Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '07

 
Kategori
Hayvanlar Alemi
 

Bir ördeği vermezsen! (bütün ördekler gider).

Bir ördeği vermezsen! (bütün ördekler gider).
 

İşte öyle bir şey, bütün ördekler gitti. Çok da badi badi sevimli yaratıklardı. Ördek aklı işte eşi kuluçkaya yatınca yalnız kaldı. Gece tehlikeye karşı korunmak için eşine en yakın küçük leğenin içindeki suda sabahlardı.

Yeşil başlı gövel ördek, herkesin tanıdığı ördek türüdür. Fotoğraftaki de yeşilbaşlı bu ördeklerin erkeğidir. Dişileri boz-gri, açık toprak rengi, daha doğrusu gözalıcı renkleri olmayan sade bir görünümü vardır. Bu türü tanıtan erkekleridir.

Bu ördeklerden bir çift, yani bir dişi ve bir erkek vardı. Bu ördeklerin civcivleri sevimli mi sevimli, gözleri sürmeli, devetüyü renginde, hele bir de badi badi tek sıra yürüyüşleri yok mu! seyrine doyum olmaz. İşte bu çiftten yattıkları kümesin köşesine bir düzine yumurta yapmış, mülayim dişi ördek.

Baktım dişi ördek kuluçka yatmış, arasıra dışarı çıktığında erkek duyarlı, hemen görevi devralıyor. Zaten dişisi yumurtalar üzerindeyken kümes kokusunu hissetmeyecek uzaklara gitmiyor. Hani bazı yörelerimizde en fazla minarenin görünme sınırlarından öte gitmezlermiş eskiden erkekler. İşte bu ördekler de "evcil insan erkekler" gibi yuvasına çok bağlılar. Gece de gündüzde rahatsızda etmiyor. Ben de önüne çukur açıp plastik leğeni suyla doldurmuştum, susuz kalmasın diye. Ama yeşilbaşlı gövel ördeğin bir yandan sadakati, bir yandan saygısı, bir yandan da dışarıda eşini beklemesi, işte bu ortamda dış tehlikelere karşı kendisini korumayı da düşünüyordu.

Ne mi yapıyordu! O küçük leğende ki suya giriyordu akşamın karanlığı çökünce. Halbuki yırtıcılar için hiçte engel değildi. Ama ona bu su dolu kab, kendini koca bir gölde hissetmesine yetiyor olmalıydı. Bu çift yaşama böyle sarılırken, Ben insan olarak ne istiyordum!.

Ama ben bu yaşam örneğinden etkilenince, faydalanmak da içimden geçtiğinden, bir çift angıt ördeği daha aldım. Bundan böyle yeşillerin dokunulmazlığı olacaktı. Pragmatist düşüncemi angıtlarla karşılayacaktım.

Bu angıtlar (ördek) siyah renkle beyaz arasında daha çok siyah olarak görülürler. Bendekiler böyleydi, bazan beyaz renk çok yer alır, bazan siyah. Ama yavruları yumurtadan çıktığında devetüyü renginde oluyorlar. Bu ördeklerin cüssesi yeşilbaşlara göre daha geniş ve uzun, yere daha yakın gözükürler bu nedenle. Çok paspal bir yaşam görünüşleri var. Fakat gövellere huzursuzluğu da bunlar veriyor. Aptal gibi davranışları ile ne görseler yerler. Fakat bunlar suya fazla düşkün değiller. Civcivleri çıkamayacağı suda uzun süre kalamazlar, boğulup ölenler çok oldu. Yeşilbaşlar ise suyla varlar. Bu ördek civcivleri düzenli yürürler. Yeşilbaşların civcivleri sıra mesafeyi hiç bozmaz tek sıra yürürler. Ama angıtlar o kadar titiz davranmazlar tıpkı obur iştahlarındaki davranışları gibi.

Bu angıt isminin bazan insanlar içinde kullanıldığı aklıma geldi. Vurdum duymaz, ahmak, aptal, budala, akılsız, ebleh, bön, anlayışsızlık, saflık, şaşkınlık, sersemlik gösterenlere amma da angut adam der gibi bu ördekler de biraz zavallı gibiler.

Fakat angıtlar yeşil başlara göre daha çok çoğaldılar. Beyaz olan bir angıt, eve kendi gelmişti. Kızım ona kırmızı kordale takmıştı. Öbürlerinin içinde kuğu gibiydi.

Bu ördekler çoğaldılar, hele angıtın vurdum duymazlığı kendilerinde güven doğurdu. Geceleri sere serpe evin önünde yatar oldular. Yeşil de onlara uydu. Akşamları kümese zorlasam da açık alanda yatmaya alıştılar. Tabi bu süreçte yavrular büyüdü sayı kırk civarındaydı. Birkaç kez yeşilbaş erkeği göle doğru koşarken gördüm zor yakaladık.

Ben yoktum, eve misafirler gelmiş ayak üstü uğramışlar. Gölgede oturup çay içmişler, ördeklerden de bir çift istemişler. Ben gelip öğrenince, verseydiniz dedim. Zaten çok zaman, çok yakın olan göle bırakasım geliyordu. Onlar da kafayı çalıştırıp bir kanat çırpsalar havalanmadan göle inerler. Yeşilbaş ördeğin birisi karadan koşarak gölün özgürlüğünde kayboldu.

Beni karamsarlık kaplamış ve yapılan davranışın pişmanlığı sanki düşüncemi esir almıştı. Vermeliydiniz! Madem vermediz hepsi giderler !! Diyordum ama nasıl ?

Yeşilbaşlar suyu çok sevdikleri için takviye naylon tabanlı havuz oluşturdum. Ördeklerden önce bizim ördekler (çocuklar) içine girdiler ama, yeşil ördeklerin sudaki coşkusunu anlatırsam uzun sürer. Seyreyle bak, bu yaratıklarda gör güzelliklerin bir sahnesini ama anlatamam ki !!!

Bu ördekler günlük uğraşılarım arasında bir atmosfer oluştururken, ne mi oldu ?
Bir sabah kalktım tüm ördekler yerlere serilmiş. Hangi vahşi canlı, yapabilir bunu !! İrili ufaklı bütün ördekler boğulup öldürülmüş. Bu ani şokla, eksik varmı, farkında değildim ama tanıdığım bütün ördekler hepsi cansız yatıyordu, bir iki eksik olabilirdi. Sağa sola bakıp ararken ikisini yaralı buldum.

Biri karnında yara almış iç organları görülüyordu, diğerinin boynu yırtılmış nefes ve yemek borusu görülüyordu. Bunları temiz malzeme ile kontrol operasyonu neticesi derilerini dikerek, yaşama devamlarını sağladım. Fakat ne kadar iyileşse de apse yapabileceği düşüncesiyle göle yine bırakamadım.

Kendimde yiyemezdim ! en iyisimi iki ayrı komşuya gönderdim.
Bir ördeği vermezseniz, bütün ördekler gider.
Dedim.

Nariçi.




 
Toplam blog
: 376
: 1841
Kayıt tarihi
: 06.07.07
 
 

Hayat herkes için aslında yalnızlıktır. hiç kimsenin doğal garantisi yoktur. (Günlük atüel haberl..