Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '08

 
Kategori
Eğitim
 

Başarının temeli vücudu devamlı meşgul bulundurmaktır.

Başarının temeli vücudu devamlı meşgul bulundurmaktır.
 

Lamarck'ın evrim teorisi "kullanılan organlar gelişir ve büyür ,kullanılmayan organlar körelir." Bu teori aslında başarılı olmanın temelini açıklamaktadır. Eğer beyninizi çok sık kullanırsanız beyniniz gelişir,eğer vücudnuzu çok sık kullanıyorsanız vücudunuz gelişir.Yani başarılı olmak isteyen kişiler devamlı beyinlerini,vücutlarını.....vb kullanmalıdırlar.
Çok kitap okuyan kişi yorumlama yeteneğini geliştirir.Çalışmak ve üretmek bağışıklık gibi bir şeydir.Vücudunuz bu bağışıklığı kazandığında diğer görmediğiniz mikroplara karşıda sizin haberiniz olmadan direnir.
Aynı olay kas sistemindede geçerlidir. Az yürüyen kişiler ayaklarını daha çok burkarlar.Çünkü yürüyüş esnasında kaslarınız güçlenir,iş yaparken kol kaslarınız güçlenir vücudunuzun kendini koruma ihtimali artar. Bütün bunlar kişilerin vücutlarını,beyinlerini ,devamlı kullanmaları gerektiğinin bir ıspatıdır.
Vücudumuz,beynimiz ne kadar kullanırsak o kadar bir sonraki gelişim ve direnç artışı içine girer.
Başarısız insanların ortak özellikleri devamlı boş durmalarıdır. Biz halk dilinde buna vücut durdukça hantallaşır diyoruz.
Bana bir öğrencim annesinin evde işleri ona yaptırdığını ve kardeşinin hiç iş yapmadığını söylemişti.Bana yazık değil mi?diye sormuştu.Hayır cevabını vermiştim. Devamlı kazandıklarınıza bakın başkalarının yapıp yapmadıklaı sizi ilgilendirmesin. Evde annesine yardm eden bu arkadaşınızın vücut kasları,vücut gelişimi kardeşinden daha fazla
olacaktır.
Ben sadece boş duran vücudunu ve beynini geliştirmeyen kişilerin başarısız olacaklarını üzde yüz oranında idea ediyorum.
Okuyun,hobiniz olsun,yürüyün,annenize ev işlerinde yardım edin,spor yapın ama aslaboş durmayın. Kulandığınız kısmınız bir öncekilerden gelişmiş duruma gelecektir.
Lamarck bu teoremi evrim teorisinde kullanmıştır. Ancak bugün tüm gelişimlerin temelini teşkil etmektedir.
Başarılı olmak isteyenler boş durmayın,devamlı bir şeylerle ilgilenin,hangi alana ilgi duyuyorsanız o alana daha fazla eğilim gösterin.
 
Toplam blog
: 285
: 4026
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..