Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıraları.72: Sabah altıda kalkıp, akşam 9.30’da yatıyoruz

Bir  muallimin hatıraları.72: Sabah altıda kalkıp, akşam 9.30’da yatıyoruz
 

  (O zamanlar memlekette izcilik teşkilatlanması yaygın. Gençler izci seçildik diye seviniyorlar. Bayramlarda çıkıp, trampet çalıp, yürüyorlar. Bir arkadaşları evci olup çıktığı için seviniyorlar; çünkü hemen onun yemeği paylaşılıyor. Ekmek bulmak güç. Eski mezunlar okulu ziyaret ediyorlar. Onları görünce bayağı hevesleniyor gencimiz…)

19. Nisan. 1942. Pazar

Hava güzeldi. Öğleye kadar mektepte kalarak dışarı çıkmadım. Yemekten sonra hastaneye giderek arkadaşımız Hüseyin Yıldırım’ı ziyaret ettik. Oradan gelince yatakhanede soyunarak temizlik yaptım. Sonra H.Çetin’le Parkta gezdik. Yarın yine tatbikata gideceğiz. Ali Şuuri Okulu, I.Sınıfında İmla Dersi vereceğim.

20. Nisan. 1942. Pazartesi
Hava güzel. Tatbikata gittik. Birinci sınıfa Türkçe İmla’dan ders verdim. Mevzu , hep 23.Nisan Bayramı etrafında. Bu gün de ablamlardan bir haber alamadım. Vakit cetveli yine eski vaziyetine çevrildi. Sabah altıda kalkıp, akşam 9.30’da yatıyoruz. Vesika ile ekmek almamıza Belediye müdahale ediyor.

21. Nisan. 1942. Salı
Hava güzel. Celal Bey iyileşerek mektebe geldi. Öğretmenler hep ders verdiler. Akşamüzeri çarşıya  çıkarak Behçet’lere uğradım. Ablamgillerden mektup alamıyorum. Yarından sonraki Hakimiyeti  Milliye  Bayramı için mektebimiz bir izci takımı çıkaracak. Ben de dahilim. Büyük tatile hemen hemen bir ayımız kaldı.

22. Nisan. 1942. Çarşamba
Hava güzeldi. Birinci Derste dışarıda Jimnastik yaptık. Son iki derste de Zıraat öğretmenimiz Hürrem Fahri Bey topluca bizi Zıraat Bahçesi’ne götürdü. Yarın öğleden sonra. 23.Nisan Hakimiyeti Milliye Bayramı dolayısıyla tatil olduk. Biraz da, biz  izciler yürüyüş provası yaptık. Pazartesi’ye kadar Tatil yapacağız. Yani dört gün.

23. Nisan. 1942. Perşembe
Bu gün Hakimiyeti Milliye ve Çocuk Bayramı’nın 22 Yıldönümünü kutladık. Sabahleyin bizim izci takımı Kız ve Erkek talebe arkadaşlar mektebin önündeki sahada biraz yürüyüş hazırlıklarından sonra alana giderek merasime iştirak ettik.

Öğleden sonra da A.Akman’la şehrin muhtelif yerlerinde gezdik. Hava sabahleyin kapalıydı, sonra fırtına çıktı tozu dumana kattı.

24. Nisan. 1942. Cuma
Hava biraz rüzgarlı ve açık. Bugün geç vakte kadar mektepte kalarak Pedagoji tarihi vazifesini, müsfetteden temize çektim. Öğle yemekleri çok güzeldi. Hem ilave ekmeğim vardı. Hem Sebahattin evci olduğu için onun yemeğini paylaştık. Akşamüzeri A.akman’la gezmeye çıktık; parkta biraz oturduk. Dün gece A.Akman , İlhan’la gezdik. 10.30’da okula döndük.

