Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '19

 
Kategori
Doğa Sporları
 

Bir Sevdadır Yüksek Dağlar 6

Merhaba değerli dostlar.

Bir sevdadır yüksek dağlar diye yazmaya başlarken üzerinden sis eksik olmayan 3917 metrelik Erciyes Dağı' nın zirvesine bu kadar çabuk çıkabileceğimi tahmin etmiyordum açıkçası. HADAK ın düzenlediği 25. Sütdonduran Dağcılık Şenliği' ne Zirve Dağcılık Kulübü mü temsilen katıldım. Benim için unutulmaz bir tecrübe oldu. 

16.Ağustos Cuma gecesi başladı yolculuğum. Önce Kayseri' ye oradan da faaliyetin yapılacağı Hacılar ilçesine ulaştım. Burada faaliyet sorumluları ve diğer katılımcılarla tanıştım. Ardından tüm sporcular servislerle kampın yapılacağı 2700 metredeki dağ evi bölgesine çıktık. Çadırlar kuruldu, yemekler yendi, teknik toplantı yapıldı ve heyecanlı bekleyiş başladı. Türk dağcılığı için önemli bir zirve Erciyes, ayrıca da zorlu...

Gece başlayacak olan tırmanışların en zor bölümlerinden birisi de ısınmış olan uyku tulumlardan çıkmak olsa gerek. Isınmış olan diyorum çünkü ağustosta olmamıza rağmen hava sıcaklığı 8-10 derece. Evet saat 02:00, tulumdan çıkıp hazırlanma vakti. Kaskımı, ışığımı, çantamı son kez kontrol edip toplanma yerine gidiyorum. Hemen hemen herkes hazır, UMKE ve AFAD sorumluları da yanımızda. Son uyarılar yapılıyor. Disiplinli ve deneyimli rehberimiz Ahmet Duran öncülüğünde başlıyor tırmanış. Çarşak zemin çok tehlikeli. Sütdonduran rotası bu mevsimde düşen, yuvarlanan taşlarıyla meşhur. Ama hepimiz çok dikkatliyiz. Rehberimiz her adımını düşünerek ve ölçerek atıyor. Kafa lambalarımızın ışığında çıt çıkarmadan ilerliyoruz. Yoğun siste göz gözü görmüyor. Yavaş yavaş gün ağarıyor. ilk uzun molamızda çaylarımızı yudumluyoruz. 3000 metrenin üzerinde gündoğumu saatinde çay içmenin keyfi de bir başka oluyor. Yavaş yavaş yükseliyoruz, yükseldikçe hava soğuyor sıcaklık resmen sıfırın altında. Kısa molalarla nefes kontrolü yapıp zirve yolunda emin edımlarla ilerliyoruz. 3600 - 3700 derken son mağarayı geçip zirve  defterini imzalıyoruz.

Veee zirvedeyiz. Herkeste muhteşem bir sevinç. Ben durur muyum hiç.:) Her zirvede yaptığım gibi Zirve Dağcılık tişörtümü giyip Turgutlu Şube pankartımızı gururla açıyorum. Ardından da bu zirveye özel hazırladığım " ÇALma Ağaçlarımı, KAZma Dağlarımı" pankartımı açarak Çal Dağı'nda ve Kaz Dağları' nda yapılmak istenen çevre katliamına karşı  3917 metreden VAHŞİ MADENCİLİĞE HAYIR diye haykırıyorum. Sonrasında gerçekleştirilen törenin ve toplu fotoğraf çekiminin ardından inişe geçiyoruz.

İniş çok daha zor, çok daha tehlikeli. Rehberimiz ve ekip arkadaşlarım disiplinden hiç ödün vermeden dikkatli ve soğukkanlı bir şekilde inişi de saat 15:30 itibariyle başarıyla tamamlıyoruz.

Benim için çok özel ve anlamlı olan Erciyes Zirve tırmanışının başarıyla gerçekleşmesinde olağanüstü emek harcayarak, kusursuz bir organizasyon gerçekleştiren HADAK lı yöneticilere, faaliyet boyunca benden desteklerini esirgemeyen Zirve Dağcılık Turgutlu Şubesi Yönetimine, Genel Başkanımıza ve aileme çok teşekkür ederim. Faaliyet esnasında tanıştığım güzel insanlara da buradan bir kez daha selam olsun.

Zirve Dağcılık Turgutlu Şubesi' nin pankartını daha yüksek zirvelerde dalgalandırmak dileğiyle...

Hoşçakalın...

 
Toplam blog
: 59
: 140
Kayıt tarihi
: 03.11.10
 
 

Merhaba...1984 te Manisa'da doğmuş olup; Manisa'nın en büyük ilçelerinden biri olan Turgutlu'da y..