Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '10

 
Kategori
Deneme
 

Ben ne diyorum Çanakkale, ne de İstanbul Boğazı, tok olsam da yerim, acılı bir Adana Kebabı...

Ben ne diyorum Çanakkale, ne de İstanbul Boğazı, tok olsam da yerim, acılı bir Adana Kebabı...
 

Erhan Soysaltürk; Sevinç ve acıları mizahla buluşturmakta başarılı bir şairidir. (Aziz Nesin-1989)


ÇEK BİR ACILI

BİZ ADANALIYIK BİRBUÇUK..!

Abi biz, Adana’lıyık,

Acı kebap yerik,

Çanakkale, İstanbul boğazı,

İlgilendirmez ilgi alanımızı,

Her çıkışın gümrük kapısında,

Yandım anam derik…

Ne örgütü memur bey,

Yani ben, ben başımıza,

Biz Adana’lıyık…

Ben demişim “Çanakkale Boğazı”

Sen diyorsun, “Sıcaktı süt ağzım yandı”

Ben diyorum ki boş yere vererek,

İş yok, boşboşçu olduk…

Boşboşçu nedir diyor,

Tostoparlak, tosunun oğlu,

Amerikalılar var ya onların,

Çöplerinden çıkanı toplar,

Bizim işgüzar Türk Halkı,

“Boşboşçu”dur işte onların adı..

Adana’da bazıları acılı kebap yer,

İçer kimisi “Ali Göde” şalgamı,

Kebap yerik,

Şalgam içerik,

Buzlu biciyle de, cila çekerik…

Derlerse de inanmayın,

Her yumurta topuk giyene…

Vallahi yalan,

Billahi yalan,

Cebinde yok metelik…

Atın Ergenekon’dan dışarı.

Ne acayip laflarımız var,

Değil mi, yalancı dostlar,

Geçiyorsa yolunuz oradan,

Osmaniye’nin güzeldir gevreği.

Vallahi ben demedim memur bey,

Çanakkale Boğazı diye bir şeyi,

Ne gördüm nede duydum,

Boğazlarda şifreyi…

Ağabey ben Ergenekonluk n’aptım?

Bana ne taşlıysa, Tarlabaşı,

Dedim ki, Hakimeye,

Hakime abla,

Hakime abla,

Salla başı al maaşı,

Neresi hakaret bunun,

Hepsi budur yeminle, polis abi..

Zürafa Sokağına vallahi de billahi,

Ben getirmedim o zebraları…

Abi biz, Adana’lıyık,

Acı kebap yerik,

Çanakkale, İstanbul boğazı,

İlgilendirmez ilgi alanımızı,

Her çıkışın gümrük kapısında,

Yandım anam derik…

Ne örgütü memur bey,

Yani ben, ben başımıza,

Biz Adana’lıyık…

ERHAN SOYSALTÜRK

Yazarın Dipnotu:

“Bu Yazı Milliyet Blog’daki “BAŞKA BİR TÜRKİYE YOK” köşesi için kaleme alınmış bir; Erhan SOYSALTÜRK yazısıdır.

5846 sayılı, FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU Telif Hakları Yasası kapsamındadır.

Yazar ismi ve Link verilerek alıntı yapılabilir.

 
Toplam blog
: 225
: 396
Kayıt tarihi
: 12.07.10
 
 

29 Ekim 1923'te, Dünya'ya ilan edilen, Büyük Önder Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'ün kurmuş olduğu ve bi..