- Kategori
- Blog
Bir blogun değeri ve niteliği

Logomuz
MB da yazmaya başladığımın beşinci yılının sonuna yaklaşırken 426 blogum yayındayken aklıma en değerli blogum ve en çok okunan blogum geldi.
En çok okunan blogumla benim için en önemli blogumu karşılaştırırken MB nin genelinde 'bir blogun değeri nedir?' Veya her blogerin kafasında benim gibi en değerli blogu ile en çok okunan (veya tıklanan) blogu farklı mıdır? Diye düşünürken bu satırları yazmaya başladım.
Benim en çok tıklanan http://blog.milliyet.com.tr/saglikli-yasam-ve-spor/Blog/?BlogNo=79918 linkli 'sağlıklı yaşam ve spor" başlıklı blogum 13944 kere okunmuş (tıklanmış) görünüyor ve yorum yok, buna karşılık http://blog.milliyet.com.tr/kurufasulye-ve-kristal/Blog/?BlogNo=347150 linkli bence en değerli 'kristal ve kurufasülye' blogumda sadece 105 kere okunmuş (tıklanmış) ama önemli yorumlar yapılmış.
En çok tıklanan ilk 10 blogum ile arşivimden önerdiklerim de örtüşmüyorsa bu tabloda; blogerrin, okurların ve yorumcuların önem kriterinin farklılığı görülmektedir, olağandır.
Tabii ki yazan, tıklayan, okuyan ve yorumlayanlar için kriter farklıdır ama MB nin vitrini olan EN ÇOK OKUNANLAR listesini incelediğinizde kaçının özgün kaçının kes yapıştır veya popülist olduğunu siz değerlendirin.
AMA esas olan rayting ise blogun değeri 'niteliği' değil ne yazık ki 'tık' sayısıdır.
04.05.2015 BİR BLOGUN NİTELİĞİ -------------------------------------------------------------------------------
Zaman zaman görüştüğüm blogdaşım geçen aradı ve blogerin; blog sayısı, okunma sayısı, yorum sayısı ve blogun niteliği çerçevesinde gelişen sohbetimiz doğrultusunda yazmaya karar verdim.
Milliyet Blog insana özgün yazma ve bilineni paylaşma imkanı verdiği için önemli bir portaldır.
Bu ortamdaki kategoriler kadar çeşitli yazılar yayınlanmaktadır. Bilinen bir yemek, bir gündem, bir deneme hatta futurist de olabilmektedir.
Yıldız haritasını bilmeden, astroloğ olmadan astroloji, ekonomist olmadan ekonomi yazılabilmektedir. Şiiri zaten herkes yazıyor:)
Tık alabilmek için altı boş bir başlıkta atabilirsiniz, yorum alabilmek için bir blogta çokça blogerin ismini kullanabilirsiniz. Bloger ne yapmak istiyorsa tavrını ona göre belirleyebilir, hatta bir bankanın reklamı formunda bile yazılabilir.
ANCAK bir blogun niteliğine dair tanımlanacak ortak bir kriter henüz okumadım.
Önceki gün MB dışından aylık sohbet grubumuzda okuduğum Şevket RADO'nun ÜMİT DÜNYASI başlıklı yazısı, yazıldığı günden insanlığın sona ereceği tarihe kadar eskimeyeceğini düşünürken; bir yazının niteliğinin 'geniş zamanlı ve eskimeyecek olması gerektiğini' düşündürdü.
Milliyet Blogta ise geniş zamanlı, düşündüren, eskimeyecek yazılar zorladığından genellikle az okunmaktadır. Buna karşın sadece çok bilinen 'bir yemek' tarifini yapan blog çok okunabilmektedir.
Ticari veya popülist düşündüğümüzde çok tıklanmak, sosyal düşündüğümüzde çok yorumlanmak önemlidir.
AMA en önemlisi yazıldığı günden okunduğu güne eskimeyen (her dem taze) özgün yazılar olduğunu yazamadan edemem.
Ne yazarsanız yazın eskimeyen ve özgün olsun ama (başka bir kaynaktan) intihal olmasın...