Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '10

 
Kategori
Müzik
 

Bir resim sessizliği oldu şimdi bedenim

Bir resim sessizliği oldu şimdi bedenim
 

Resim: Alıntı


Uzun süredir türkü kokulu sözler, yorumlar paylaşmıyordum sizinle. Dün ilk defa dinlediğim bir parça gönül telimi bir hayli titretince zamanı geldi artık, dedim.

Aslında tüm türkü ya da şarkıları hikayelerini bilerek paylaşmak isterim sizlerle fakat buna imkan olmuyor bazen. Çünkü herhangi bir türkü ya da şarkının hikayesini bilerek dinlemek ile bilmeden dinlemenin arasında dağlar kadar fark var. Çünkü hikayesini bilmeden dinlediğimiz bir parçayı ancak kendi dünyamız içinde yorumluyor, adlandırıyor, anlamlar yükleyebiliyoruz. Oysa durum bizim bildiğimizden çok daha faklı olabiliyor ve hikayeyi öğrendikten sonra, kendimizi suçluluk duygusu ile cebelleşirken bulabiliyoruz.

Ben bu duyguyu ilk kez “Ey benim ahu bakışlım” adlı türkünün acı ama çok acı hikayesini “gerçeğini” öğrendikten sonra yaşamıştım.

Birebir söz yazarı ile olmasa da birinci derecede kan bağı olan bir yakınıyla tanışan ve türkünün hikayesini bana anlatan arkadaşım, izin almadan paylaşmamı istememişti açıkçası ama sonrasında izni almış, yazabilir, yayınlayabilirsin demişti… Fakat benim vaktim olmamıştı. Demek bugüne kısmetmiş.

Kısmetin de ötesinde dün ilk defa dinlediğim, yazıya adını veren türkünün sözleri ya da tınısı benzer duygular çağrıştırınca aklıma geldi yazmak. Öncelikle “Ey benim Ahu bakışlım” adlı türkünün sözlerini ve kısa hikayesini paylaşacağım sizlerle… Ve eminim ki çok ama çok az kişi biliyordur bu türkünün hikayesini. Hatta ve hatta bu türküyü ilk defa sesinden dinlediğim Mustafa Özarslan bile bilmiyor olabilir. Ve tabii ki kasetlerine okuyan diğerleri…

Ben dinlemedim ama ilk olarak sahibinin, yani Çağlar’ın sözlerini yazıp kasete okuduğu söylenen türkünün sözleri….

Ey benim ahu bakışlım

Gözlerimde gözün kalmış

Başka bir ses duymuyorum

Kulağımda sözün kalmış

 

 

Keder akar yaralardan

Ak görünmez karalardan

Yürüdün mü buralardan

Yollarımda izin kalmış

 

 

Gidem dedim gidemedim

Kalam dedim dedim kalamadım

Kendi kendimi göremedim

Aynalarda yüzüm kalmış

 

 

Be hey Çağlar nedir buhal

Tüm yaşantım oldu hayal

Gel sevdiğim bunu da al

Almadığın canım kalmış.

ÇAĞLAR

Mustafa Özarslan’ ın yorumuyla...

http://www.izlesene.com/video/muzik-mustafa-ozarslan-ahu-bakislim/1261036

Türkünün söz yazarı ve bestecisi Çağlar; akıl sağlığı çok yerinde olmayan bir arkadaşımız. Ve sanırım ilaçlı destekle hayatını idame ettiriyormuş hala… Çağlar; geçirdiği bir nöbet sırasında evde beraber yaşadığı yedi aylık hamile olan kız kardeşini, yine evin içinde yaşadığı söylenen 12 yaşlarındaki yeğeniyle sevişir gibi görüyor ve her ikisini de bıçaklayarak öldürüyor. Karnındaki bebek de kurtarılamıyor. Nöbet geçip kendine geldiğinde ise oturuyor ve yukarıdaki sözleri yazıyor.

Biliyorum kocaman bir yumru gelip boğazınıza takıldı. Biliyorum boğulur gibi oldunuz, kanınız dondu. Ama hastalık işte... Allah hiç kimseyi akıl sağlığı ile terbiye etmesin. Bu vesile ile bir de mesaj iletmek istiyorum buradan. (Eğer yukarıdaki türküyü hikayesini bilmeden, telif hakkı ödemeden kasete okuyan arkadaşlar varsa da lütfen ama lütfen Çağlar’ ı bulup telif hakkını ödesin) Çünkü Çağlar’ınoldukça zor koşullarda ve hala ilaçlarla hayatını idame ettiğini öğrendim. Lütfen ona yardımcı olun.

Hikayeyi bana anlatan, yani aileyi yakından tanıyan arkadaşım burada. Gerekirse detaylı bilgiyi ondan alırız.

Her neyse… İnanın ki kalbim sıkıştı. Dedim ya… Allah hiç kimseyi akıl sağlığı ile terbiye etmesin.

Belki hiç alakası yoktur ama nedense dün ilk defa dinlediğimi söylediğim, aşağıda sözlerini ve linkini paylaşacağım türküyü dinleyince birebir olmasa da benzer görüntüler geldi geçti gözümün önünden. Sanki ölen birinin arkasından yazılmış gibiydi…

Bazen biten bir ilişkinin ardından da pekala benzer duygularla benzer sözler yazmak mümkün ama gerçeği bilmiyoruz tabii. Onu ancak türkünün söz yazarı bilebilir. Bizimle de paylaşırsa seviniriz. Gelelim türküye . Önce sözler ama besteyi mutlaka ama mutlaka dinleyin derim. Çünkü sözlerinden daha çok müziği ve bestesiyle etkiledi bu parça beni. Buyurun.

 

Her dem bitmek bilmiyor şu derdimin hasreti

Yine kaybolup gider şu gönlümün yelkeni

 

 

Bir resim sessizliği oldu şimdi bedenim

Avare ayarında çarpıyor şu yüreğim

 

 

Saçlarının rüzgarı talan etti bu canı

Yine umarsız bakar o zalimin yolları

 

 

Bir resim sessizliği oldu şimdi bedenim

Avare ayarında çarpıyor şu yüreğim

 

SÖZ MÜZİK : YAVUZ CANPOLAT -

SOLİST : BARIŞ ÇETİN -

NEY : ERDİNÇ ÖZEN -

MEY : BARIŞ ÇETİN -

BAĞLAMA : EMRAH ARSLAN -

ARANJÖR : OKAN AKI -

VOKAL BEŞİR BAYRAK -

KRL MÜZİK STÜDYO..

Türküyü dinlemek için tıklayabilirsiniz.

https://www.facebook.com/Baris.Cetinn?fref=ts

 

 
Toplam blog
: 669
: 1503
Kayıt tarihi
: 19.01.07
 
 

Bir on dört mart sabahı güneş henüz arz-ı endam ederken üzeri yongalarla kaplı, küçük pencereli, ..