Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '09

 
Kategori
Futbol
 

Beni ısırırsan sana kafa atarım

Beni ısırırsan sana kafa atarım
 

Bugüne kadar futbol konusunda yazı yazmadım. Futbol ile ilgili yazı yazmak taraftarı değilim. Yazmayacağım da.

Geçtiğimiz haftasonu (12.Nisan.2009) Galatsaray ile Fenerbahçe arasında adeta yenilenin lige havlu atacağı, gerilimli ve bir o kadar da stresli bir derbi oynandı.

Yok, yok -dediğim gibi- futbolla ilgili yazmayacağım... Zaten yazmak istesem de ortada futbol diye bir şey de yok!

Herhalde Türkiye'deki futbolla hiç ilgisi olmayanlar bile derbide çıkan kavgalardan haberdardır.

Kavga dediğim, bilindiği üzere yumruk yumruğa kavga. Küfürün bini bir para. Gırtlak sıkma, üzerine yürüme, itme-kakma, çuval gibi yerden alıp kaldırma, erkeklik organıyla imalar yapma, yumruk atma, kafa atma, ısırma... Hepsi bir arada...

Bu ne saçmalıktır! Bu kadar tanımlamayı milyonların peşinden koştuğu, (neticede) basit bir top oyunu için yapanlara futbolcu mu denir?

Bunlara dense dense terbiyesiz denir!

Herhangi bir sebeple, ana mantığında spor olan bir aktivitenin içinde yumruk atmak, ısırmak gibi insana yakışmayan hareketler yer alamaz.

Futbol adı altında başlayıp herşeyi birbirlerine yaptıktan sonra hepsi yine birbirini suçluyor...

Sanki birbirlerinden farkları varmış gibi...

Soruyorlar birine: "O beni ısırmasaydı ben de ona kafa atmazdım." diyor.

Diğerine soruyorlar: "Bana yumruk atınca sinirlendim, ben de ona attım, sonra karşılıklı birer tane daha vurduk, en son ben bir tane daha vurdum." diyor.

Ben de size "yuh" diyorum. Yuh ki ne yuh!

Ufacık bir eğlencemiz var. Futbol merakı. İstiyoruz ki heyecanlanalım. Gol olsun. Güzel bir şut atılsın. Kalp atışlarımız hızlansın. Kaleci son anda aynı güzellikte çıkarsın şutu. Top ve kayarak gelen forvet kıl payı birbirlerini geçsinler. Gol olsun, gol. Defans son anda ayak koysun. Forvet atsın çalımını ceza sahasına girsin, oturduğumuz yerden kalkalım, nefesimizi tutalım, kaleciyi de çalımlasın, yuvarlasın topu boş kaleye. Goooooollllllll diye bağıralım. Sarılalım birbirimize. Enfes bir çalım görelim. Alkışlayalım. Güzel bir kademeye giriş seyredelim. Yakın çekimde ekranda kazanma arzusu olan suratlar görelim. Ekrandakilerin kazanma arzusunun en az bizimki kadar olduğunu görelim.

Biz bunları istiyoruz.

Siz ne yapıyorsunuz?

Terbiyesizlik!

Yazıklar olsun size, (benim gibi) futbolu seven bir çok taraftara karşı saygısızlık ettiniz.

 
Toplam blog
: 34
: 704
Kayıt tarihi
: 17.02.09
 
 

İstanbul'da yaşıyorum. Yakın siyasi tarihimizle ve genel politik konularla ilgilenmeyi severim. F..