Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '08

 
Kategori
Eğitim
 

Başbakanın SBS açıklamasına yanıt

Başbakanın SBS açıklamasına yanıt
 

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan' ın SBS açıklaması eğitim bilimsel açıdan doğru değildir.


Değerli Okurlar,

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ ın SBS ile ilgili Batman’ da yapmış olduğu yoruma ilişlin olarak gerekli uzman görüşünü Eğitim Bilimleri Derneği verdi.

Çok kısa bir özetle durum halka şöyle arz edilmelidir;

1.SBS 'nin 3 yıldan 1 yıla indirilmesi eğitim bilimsel açıdan kesinlikle yanlıştır. OKS' nin kaldırılması yerine SBS' nin gelmesi öğrencilerin doğru değerlendirilmesi açısından doğru bir uygulamadır. Başbakanın bu çıkışı, ne yazık ki, hatalıdır.

2.Bu arada ister OKS olsun ister SBS olsun dershane sistemini desteklemektedir. Bu fakir halkın milyarlarını okul dışı kurslara aktarması abesle iştigaldir.

3.Eğitimde fırsat eşitliği ilkesi yıllar boyu yara almıştır. Kolejler, özel okullar imkanları gereği her türlü eğitim bilimsel hizmeti yapmakta ve uygulamaktaysa, asgari imkanlar ölçüsünde, devlet kendi okullarında gerekli revizeyi gerçekleştirmeli ve okullarda ölçme ve değerlendirme birimlerini kurmalıdır.Çünkü rehberlik birimleri, öğretmen kurulları bu işi tam ve profesyonelce yerine getirme konusunda zorlanmaktadırlar.

En büyük sorunları sıralayacak olursak, en önemli sorun okullardaki rehberlik servislerinin içler acısı durumudur. 1 rehber öğretmen 1500 öğrenciyle ilgilenmek durumundadır. Takdir edersiniz ki bu durum yanında karmaşa ve başıboşluğu getirmektedir.

Bununla birlikte öğretmenler ölçme değerlendirme ve rehberlik konusunda desteğe ihtiyaç duymaktadırlar. Aynı zamanda öğretmenlerin üzerindeki ders yükü, rehberlik çalışmaları, komisyon çalışmaları, zümre çalışmaları, ölçme ve değerlendirme çalışmaları eğitimin verimliliğini etkilemektedir.

Tüm bu sorunların çözümünüz EĞİTİM BİLİMLERİ DERNEĞİ Şubat 2007 TTKB raporunda açıklamıştır.

Bkz: http://www.egitimbilimleridernegi.org/gpage6.html

Dün TGRT Haber bülteninde bu açıklamaları yapmış ve Başbakanın açtığı tartışmaya eğitim uzmanları olarak, eğitim bilimsel açıdan gerekli yanıtı EBD vermiştir.

İlgiyle izleyen ve yorumlarını ileten herkese teşekkürlerimizi sunarız.

Eğitim Bilimleri Derneği Adına,

Aylin Atasagun

 
Toplam blog
: 53
: 4924
Kayıt tarihi
: 07.07.07
 
 

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Bölümünden mezun oldu. ..