Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bankalar Deli Dumrul Gibi!

Bankalar Deli Dumrul Gibi!
 

Deli dumrul


Geçen günlerde başımdan geçen ilginç bir olayı size anlatmak ve yetkili kurumlara da buradan suç duyurusunda bulunmak istiyorum. 9 Ocak 2009 günü, bir bankanın bahariye şubesinde ATM'de işlem yaparken yanlışlıkla 1000 TL kredi kartından para çektim. Hatamın farkına vararak hemen şubeye girdim. Yanlışlıkla ATM'den nakit avans çektiğimi, parayı tekrar yatırmak istediğimi söyledim. Nakit avans ücretinin kesileceğini ve bir günlük faizin tahakkuk edeceğini söylediler. Ben de ama bakın, çekmemle beraber şubeye girdim para elimde, cüzdanıma bile koymadım daha, yatırmak istiyorum dediğimde, kesinlikle yapacakları bir şeyin olmadığını söylediler. Bu tartışmalar sanıyorum bir 10–15 dakika sürdü. Şubeden sonuç alamayacağımı anlayınca bende parayı yatırıp telefon bankacılığını aradım. Bir hata sonucu nakit avans çektiğimi ve bu hatanın düzeltilmesi gerektiğini söyledim. Maalesef aynı yanıtı telefon bankacılığı yetkilisinden de aldım. Neticede, bu parayı ödemeyeceğimi, bir hata sonucu yapıldığını hepimizin günlük yaşamımızda böyle hatalar yapılabileceğini bunların düzeltilebilecek hatalar olduğunu söylememe rağmen maalesef düzelttiremedim. Sadece şikâyet olarak alabileceklerini söylediler. Sonradan şikâyetimi değerlendirdiklerini ama bir şey yapamayacaklarını ifade ettiler. Sanıyorum 40 TL civarında bir parayı hesabıma borç kaydedecekler. Sadece bu mu elbette değil daha hesap işletim adı altında, kredi değerlendirme adı altında insanların hesaplarından haberleri olmadan ciddi paralar kesilmekde.

Bakın başka bir örnek daha bu bankanın tamamı yabancı sermaye Bankası. Hizmet bedeli tahsilâtı demiş 10 TL kesmiş, hesap işletim ücreti demiş 16.50 TL kesmiş, diğer komisyon ve telefon giderleri demiş 10 TL toplam hesaptan 36.50 TL parayı 'gasp etmiş'. Evet, sevgili okurlarım şimdi ben mektep medrese görmüş, kamu adına da hesap sorma yetkisine sahip bir mesleğe sahip olmama rağmen paramın, Banka tarafından'gasp' edilmesine engel olamıyorsam varın gerisini siz düşünün artık. Deli Dumrul gibi geçenden 3 akçe geçmeyenden 5 akçe misali.
Buradan önce Sayın Başbakana sesleniyorum. Bankalar bu cesareti nerden alıyor? Yabancı sermaye eline geçtikten sonra, gözlerini halkın cebine dikerek zorla paralarını 'gasp etmelerine' neden göz yumuluyor, hangi mantığa sığıyor anlamakta güçlük çekiyorum! Bankalar birliği başkanı Sayın Ersin Özince’ye sesleniyorum; kişiliğinize ve beyefendiliğinize saygım sonsuz lütfen hemen hemen tamamına yakını yabancı sermayenin eline geçmiş bankalara halkımızı soydurtmayınız. Halkın cebinde gözü olan bankaların haksız kazanç elde etmelerini engelleyecek düzenlemeleri yapmanızı rica ediyorum.

İşte sevgili dostlarım, Osmanlı’yı tarih sahnesinden nasıl sildiler biliyor musunuz? Osmanlı’ya borç vermek için büyük çoğunluğu İngiliz sermayesi tamamı yabancı sermaye ile kurulan Osmanlı Bankası ile başladı kısa sürede Osmanlı’nın bütün gelir kaynaklarına el koyan duyunu umumiye ile sonuçlandı. Banka deyip geçmeyin finans kurumları kimi isterlerse çıkaracak kimi isterlerse de batıracak güce sahip kurumlardır. Ekonomik bağımsızlığını yitiren Osmanlı sonunda siyasi bağımsızlığını da yitirdi. Sonuç ortada; Osmanlı diye koca bir imparatorluk maalesef tarihten silindi gitti. Öyle görünüyor ki; büyük bir çoğunluğu yabancı sermayenin elinde olan bankalar önce halkın parasını bu ve bunun gibi yöntemlerle hiç edecek, daha sonra Türkiye Cumhuriyetini! İşte şimdi, daha iyi anlamışsınızdır. Yılsonu karlarının niye bu kadar bol sıfırlı olduğunu. Benim bütün okurlarımdan ricam, lütfen bu gibi haksız davranışlara göz yummayın. Paranın büyüklüğü küçüklüğü önemli değil. Burada önemli olan yapılan haksızlık ve elde edilen haksız kazançtır. Hakem heyetlerine, Tüketici mahkemelerine başvurarak hakkınızı arayın, gerekirse Bankalar birliğine yazın.

http://www.itp.tv.tr/

 
Toplam blog
: 65
: 1528
Kayıt tarihi
: 08.02.08
 
 

Ben Ankara'nın Polatlı ilçesinde 1962 yılında doğdum. Tahsil hayatımı Ankara'da tamamladıktan ve ..