Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '09

 
Kategori
Edebiyat
 

Behçet Necatigil

Behçet Necatigil
 

Evlerinin içinde şiirler şiirler şiirler, bizi söylerler.


İlgili bir yazı yazmayı düşünüyordum. Okudum. Düşündüm; ama yazamadım. Aradan biraz zaman geçti...

Önce İstanbul mu vardı şairimizin hayatında, sonrasında Kastamonu, Kars, Zonguldak ve bir daha İstanbul.

Şehirleri ertelesek, şairimizin şiir dünyasına girsek.

Eve gel o zaman, aileme, dostlarıma gel ve dökül yürekten.

"....

Evlerin çoğu eskidi gitti, tamir edilemedi,

Evlerin çoğu gereği gibi tamir edilemedi.

Kimi hayata doymuş göründü,

Bazıları zamana uydular.

Evlerin içi oda oda üzüntü,

Evlerin dışı pencere, duvar.

....."

Aç parantez, kapa parantez yapmadan önce, o kısa ince çizgide biraz daha kalalım; şiir olalım.

1. Not: Divan'da oturmuş ya da uzanmış evi seyrederken buldum şiiri, sevdim.

2. Not: Eksik var, eksikleri tamamlamak için dolaşmalı o evleri, acil.

3. Not:

Belki kısaydı ömür

şiir

belki de uzundu

tahmin dışı

hayat

şiir ve ikisi arasında

arada ev

evler vardı

hepsi şiir.

Ş.Y.

 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..