Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '07

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

Fındık gözlü

Fındık gözlü
 

Bu; bir aşk hikayesi değildir.

Bu; cılız bir vücudun soğuk bir Urfa ikindisinde titreyen ayaklarına giydiği, terliğin haykırışıdır.

Bu; dolmuş durağında ''kavrulmuş fındık'' satan seyyar satıcının arabasının kenarına başını yaslayarak, boynunu büken, ''Fındık Gözlü'nün'' hikayesidir.

Çocuktur, canı çeker... Hangimizin canı çekmedi ki, o yaşlarda? Aman Tanrım hep böylesi manzaralar bana mı denk gelmekte? Yoksa, ''Yoksul geçmişim'' beni mi kovalamakta...?

Al beni çatur çutur ye diye haykıran fındıktan kale... Satıcı, nafakasının peşinde, paketliyor 1'lik ve 3'lük diye...

Bir çocuk, baba'sının elinde çekiştiyor. Fındık fındık diye... Baba, yapıyor baba'lığını alıyor, bir kese kağıdına paketlenmiş 1'likten. Çocuk mutlu, baba huzurlu... Ya? fındık gözlü... ''Seyyar tablaya'' bakınıp, hiç olmazsa göz kirasını alıp, gözünü doyuruyor çaresiz.

Kimi kimsesi yok mu? diye soruyorsunuz galiba... Bir küçük abla, bir bebe, bir anne... Hayat durağında, dolmuş bekliyorlar ailece.

Ne var bunda büyütecek, altı üstü bir fındık değil mi? Yemese canı mı çıkar! diyenler olabilir aklınca;

Dedim ya çocuk, canı çekti bir kere...

''Tanrı bu; çocuk duasını kabul eder''

''Görünmez el'' yardım etti, fındık gözlüye.

Kimlerine göre, bu hikaye ''Fındık kabuğunu'' doldurmayacak, varsın olsun.

Amaç: fındık kabuğunu doldurmak değil zaten, içindeki fındığı bir çocuk nefsine hediye etmek ve fındık gözlerinde bir ışıltı bulmaktı.

Sağol ''Görünmez el'' sağol.

 
Toplam blog
: 92
: 766
Kayıt tarihi
: 05.12.06
 
 

1970 Tarsus doğumluyum. İlk ve orta öğrenimimi Tarsus'ta tamamladım.Yüksek öğrenimimi Atatürk Üni..