- Kategori
- Şiir
Bayrak şairine saygı

Geçen bir yazımda Arif Nihat Asya’nın vefatının 36. yıldönümü münasebetiyle Milliyet Blog’ta bir yazım yayımlandı. Öncelikle duyarlı yazarlarımıza, bu konuda bana mesaj ve yorum gönderenlere teşekkürler ediyorum. 02 Kasım 1974 yılında Anakara’da / Çankaya sırlarında kadın şairlerimizden Güzide Taranoğlu’nun evlerinde, Arif Nihat Asya onuruna bir şiir etkinliği yapılmıştı.
Ankara’nın tanınmış şairleri bu şölende hazır bulunmuşlardı. Etkinliğe katılanlardan bazıları:
Şair Osman Attila, Mehmet Çınarlı, İlhan Geçer, Halil Soyuer, Yaşar Faruk İnal, Abdullah Satoğlu, Sabahattin Çankaya, Hüseyin Çolak Yurdabak, İrfan Ünver Nasrattınoğlu, Halide Nusret Zorlutuna, Kızı Emine Işınsu Okçu, Enver Tunçalp, Ahmet Nadir Caner, Ahmet Tufan Şentürk, Sadık Necati Ok, İsa Kayacan, Şahin Kayadil, Gazeteci Necdet Buluz, Ender Yoldar ve İlkan San hemen aklıma gelenlerden bazılardır. Bugün bunların çoğu yok ardamızda...
Bugün aramızda olmayanları yine rahmetle ve saygıyla anıyor, yaşayanlara uzun ömürler diliyorum. İşte o günün şiir dinletisinde herkes bir şiir okudu, Arif Nihat Asya'da kısa bir konuşmadan sonra şiirlerinden örnekler sundu. Sıra bana gelince, hemen irticalen aşağıdaki dörtlüğü okumuştum. Ünlü bayrak şairimiz Arif Nihat Asya, bir hayli sevinmiş ve beni tebrik etmişlerdi... İşte o güzelim günün anısına aynı dörtlüğü aşağıya alıp, sizlerle paylaşmak istiyorum. Koca şairi bir kez daha saygıyla ve rahmetle anıyorum. " Baki kalan bu kubbede hoş bir seda imiş" ...
Güzelim Anadolu Avrupa’dır, Asya’dır
Taşkent’ten Buhara’ya Türkistan, Kafkasya’dır
Bir elma gönül alma, yeşerdi Çankaya’da
Şairler arasında Arif Nihat Asya’dır.
Abdülkadir GÜLER
02 Kasım 1974- Ankara.