Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '07

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

Benim hiç bisikletim olmadı...

Benim hiç bisikletim olmadı...
 

Bu içimdeki çocuğun otuz yedi yıl sonra benimle dertleşmesi sonucu ortaya çıkardığım özlemidir. Henüz beş'inde yetim kalan yedi çocuklu bir ailenin ortancası olarak, "yalın ayak, başı kabak" büyüyen yavru canın ağlayışıdır.

O şimdi otuz yedisinde fakat beş'inden sonra zaman göstergesini sıfırlayan, hayat mahallesinin dertler sokağındaki 27 nolu, beyaz badanaya karıştırılan sarı toz boya ile boyanan iki katlı viranede yaşayıp, okumak adına çıraklığa giden, ustadan yediği tokada bile, alacağı haftalık ücret için razı olan yetimin sesidir.

Sıska bacakları ve çelimsiz vücuduna kendine büyük gelen; eş dostun eskiyenlerini giyerek okuluna gidip gelmiştir hep. (Allah cc razı olsun)

O çocuk bu gün bana dedi ki, benim hiç bisikletim olmadı... Yıllar önce ben okula giderken, beni hep kandırdılar "Sınıfını geç sana bisiklet alacağız", ben de bu sözlere inanıp, hem ders çalışıyor, hem de çıraklığa gidiyordum.

Okul tatile giriyor, karne alınıyor, yoksulluk yine sözünü tutamıyordu. Bende bir daha ki seneye inşallah diyordum, bir daha ki seneye...

Yoksul mahallemize gelen, zengin bir ailenin çocuğuna o yaz "vitesli bir bisiklet" alınmıştı. Ben dahil, diğer çocuklar, çocuk ne zaman bisiklete binmek için, sokağa çıkarsa... Bisikletin arkasından koşmaktan, nefes nefese kalırdık... Madem bir bisikletimiz yok hiç olsa, ona dokunmak için arkasında koşalım derdik... Koşturma çocuğun eve alınması ile son bulurdu. Bizde çaresiz geç kaldığımız evlerimize dönerken, "bir gün bizimde bisikletimiz olur, biz de bineriz" diye kan kardeşimle sohbete dalardık.

Akşam sofrası, ortada bir tencere mahluta çorbası ve yirmi çift göz, on kaşık hazır kıta beklerdik.

Ev ödevini yapıp, cılız vücuda çöken çırak yorgunluğuyla yatağa düşer... Ve "yemyeşil kırlarda bisiklet sürdüğüm" o rüyamı görürdüm.

Sabah olduğunda, Anne'ciğime rüyamı anlatırdım. O da rüyaların tersi çıkar oğlum derdi...
Anne'min rüya yorumu doğru çıktı, "Benim hiç bisikletim olmadı".

Not: Çocuklara karne ödülü olarak verilen sözler tutulmalı yada söz verilmemelidir.

 
Toplam blog
: 92
: 766
Kayıt tarihi
: 05.12.06
 
 

1970 Tarsus doğumluyum. İlk ve orta öğrenimimi Tarsus'ta tamamladım.Yüksek öğrenimimi Atatürk Üni..