Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '07

 
Kategori
Güncel
 

Benim mavi sevdam

Benim mavi sevdam
 

Şöyle bir yazdığım günceleri düşündüm. Diğer günce arkadaşlarımın yazılarına yaptığım yorumları... Ve giderek sevdamı dışa vurduğumu fark ettim. Hoş saklamanın ne âlemi vardı o da ayrı konu. Öyle bir dışa vuruş ki allem edip, kalem edip sözü onu getiriyorum.

Sözü sevdalına getirmek... Üniversite yıllarımı anımsadım. O zaman bir sevgilim var, bakmayın böyle “sevgilim” var diye kolayca yazdığıma, diyemiyorum aslında, utanıyorum. “Erkek arkadaş” diyorum. O zaman da sözü dönüp dolaştırıp ona getiriyorum. Öyle ki arkadaşlar artık dalga geçmeye başladı; “Ayının kırk beyiti varmış, kırkı da armut üstüne” diye. Hani bir zamanlar, çokomilk reklamı vardı anımsayanlar vardır, hafif tombiş bir yeniyetmeye, bir şeyler gösteriyorlar ve sonra “Bu size neyi hatırlatıyor?” diye soruyorlar. Ama ne gösterirlerse; defter, kitap, çiçek, bardak...göstersinler yanıt değişmiyor. Veletin aklına gelen tek şey var; “Çokomilk”. Soruyu soran kişi, aldığı yanıtlara şaşırıp da, “ Nerden aklına geldi şimdi bu?” deyince de, ağzının payını alıyordu; “Hiç aklımdan çıkmıyor ki!”

Hiç aklımdan çıkmıyor ki... Sevda bu, oldu mu öyle olmalı, hiç akıldan çıkmamalı. Ama karşı tarafın aklından çıkıyorsanız, “Yani üç kuruşluk adama beş kuruşluk değer veriyorsanız”, aradaki farkı, “bedel” olarak siz ödüyorsunuz. Bu sözü bu yıl duydum. Öğrenmenin yaşı yokmuş. Üstelik başka arkadaşlardan da duydum. Bana neden şu sıralar, bu sözü sık sık anımsatma gereksinimi duydular bilmiyorum ama vardır bir bildikleri. Onlar benim gerçekten arkadaşım, dostum, ablam, kardeşim çünkü.

Ama benim sevdamın bu sözle uzaktan yakından ilgisi olamaz.

Öyle bir sevda ki o, karşı konulamaz!

Ve ona ne kadar değer versek hak ettiğine erişilemez.

Cumhuriyet benim sevdam; Cumhuriyet!..

Atatürk’ün bize bıraktığı, çocuklarımızın emaneti olan;

“Laik Atatürk Cumhuriyeti” ne sevdalıyım ben.

Bu öyle bir sevda ki, herkes aynı sevdaya tutulsa keşke diyor insan. Sevdanı “paylaşmak” olası mı; asla! Ne demişler, “Yârin yanağından gayrı her yerde ortağız”. Söz konusu olan “Türkiye Cumhuriyet” i sevdası ise; o zaten “paylaşılamaz”; yaşanır!..

Bir “On Kasım” günü; başımız “öne eğik”;

Sen bizi ömrümüzce “özgür” yaşatırken, biz seni sonsuza dek “kale” gibi yaşatacağız; sevdamızsın sen bizim:

CUMHURİYET!

 
Toplam blog
: 210
: 3227
Kayıt tarihi
: 29.03.07
 
 

Yazmak... Öyle güzel, öyle hoş ve öyle derin bir eylem ki!.. Olmazları bile oldurabiliyorsun. "Ke..