Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '10

 
Kategori
Deneme
 

Beş Bin Yıl Önce…

Beş Bin Yıl Önce…
 

Neden gözümde büyüteyim ki, yaşanan aşkları, savaşları? Benim mi yüreğimi esir aldılar ben mi kazandım ben mi kaybettim? Niçin birçok kere okuyor muşum söylenen ilk sözleri, ilk okuduğumda duyduğumdan maada bana ne söyleyebiliyor ki?

Bana ne leş olmuş safradaki ilk korkudan, ben mi gürledim çakmak için ilk şimşeği?

Umurumda değil atalar ananeler ben mi çizdim kervanlarının yollarını?

Okunan ezanlar, çalan çanlar, göğü kuşatmış Upanişatlar, semadan yere fırlattığım hançere mi yakılan ateşler bana ne tüm bunlardan ben mi döktüm bu kadar kanı?

Bana anlatma yakılan ilk ateşi, ben yakılmış en büyük ateşin külleriyle de ilgilenmedim, küllere de inanmadım. Bana anlatma işte! Anlatacaklarını Hayyam’ın kadehiyle versen ne olur? Hangi ateş? Sarhoş etsen de beni etrafında dans ederim küllerine kusana kadar. Hem niçin yeniden alevlensin ki?

Yüzlerce kez kırptım gözlerimi bitmedi anlatacakların. Yorma beni, anlatacağın her şeyi biliyorum. Gözümü kapatıp açtığımda her şeyi yaşıyorum! Hem artık çok daha az yaşıyoruz, gözlerimizi kırptığımızda yaşıyor ve ölüyoruz.

Gözleri kırpmak kadar sürse de yaşamak, ben bunla ilgileniyorum. Sefil misin beter ol! Repodan çekecek değilim paramı. Hem ben mi buldum parayı, gözlerimi kırpacağım ve senin gibi binlerce sefili harcayacağım. Ben bulmadım parayı, beter ol!

Gözlerimi kırpacağım ve yaşayacağım ben, ben yaşayacağım. Bana ne senden, benim doğrum yok benim kırpmak için gözlerim var. Bu gözlerden ağlamayı bekleme!

Benim seninle binlerce yıldır koşan bir düşüncem bir inancım da yok. Sahip olduğum tek şey gözlerim ve onlara ben bir an için sahibim. Senin bana son nefesinle bile fısıldadıklarına inanmak için açacak değilim! İnanmamı hiç bekleme! Bir leş olmak için kapatacağım, kendim için!

Niçin neye gülüyorsun şimdi diye de sormayacağım?

Hem niçin gülecekmişim ilk soytarıya? Ben değilim, ağaçları önce mızrak yapıp sivri uçlarında topladıkları kuzenlerinin taptığı ilk kralı yaratan?

Ya Kuzenlerin?

Senin Kuzenlerin?

Aşkı, gözlerini her kırpışında yaşamak için feda ettiğin kuzenin ?

Mızrağın ne olduğunu anlayabilmeyi, hayatıyla takas eden kuzenin?

Korkularına teselli ettiğin kuzenlerin?

Gözlerini var eden kuzenlerin?

Seni beş bin yıl öncesine götüren ve seni var edip beş bin yıl sonrasına getiren kuzenlerin?

Onların yüreğinde yaktığı ateşi gözlerini kapatmakla, kendin için kapatmakla söndürebilecek misin?

 
Toplam blog
: 33
: 539
Kayıt tarihi
: 31.10.06
 
 

Yazmayı seviyorum...Çünkü yazdıklarımı okuyanlar, beni farklı düşünmeye götürebiliyorlar.....