Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '12

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bankaların uyanıklığı!

Bankaların uyanıklığı!
 

kocaelimeydan.com


Ekonomi yönetimi Yeni Tüketici Hakları Yasa Taslağı ile kredi kartından her yıl aidat alınması uygulamasını bitirmeye hazırlanırken taslakta, bankalar ile tüketiciler arasında yıllardır tartışma konusu olan, kredi kartı aidatının kaldırılacağı bildiriliyordu. Taslağa göre aidatlar kredi kartı verilirken bir kez alınacak. Mevcut kredi kartlarından ise her yıl aidat alınmasına son verilecek.

 
Geçtiğimiz günlerde çıkan bu haberler üzerine bankalar da gerekli tedbirleri almaya başladılar. Benim yıllardır kullandığım kredi kartım geçen ay, geçerlilik süresi sonunda yenilenirken, ilginç bir durum dikkatimi çekti. Geçmiş yıllardaki kart yenilemelerinde kredi kartımın numaraları hep aynı kalırken, bu defaki yenilemede kredi kartı numaram değişmişti. Bu ay bankadan gelen ekstrede ise 30 lira kredi kartı aidatı alındığını görünce hemen bankayı arayıp, "Siz yeni taslaktaki uygulamalara çok çabuk uyum sağlamışsınız. Ya bu kredi kartı aidatımı iade edin veya kartımı iptal edin" talimatı verince konuştuğum kişi hemen geri adım attı. Eğer kredi kartı ekstrelerimin sadece mail adresime geleceğini kabul eder  veya 3 ay süre ile 250.- liralık harcama yapacağımı taahhüt edersem kredi kartı  aidatını iade edeceklerini söylediler. 
 
Halihazırda banka, ekstreleri hem mail olarak, hem de normal posta olarak bana gönderiyordu.  O bankanın kredi kartıyla yaptığım harcamalar 250.- liranın çok üzerindeydi. Ekstreler mail yoluyla geldiğinden adresime gelen banka ekstrelerini çok zaman okumadan yırtıp çöpe atıyordum. Ekstrelerin bundan sonra mail ile gelmesinin yeterli olacağını kabul ettikten sonra önümüzdeki ay kredi kartı aidatının iade talimatını verdiklerini söylediler. 
 
Bu durumda kartınızın geçerlilik suresi sonunda eğer kart numaranız değişmişse, bankalar yeni uygulama gereği sizden kredi kartı aidatı alacak demektir. Bu durumda önceden bankanıza "Kredi kartı numaram isteğim dışında değiştiği takdirde aidat ödemeyi kabul etmiyorum" şeklinde bir yazı göndermeniz, ilerde banka ile aranızda çıkacak sorunların Tüketici heyetlerinde görüşülmesi sırasında lehinize bir durum oluşturacaktır. 
 
Geçmiş deneyimlerine dayanarak söylüyorum, her yasa değişikliğinde bankalar kendilerine sağlanan avantajları kaybetmemek için çeşitli yollar denerler. Bunu sakın unutmayın. 
 
 
 
 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..