Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '10

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Ben Munzur'um Duyun Beni!

Ben Munzur'um Duyun Beni!
 

Türkiye’nin Doğu Anadolu Bölgesi’nin Fırat Havzası’nda yer alan Tunceli ilinin 85 km uzunluğundaki Munzur Vadisi ile çevresi; Sekiz adet baraj ve hidroelektrik santral projesi nedeniyle yok olmakla karşı karşıya kalmıştır. Ve sonuçları şunlar olacaktır.

* Altmıştan fazla köy, sular altında kalacak. Toplam seksen dört köy zorunlu olarak göç edecek

. *Munzur’da arkeolojik incelemeler yapılamadan tarih sular altında kalacak.

*Çengel boynuzlu ve bezuvar keçisi, ür kekliği ve yalnızca Munzur’da yaşayan kırmızı pullu alabalık yok olacak.

*Munzur dağlarında bilinen bin beş yüz on sekiz bitki türünün kırk üçü yalnızca Munzur’da bulunan türlerdir. Bu bitkilerin doğal ortamları bozulacak, birçoğu yok olacaktır.

*1971’de ‘’milli park’’ ilan edilen kırk iki hektarlık alan yok olmayla karşı karşıya kalacak.

*Barajlar otuz-kırk yıl içinde ömrünü tamamladığında Munzur büyük bir bataklığa dönüşecek.

*İlin su potansiyelinin %37’sinin barajlarda toplanması halinde iklim dengesi bozulacak

*Mercan, Pülümür ve Munzur vadileri göl haline gelecek, iklim dengesinin bozulmasıyla birlikte kışın kar yağışları azalacak. Böylece yer altı suları beslenemeyecek ve kaynaklar kuruyacak.

Munzur’un sesini duyan yok mu? Mavinin, yeşilin, kuşların… Bu kadar mı doldu kulaklarımız, doğaya bu kadar mı düşman kesildik. Çiçek kokusuna bu kadar mı kapattık burnumuzu..Umursamazlık, boş vermişlik kokuyorken her yan.

Ben Munzur’um duyun beni. Duyun ak köpüklerimle bağırıyorum. Soğukluğuma üşüyorum.

Ben Munzur’um duyun beni. Düşlerinizin yeşil ovasıyım. Çocuklarınızın ayakları.

Işkınım, Pepuk Kuşuyum ve gözlerinizin abdest aldığı yerim.

El verin suyuma. İyiden güzelden yana kimse mi kalmadı?

Ben MUNZUR’UM DUYUN BENİ!!

Gömülüyor Munzur el verin suyuna.

 
Toplam blog
: 8
: 558
Kayıt tarihi
: 19.03.07
 
 

1979 Tunceli’de doğdu. İlk ve orta öğretimini İstanbul’da, Üniversite öğrenimini Bursa’da, Uludağ Ün..