25. Nisan. 1942. Cumartesi
Hava güzel. Samimi arkadaşım harp Okulu’ndaki İsmail Sungur’dan mektup aldım. Öğleden sonra yatakhanede traş olup temizlik yaptım ve uyudum. Bilahare A.Akman’la gezmeye çıktık. Parka Çamlık’a gittik. Şehirde gezdik, Çamlık’ta biraz oturduk.Orada hemşehrilerimden M.S ile görüştük. Bu günlerde yemekler çok güzel çıkıyor. Ders de yok; ense yapıyoruz. Lakin evden haber yok.

26.Nisan.1942. Pazar
Hava güzel. Öğleden sonra A.Akman, Ş.Çalı, S.Ok …dördümüz şehre gezmeye çıktık. Çamlığa giderek, birkaç saat oturduk. Sonra Parkı ve Şehri dolaşarak, Okula döndük. Dün Eylül Devresi ile okula giren yedek subaylar diploma aldılar. Bizim mezunlardan bazıları okula geldiler. Allahım bunu da bize sen kısmet et. İnşallah görürüz.

27. Nisan. 1942. Pazartesi
Hava öğleden evvel güzeldi, sonra bozdu yağmur yağmaya başladı. Usul’den Tarih ,Coğrafya Yurt Bilgisinin tedrisini grup grup arkadaşlar anlattılar. .
Bizim yurt B grubu 548, 602, 670, 778. Usulden notlar okundu, benim çok şükür iyi. Artık ekmek vesikaları geçmiyor. Evden de zaten 23 gündür ne bir haber, ne bir mektup ve ne de harçlık gelmiyor. Sözde vesika göndereceklerdi. Beni hiç düşünmediler.

28. Nisan. 1942. Salı
Hava bugün iyi değildi. Artık vesikalar geçmiyor. Ablamlardan mektup alamıyorum. Artık harçlığım da kalmadı. Hocalar da kanaata kaldırıyorlar. Elbise için münakaşa yapılıyor. Canım çok sıkılıyor. harçlığım da bitti. Artık gezmeye sıkılıyorum. Hayırlısıyla bir mezun olsak.

29. Nisan. 1942.  Çarşamba
Hava iyi geçti. Bugünlerde canım çok sıkılıyor. Hocalar da boyuna kanata kaldırıyorlar. Harçlık cihetince sıkıntı çekiyorum. Çamaşırlarımı yıkadım. Her cihetce sıkıntı çekiyoruz. Çünkü ekmekler de kafi gelmiyor. Hülasa bakalım ne yapacağız.

30. Nisan. 1942. Perşembe
Dün gece izci kıyafetlerimizi giyerek Faris’le Halkevi’ne gittik. Ve müsamereyi seyrettik. Gece saat 11’de mektebe döndük. Bugün Bandırma’ya mektup yazdım. Bahar bayramı dolayısıyla yarından itibaren 3 gün tatiliz. Hava müsait olursa. Bizim Birinci İzci Takımı yürüyüş ve gezi için yakın köylerden birine gideceğiz.
(Savaş devam ediyor ve onun içindeki olaylar da.. 20.Nisan.1942. Malta Valisi  General Dobbie , W.Churchill tarafından değiştiriliyor; yerine Lord Golt atanıyor. Malta’ya gönderilen ABD Savaş uçakları (47 adet) Alman hava kuvvetleri tarafından yerde vuruluyor. 23.Nisan.1942: Alman Hava Kuvvetleri tarafından İngiliz şehirleri olan Bath, Norvick, York üzerine , 6.Hazirana kadar sürecek olan hava saldırıları başlıyor.24.Nisan.1942: Alman kenti Rostock’un  İngiliz Hava kuvvetleri tarafından bombalanması. 29.Nisan.1942: Adolf Hitler, Benito Mussolini’yi ve Galeazzo Ciano’yu Salzburg’da bir konferansa çağırır. Ve onlardan askeri katkıda bulunmalarını ister. Mussolini kabul eder.)

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..