir sebep ise; insanlara böyle davranmaları için tutum ve davranışlarınızla, sözlerinizle, beden dilinizle izin veriyor olmanız.

Hiç kimse (tabi özel vakalar hariç) durup dururken bu tür davranışları size yapmazlar. Siz mutlaka bunlara çanak tutacak bir hareket, söz her neyse malzemeyi verirsiniz karşıya.

Peki, ne yapalım der gibi dalıp gittiniz satırlar arasında…

Kendinizi yeniden keşfedin.

İhtiyacınız olan şey sevgi ve ilgiyse bu karşı tarafı çıldırtarak, eleştirerek elde edilmez.

Ne kadar önemli olduğunuzu, ne kadar özel olduğunuz önce siz kendiniz bilin, fark edin.

Yaşamın da noktalanacağı bir yeri olduğunu biliyorsak o halde bu dünyada sağlıklı, mutlu ve doyumlu bir yaşam için neler yapabiliriz.

Kabuğumuzu kırmak için tek yapmamız gereken şey ‘harekete geçmekse’ o halde içinizdeki değişimin ortaya çıkmasına izin verin.

e-mail:belginturan@gmail.com 

 
Toplam blog
: 439
: 512
Kayıt tarihi
: 04.02.09
 
 

Lisansını Anadolu Üniversitesi/ İşletme Bölümü ve Anadolu Üniversitesi/ Sosyoloji Bölümlerinde “O..