Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ben demiyorum, yoğum ben diyorsanız, Gandhi diyor.

Ben demiyorum, yoğum ben diyorsanız, Gandhi diyor.
 

Bu gece, Hintli düşünür Gandhi’nin bir sözüne rastladım.
Bizi yok edecekler şunlardır: İlkesiz siyaset; vicdanı sollayan eğlence; çalışmadan zenginlik; bilgili ama karaktersiz insanlar; ahlâktan yoksun bir iş dünyası; insan sevgisini alt plana itmiş bilim; özveriden yoksun bir din anlayışı.”

Bu gece çoktan beridir yok edilmiş olduğumuza rastladım.

Bu gece televizyon kanallarında insanların, özveriden yoksun din anlayışlarıyla sahip oldukları günahlara mukabil yaptıkları duaları izledim. Affet bizi diye yalvarıyorlardı.

Bu gece, cep telefonu faturam ilk defa canımı yaktı. Detaylarında çok özel bir insan olduğumu gördüm. İlkesiz siyasetçilerin, çalışmadan zengin olmak için çalan bir toplum adına bana kestikleri vergi beni özel biri yapıyordu.

Alakası yok! Cep telefonumla eşime dostuma sesimi, görüntümü değil istedikleri eşyayı gönderip madde transferi yapmıştım. Yatak odası takımını yeni evlenen bir arkadaşıma cep telefonumdan göndermiştim. Fark etmişler ve zaten ödediğim yüzde 18 verginin dışında bir de yüzde 25 vergi kesmişler.

Gümrük memuru bir tanıdığın 800 bin €’ya bir daire aldığını duyduğumda, hesap yapmış işin içinden çıkamamıştım. 1000 € aylık geliri olsa, yemese içmese 800 ay, 66 sene… Bizim gümrük memuru 50 küsur yaşında… Çıkamamıştım işin içinden…

Canım yandıkça dalmışım, canım yandıkça dalmışım…
Nelere kadir geldi cep telefonu faturam? Gümrükçünün evini ben almışım.

Bir de cep telefonuma gümrükçüden kandilimi kutlayan bir mesaj gelmez mi? Dua etmemi istiyor ona… Bu gece bütün dualar kabul olurmuş...

Gandhi, insan sevgisini alt plana itmiş bilim yok eder bizi demiş. Olur mu yahu? Cep telefonu olmasaydı, ancak hazine bulan biri 800 € ya daire alabilecekti. Gümrükçü de beni sevmeyecekti.

Ben, beni özel yapan vergilerle gümrükçüye daire aldım.

Sizler de özel biri olmalısınız…

Özel biri olmalısınız çünkü geriye karaktersiz bilim adamı, ahlaktan yoksun iş adamı, özverili din adamı olmak kalıyor, ha bir de karaktersiz bilim adamlarını, ahlaktan yoksun iş adamlarını, özverili din adamlarını vicdanlarından uzaklaştıran eğlenceli tipler kalıyor.

Ben demiyorum, yoğum ben diyorsanız, Gandhi diyor.
 
Toplam blog
: 33
: 539
Kayıt tarihi
: 31.10.06
 
 

Yazmayı seviyorum...Çünkü yazdıklarımı okuyanlar, beni farklı düşünmeye götürebiliyorlar.....