Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '22

 
Kategori
İnançlar
 

Berat Kandili

Merhaba dostlar,

Bugün Berat Kandili, Ramazan ayı'na 15 gün kaldığının habercisi, amel defterinin tazelendiği ve yeniden yazıldığı da gün. Dualar çokça kabul olur, çünkü melekler yeryüzüne iner derler büyükler bugün. Önemlidir. Arapça "temize çıkma" anlamına gelen Berat, bir af gecesidir. Belki bizim de geçmişte olanları affedip, onları geçmişte bırakmamız için bir fırsattır bu gece. Nasıl değerlendirdiğiniz size kalır elbet ama kalbinizin dualarla dolup taşmasını istediğim için karşınızdayım, bugüne özel ben de.

2021 bitti, 2022'de 3.aydayız. Zaman biz onu gitmesin diye tutmaya çalıştıkça akıyor. Her gün yeni bir haberle bizi sarsıyor. Korona hayatımıza girdi gireli olduğu gibi. Kötülük durmuyor gibi geliyor mu size de mesela? Bazen diyorum ki, 2022 de dünya büyük bir değişimden geçecek ve 2023 de bildiğiniz noktada olmayacaksınız diyen astrologlar mı haklı çıkacak yoksa?

Kandil ile başlayan yazının astolojiye bağlanmasına şaşırmayın. Bu bir ironi. Bazen korkuyorum tahminlerinden onların. Haklı çıktıklarında da, bilimini gerçekten icra edenlere diyorum, saygı duyuyorum. Onlar da, kendilerince bir yolda ilerliyorlar sonuçta. 

2022 nasıl olacak yaşamadan bilemeyiz elbette. Ama tam da bugün de, nasıl yaşamak istiyorsak, o şekilde ilerleyebileceğimizi hatırlatmak isterim.

2020'den itibaren olan bitene bir bakın. Neyi geride bıraktınız? Neye hazırlıyorsunuz kendinizi? Mesela bir daha ki Berat Gecesi'ne kadar neler olsun istersiniz hayatınızda?

Size küçük bir öneri bırakayım buraya;

Beyin tekrar sever değil mi? Zikir ya da Meditasyon neyi uygulamayı seviyorsanız, bu geceden başlayarak hayatınıza dahil edin. Zikir de tefekkür olduğu için daha kıymetli gelir elbette bana ama, o düzeni herkes kendince yorumladığı ve ben de kimseyi yargılamak ya da kısıtlamak istemeyeceğim için, kendinize iyi gelen neyse, onu hayatınıza dahil etmenizi istiyorum. Ben mesela, bugün Alak Suresi dinleyerek size yazıyorum. Faydalı olduğu alanlar varmış insan hayatında. Beni etkiledi öğrenmek. Bugüne de katkısı olsun diyerek, abdest aldım, tekrarlı bir video açtım, ezberleyebilmek ve anlamını hissedebilmek için, iş başında, müsait oldukça dinliyorum. İyi de geliyor. Bu arada surenin anlamını ve değerini, az da olsa siz de biliyor musunuz?

Bol bol zikredene sabır nasip edildiğini okudum. Yani bol bol okuyana. Sabır en çok ihtiyaç duyduğumuz şey değil mi son zamanlarda? Bence bu sebeple dahi öğrenmek hepimize iyi gelebilir.

Arapça sure ezberlemekle ilgili sıkıntınız yoksa, duanın gücüne inanıyorsanız, beyne yenilik öğretirim bu sayede diyorsanız, Kur'an da "Oku!" emrinin olduğu ilk surenin anlamını da merak ediyorsanız, temizlenme ya da arnıma günü dediğimiz bugün ile size de şifa olur belki de.

Pandemi döneminin armağanı olan kaygılarınızı azaltmak, daha sabırlı olmak ve daha aktif bir zihinle yaşamak için, beyininizi iyileştirme taraftarı olduğunuz önerilerle yine karşınızda olacağım.

Üzülmek, dert etmek, çözümsüz sanmak, bir kaşık suda boğulmuş gibi yaşamak ve sürekli şikayet etmekle geçmiyor hayat.

Yapılacak iş çok, arınmak gerek. Dünyayı daha güzel ve daha yaşanılır kılmaya ihtiyaç var.

Bunun için inancı aracı olarak görmeyi yanlış bulabilirsiniz. Ama inanmanın da faydası var.

Düşünmenizi dilerim.

Bugün ayrıca dualarınıza da talibim. Dualarımız iyi olan her şeyle karşılaşmamız, tahammülü ve çabası yüksek ayrıca, imkansız sandıklarımızın gerçek olduğu hayatlar yaşamamız için olsun.

Savaşlar bitsin, insanlık ve sevgi çoğalsın diyelim.

Ekleme yapmak isteyen olursa dualara, yazmak da isterse, hem yorumlarda hem de @zulikadanismanlik hesabında buluşalım.

Hayırlı kandiller olsun herkese. Şifa ve tazelik sizi bulsun. 

Sevgiyle. 

 

 
Toplam blog
: 48
: 89
Kayıt tarihi
: 11.01.21
 
 

Profesyonel Koç Bağımlılık Danışmanı Sosyolog Yazar Latin Amerika Çalışmaları Uzmanı Analog Fotoğ..