Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '09

 
Kategori
Güncel
 

Beni de dinleyin ki, ünleneyim!

Beni de dinleyin ki, ünleneyim!
 

Koca kulak


Gene ortalık karıştı.

Herkes telefonunun dinlendiğinden şüphe etmeye başladı.

Bunu nasıl anlıyorlar diyorsanız söyleyeyim.

Karşı taraftan tıkırtılar, yankılar veya üçüncü şahıs sesleri geliyormuş.

Aynı şeyler benim, yeni sahip olduğum telefonumdan da duyuluyor.

Buna rağmen, "Acaba ben de mi dinleniyorum? diye hiç düşünmüyorum.

Çünkü bunların gerçek dışı değerlendirmeler olduğunu biliyorum.

Muhabir sokağa çıkmış, önüne gelene soruyor. Nerdeyse tüm vatandaşlar, (esnaf, ev hanımı, öğrenci, genç, yaşlı herkes) dinlendiğinden şüpheleniyor. Şüphe bir tarafa, bazıları buna iyiden iyiye inanıyor. Gariptir, "Cürmüm ne ki de, devlet beni dinlesin!" diyen tek bir kişi çıkmıyor.

Aslında bu yargı, medyanın toplum üzerinde yarattığı bir paranoyanın sonucudur. Buna, içinden geçtiğimiz dönemin, uygun tiplerde oluşturduğu kuruntu da denilebilir. Böyle durumlar, bazı kimselerde bulunan, kendini önemli ve farklı gösterme hastalığının sonucu da olabilir.

Diğer taraftan, teknik meselelerden bir nebzecik anlayan biri olarak söylenenleri hiç te gerçekçi bulmuyorum. Telefon takip aygıtı üreten firma, dinleme yapan kurumu, kuruluşu veya şahsı açık edecek bir cihazı kimseye satamaz. Alıcılar da böyle bir ürüne para verecek kadar avanak olamaz.

Hadi dinlendik diyelim. Bir takım insanların gün boyu yaptığı, bitip tkenmeyen geyik muhabbetinden ne çıkacak? Gençlerin tasarruf niyetiyle sesli harfleri bile kullanılmadığı sulu sepken aşk ve şapşallık mesajları kimin işine yarayacak?

Eğer gündüz saatlerinde şehirlerarası yolculuk yapmışsanız, otobüs durur durmaz içerideki elli kişiden en az kırkının hemen cep telefonuna sarıldığını da görmüşsünüzdür. Esasen bu konuşmaların ipe sapa gelir yanı da yoktur.

-Alo! Bil bakalım nerdeyim?

-Feribotta!

-Bilemediiiin. Ben sana Feribottayız diye açmadım mı?

-Unutmuşum! Eee...

-Otobüs mola verdi, dinlenme tesislerindeyim.

-Susurluk ta mı?

-Evet. Hadi öptüm. Bak oğlunu veriyorum...

Kısaltılarak alınmış bu konuşmaların dinlendiğini varsayalım. Devlet bu sözleri ne yapacaktır? Bunları delil sayıp kadın hakkında dava mı açacaktır? Onu içeri mi tıkacaktır? Bu varsayımın çok saçma ve çok uzak bir ihtimal olduğunu biliyoruz. O zaman toplumu saran bu kuruntu nedir?

Yoksa, dinlendiklerine inananlar kendilerinin, bazı odaklarla gizli bir ilişki içinde olduklarının sanılmasını özellikle mi istiyorlardır? Böyle sayılmayı, "ayrıcalık" olarak mı görüyorlardır? Tabi ki, bu kimselerin asıl niyetini bilmem mümkün değildir.

Bence, eğer gerçekten zannedildiği gibi bir dinleme varsa o da şudur:

a- Ayşe hanım Fatma hanıma, telefon vasıtasıyla gizli bir börek tarifi vermektedir. Firdevs hanım da onlardan birinin haberleşme aygıtına koyduğu (nasıl koyduysa) özel aparatla bunları dinlemektedir. Fakat onlar farkında değildirler.

Bir hafta sonra, Firdevs hanımın evindeki altın gününde sır böreği önlerinde gördüklerinde şaşırcaklardır. (Not: Firdevs hanımın eşi TİB görevlisi değildir)

b- Adam şüphelendiği eşini dinliyor veya dinletiyordur.

c- Yahut baba, erkek arkadaşlarıyla fingirdeşen kızını cepten takip ediyordur.

-Delikanlılar mı?

Onlar, her tür denetimden muaftır. Bizde oğlanları izlemek ve takip etmek adetten değildir. Çünkü er kişi, ne nane yerse yesin mubahtır. Hatun kişininse her yaptığı günahtır. O, erkeğin elinin kiridir. El yıkanınca temizlenir. Kadın, tüm bedenini binlerce kez yıkasa bile hep kirli kalır.

Geçtiğimiz ayın ortasına kadar "cep telefonu "tesmiye edilen" bir aygıtım yoktu. Şimdi var. Sahip olmamın sebebi kesinlikle, "birilerince dinlenmenin heyecanını yaşamak veya bundan kendime bir paye çıkararak ünlenmek" değildi.

Uzun zamandır tanıdıklarım her karşılaştığımızda, bana ulaşamadıklarından şikayet ediyorlardı. Bir de dışarıdayken, birini aramam gerektiğinde bana, (hem telefonlarını uzatıyorlar, hem de) "bedavacı" gözüyle bakıyorlardı. Bu yüzden ben de bir cep telefonu aldım.

Eskiden bana ulaşamadıklarından şikayet edenler, (hepsine teker teker numaramı kaydettirdiğim halde) şimdi de hiç aramıyorlar. İyi mi?
http://www.flickr.com/photos/8394143@N04/522871032

 
Toplam blog
: 462
: 707
Kayıt tarihi
: 28.04.07
 
 

Emekliyim. Herkes gibi benim de bir dünya görüşüm var. İnsanların farklı fikir ve inançlara sahip..