Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '08

 
Kategori
Eğitim
 

Çocuklar Bu Yaz Donmasın

Çocuklar Bu Yaz Donmasın
 

Çocukların yüzünden ve kalbinden gülümseme eksik olmasın.


Değerli Okurlar,

Cuma günü öğrencilerin tamamı karnelerini alarak yaz tatiline merhaba dediler. Tamamına yakını bu yıl çok çalıştı, çabaladı ve çok yoruldu. Ama hepsi bu güzel ve kocaman tatili hak ettiler. Geride kalan eğitim öğretim yılında bir çoğu okuma yazmayla ve okul kültürüyle tanıştılar. Biraz daha büyükleri 3’erli saymayı, prizmanın hacmini hesaplamayı, ortak katların rn küçüğünü bulmayı öğrendi. Hayatları boyunca en yoğun ve en ciddi bilgi bombardımanıyla karşılaşan miniklerimiz bir de sınav heyecanı yaşadı. OKS sınavı gibi zor ve hayatlarını etkileyecek sınava hazırlanan öğrencilerin kaygıları ve bir o kadar da üzerlerinde ciddi bir baskı vardı.

Acaba onları bu kadar zorlamamız doğru mu, diye sormadan edemiyorum çoğu zaman. Çünkü gerçek hayata hazırlamak sadece bilgi birikimi kazandırmak, aldıkları sınav puanlarını ölçmek, değerlendirmek değil. Bundan adım gibi eminim.

*Sürekli test çözen bir çocuk kıyaslamadan, seçim yapmak zorunda kalmadan karar alabilir mi acaba?

*Örneğin, ileride evlilik yapmak istediklerinde çoktan seçmeli mi karar verecek bu çocuklar?

*Ya da bir problemi çözmek için aklını ve kalbini aynı anda kullanmak yerine dershaneye mi başvuracaklar?

*Ödev yapmak demek,internetteki ödev sitelerine girip kes kopyala yapıştır işlemlerini kullanarak, hazır bilgiyi yeniden sunmak mı olacak onlar için?

*Bu çocuklar hep televizyon mu izleyecek?

*Sürekli bilgisayara mı bakacaklar?

*Bu kadar görsel ağırlıklı eğitim ve iletişim biçimiyle donuklaştıklarının farkında mısınız?

....Çocuklar donuyor....Farkında mısınız?

Hangisi ağaca çıkıyor hergün?

Kelebeklerin peşinden koşan kaç çocuk var birlikte sayalım.

Kaç tanesi dalından erik koparıp yedi?

En azından toprağa bastı?

Bir gülü doyasıya kokladı?

Kuzuları kovaladı?

Doyasıya uçurtma uçurdu?

Hangisi, kaç tenesi?

Engelleri o kadar çok ki...!

Dışarıya çıkamaz, trafik var.

Pikniğe gidemez, kene var.

Olmaz, olmaz! Sınavları var.

Erken kalkıp dershaneye gitmeli günde en az 100 soru çözmeliler. Uçurtma uçurmasalar da olur canııımmmmm!!!

Hayvan beslemesin,hastalık bulaşır...

Peki... Nasıl doğayla bütünleşecek bu çocuklar? Bu dünyanın efendisinin değil sadece bir parçası olduğunu ne zaman anlayacaklar? Çevre kirliliğini 5 Haziran Dünya Çevre Gününde çöp toplayarak değil, sık sık düzenlenen eğitsel gezilerle,doğayı keşfederek farkedecek.

Planlı ve programlı yürütülmesi çok zor alternetiflerden bahsediyorum. Ancak birileri yeni şeyler söylemeli, başka konulardan bahsetmeli, öyle değil mi?

Anne-babalara tavsiyem,bu yaz birlikte doğayı keşfe çıkmaları,sıradanlaşmış günlük hayatlarına farklı kitaplarla renk katmaları. Kitap sevgisiyle ve ilgisiyle farklı bakış açılarını kazandırmaları.

Sizler için kısa bir liste hazırlarım. Yaş grupları ve sınıf düzeyleri olarak not düştüm ki daha rahat seçim yapabilesiniz.

1.Tombul Yürek- Susanna Tamaro,Can Yayınları 7+ yaş
2. Horoz Adam ve Korsan- Sevim Ak, Can Yayınları 10+ yaş
3. Kayabeyi-Süleymna Bulut, Can Yayınları 9 Yaş
4.Louis Braille-Margaret Davidson, Can Yayınları 7+ yaş (Görme engelliler için kullanılmakta olan
kabartma alfabeyi yaratan Louis Braille' nin çocukluk anıları ve buluş öyküsü. Bu kitabı kesinlikle bütün
çocuklara öneririm. Kitabın arka kapağındakabartma harfleri öğrenebileceğimiz bir klavuz yer alıyor.)
5. Cesur MAceracı Tom Trueheart- Ian Beck, Mavibulut Yayınları 10+ yaş
6.Jack Plank'tan Deniz Öyküleri-Natilie Bebbitt, İş Kültür Yayınları 10+ yaş
7.Süper Gazeteciler 3-Aytül Akal, Uçanbalık Yayınları
8.Karaböcü 1.,2.,3.,4. Niran Elçi, Günışığı Kitaplığı 7+ yaş
9. Huysuz, Sakar ve Yalnız Baykulun Letargo'daki Anıları, Altın Kitaplar 2. ve 3. Sınıf
10.Güneşi BileTamir Eden Adam-Behiç Ak, Günışığı Kitaplığı, 7+ yaş

Umuyorum sevimli minikler sağlıklı, keyifli ve güzel bir yaz tatili geçirerek önümüzdeki eğitim-öğretim yılına hazırlanırlar.

İyi tatilller selamlar,sevgiler

Aylin Atasagun

 
Toplam blog
: 53
: 4924
Kayıt tarihi
: 07.07.07
 
 

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Bölümünden mezun oldu. ..