Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '08

 
Kategori
Tıp
 

Bir kupa çekme hadisesinin öğrettikleri

Bir kupa çekme hadisesinin öğrettikleri
 

AĞRIYI ÇEKEN BİLİR


Eşim çok uzun zamandan beri sırt ağrılarından şikayetçi olup durur. İşin ilginç yanıda hemen hemen her erkek gibi doktora gitme gibi bir alışkanlığı olmadığından bu ağrıyı çeker. Eminim sizde yaşıyosunuzdur bunu. ( Eee goncası olan bilir )

Neyse akşam yine bu sırt ağrılarından biri vuku buldu. Bende genelde yaptığım üzere kas gevşetici krem süreceğimizi düşünürken o tutturdu kupa çekelim diye. Aman Tanrım... Asla yapamayacağım şeylerden biridir bu -ki o da bunu bilir-. Hatta bir keresinde o kadar çaresiz kalmıştı ki oğlumuz yapmıştı bu işlemi tabi yine benim kontrolümde. Ben hala o zaman şakkadanak nasıl bayılmadığımı düşünürken yine aynı şeyin teklif edilmesi karşısında itirazlarımı devam ettitrdim. Bizim oğlanda demezmi ''Ben yaparım baba.'' Hadi bakalımmmm... Girişitik mi işe. Kolonyalar pamuklar kremler yağlar bardaklar çıktı. Ama bu sefer beceremedik bir türlü işi. Ne yapsak olmadı. Ya kolonya tutuşmadı, ya bardak eti tutumadı (Ay fena oluyorummmm..). Neyse derken bizimki ikimize de bir kızmasın mı? ''Bir işi beceremediniz'' diye. Şaştık kaldık. Sonrada yattı uyudu.

O yattıktan sonra bir bakayım dedim. Belki şu sanal alemde bu iş nasıl yapılıyor tarifi vardır diye. Aaa birde ne göreyim. Meğer bu işin aletleri çıkmış vakumlu falan. Bizse bu durumdan bihaber yaşayıp gidiyormuşuz. Bende oturdum araştırdım. Belki bu dertten muzdarip olan vardır benimde bir faydam dokunur. Hem kocişte mutlu olur. Ağrısını dindiremedik bari böyle yararım dokunsun di mi ama??? Ah ah ağrıyı çeken bilir tabii. Canım benim ya. Kıyamam ben ona.

Şimdi efendim..Kupa çekmenin adı olmuş '' VAKUM TERAPİ '' .

Anadolu tıbbında da önemli bir yere sahip kupa çekme işlemi ( vakum terapi ) insanoğlunun en eski tedavi yöntemlerinden biri. İçinde ispirtolu pamuk yakılarak oluşturulan negatif basınçla cilde uygulanan kupaların ciltteki kan dolaşımını arttırdıklarını kızarmış kupa izlerinden de anlamak mümkün. Günümüzde artık ispirtolu pamuklar yakılmıyormuş. Ama bir pompa yardımıyla içinde negatif basınç oluşturulan manyetik kupalarla uygulanan tedavi hala güncel ve çok değerli...

Polikarbon kupaların ortasına yerleştirilen manyetik çubuklar akupunktur noktalarına denk getirilerek uygulanan vakum terapi, ciltaltı kan dolaşımını artırmakla kalmıyor, mekanik etkiyle kas gevşetici olarak da kullanılıyor. Omurganın yanlış kullanımı ve kronik stres gibi nedenlerden dolayı aşırı kasılan ve gevşeyemeyen kaslar sürekli laktik asit üretiyormuş ve ancak aynı nedenlerden dolayı bozulan kan dolaşımı, yorgunluk ve ağrı yapıcı bu maddelerin o bölgeden uzaklaştırılmasına izin vermiyor. Böylece hücreler arası sıvı atık madde deposuna dönüşüyor ve belli bir süre sonra kronik ağrı - kas spazmı - kronik ağrı kısır döngüsü oluşuyor. Bu noktada alınan kas gevşetici ilaçlar kanda yeterli konsantrasyonda bulunsa bile kas spazmının olduğu bölgeye ulaşamadıklarından sorunu çözemiyor ne yazıkki..İşte bu noktada devreye giren vakum terapi yöntemi kan dolaşımını artırır ve mekanik etkisiyle refleks uyarım yaparak kasları gevşetiyor.

Bakınız http://www.savassakar.com/?p=709

Yukarıdaki videoda bunun eski yöntemle yapılış şeklide görülmektedir. Ayrıca vakum aleti temin edememiş olanlar içinde kaynak teşkil edecektir.

Vakum aletinin fiyatları 10 YTL 'den başlıyor ve daha donanımlı aletler 150 YTL 'ye kadar çıkabiliyor.

Yöntemin faydaları :

Hücrelerin beslenmesine yardımcı olur, kan dolaşımını hızlandırır.

Vücuttaki karbondioksitin atılmasını sağlayarak, kalbin çalışmasını düzenler.

Genellikle sırt bölgesinde oluşan asit birikimini tedavi eder.

Eklemleri güçlendirir, kireçlenmeyi tedavi eder, sinir sistemini güçlendirir.

Kullanıldığı tedaviler :

Kireçlenme sonucu oluşan ağrılar, romatizmalar, bel tutulmaları, kireçlenme sonucu oluşan ağrılar, sinirsel kasılmalar.

Umarım bir faydasını görmüşsünüzdür. Herkese acil şifalar diliyorum. En yakın zamanda aşkıma bu aleti temin etmeyi planlıyorum..

Sağlıklı kalın..

 
Toplam blog
: 49
: 4247
Kayıt tarihi
: 01.01.08
 
 

1971 Merzifon doğumluyum. Hayatın her alanında üretmenin doğruluğuna inanıyorum.. Evliyim ve Mert ..